Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: pdf: Hoe meerdere pagina's per blad afdrukken?  (gelezen 3970 keer)

bene

  • Gast
pdf: Hoe meerdere pagina's per blad afdrukken?
« Gepost op: 2007/03/04, 13:30:53 »
Hallo iedereen,

Ik zit met een probleemje. Ik moet geregeld wat slides afdrukken die in pdf-formaat opgeslagen zijn. Graag had ik 4 slides per blad afgedrukt, en wel in deze volgorde (pagina-richting: Landscape):

1 2
3 4

Dit lukt me echter niet. Noch met de pdf-viewer in GNOME, noch met Acrobat Reader, noch met KPDF slaag ik hier in (met KPDF slaag ik er wel in om 4 slides per blad af te drukken, maar de volgorde is verkeerd:

3 1
4 2

)

Ik heb ook al geprobeerd om pdf-bestanden naar PS om te zetten, en er tooltjes zoals psnup en mpage op los te laten, maar ik weet niet welke argumenten ik aan deze commando's moet meegeven om het voor elkaar te krijgen.

Zou iemand mij kunnen verder helpen?

Alvast bedankt,

Bene

V-ernie-R

  • Gast
pdf: Hoe meerdere pagina's per blad afdrukken?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/04, 13:46:04 »
Vreemd, als ik kies voor afdrukken naar bestand kan ik niet voor 4 pagina's per bladzijde kiezen. Kies ik voor de printer (HP 930C) dan kan dat wel, en precies in de volgorde die jij wilt. Is misschien printerafhankelijk? Dit is in Evince (volgens mij de standaard PDF viewer van Gnome).

bene

  • Gast
pdf: Hoe meerdere pagina's per blad afdrukken?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/04, 14:03:43 »
Hallo V-ernie-R,

In Evince is inderdaad een optie aanwezig om meerdere pagina's op 1 blad af te drukken. Maar als ik kies om 4 pagina's af te drukken op 1 blad, worden de 4 pagina's in Portrait afgedrukt, terwijl ze eigenlijk in Landscape zouden moeten worden afgedrukt. Hetgeen ik wil afdrukken zijn slides, deze staan allemaal Landscape.

Bedankt voor je antwoord :-)

(Mijn printer is een Brother HL-2030)