Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu 12.10 totaal vast door nvidia driver  (gelezen 472 keer)

Offline lirry18

  • Lid
ubuntu 12.10 totaal vast door nvidia driver
« Gepost op: 2012/11/07, 12:19:54 »
Hallo!

Een tijdje geleden begon ik te merken dat mijn computer vaak bleef hangen voor een paar minuten. Ik dacht het probleem opgelost te hebben door het systeem up te graden naar 12.10, maar dit hielp niet. Ik heb eem geforce 8800 GTR en had een verouderde driver. Na die upgedate te hebben kreeg ik in het configuratie scherm dathj de config files.niet kon openen en het scherm had opeens een resolutie van 800*600. Toen geprobeerd weer de oude driver te installeren, maar toen ik toen rebootte kwam het scherm: unbuntu is running in low graphics mode. Ik kan niet een terminal openen want dan word het scherm zwart en hoor ik af en toe een puepje. Heeft geen zin dus.. Ik zit helemaal vast. Kan iemand mij helpen?

Mvg lirry

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: ubuntu 12.10 totaal vast door nvidia driver
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/07, 12:24:05 »
Opwaardeerleed.... Voortaan beter schoon opwaarderen, dus met formatteren en al. De beste oplossing is nu een schone herinstallatie: https://sites.google.com/site/computertip/herinstallatie

Een korte-termijnoplossing is mogelijk de herstelmodus:
https://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld#TOC-Harde-schijf-installatie:-in-de-herstelmodus

Offline lirry18

  • Lid
Re: ubuntu 12.10 totaal vast door nvidia driver
« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/07, 12:26:40 »
En raak ik dan al mijn bestanden kwijt want dat zou een ramp zijn
...... :-[

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: ubuntu 12.10 totaal vast door nvidia driver
« Reactie #3 Gepost op: 2012/11/07, 12:28:52 »
En raak ik dan al mijn bestanden kwijt want dat zou een ramp zijn
...... :-[
Eerst reservekopie maken van die bestanden, op een extern medium. Vanuit de Live-sessie. Zoals ook duidelijk staat beschreven in de webkoppeling die ik je gaf....

Overigens: heb jij op dit moment geen recente reservekopie van je documenten etc. op een extern medium?  :o

Offline lirry18

  • Lid
Re: ubuntu 12.10 totaal vast door nvidia driver
« Reactie #4 Gepost op: 2012/11/07, 14:15:50 »
Oke ik zit nu eindelijk in de root terminal via grub. Wat zal ik doen met mijn nvidia driver? Want deze versie werk obviously niet..