Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Oude kernel terugzetten  (gelezen 1039 keer)

Offline Hiemstra

  • Lid
Oude kernel terugzetten
« Gepost op: 2008/06/17, 22:02:21 »
Na het binnenhalen van de laatste updates van de afgelopen dagen is mijn internet verbinding eerst langzamer geworden en sinds de laatste update van vanochtend helemaal afwezig.

Uit de diverse posts haal ik dat de kernel update het probleem is en zie ik ook wel een paar oplossingen.

Maar voor een aantal oplossingen dien je weer internet verbinding te hebben. Om dit te bereiken wil ik graag weer een (paar) kernel(s) terug om deze weer aan de praat te krijgen.

Maar...hoe doe ik dit?

Ik gebruik Ubuntu nu een klein jaar (Gutsy en nu Hardy H.) en ben er erg tevreden over. Maar...ben nu bezig een eigen bedrijf op te zetten en moet er niet aan denken dat ik over een paar maanden weer zo'n probleem heb als ik mijn prive-computer echt nodig heb voor mijn inkomen. Dit probleem uitpuzzelen (is wel erg leuk) kost me nu al uren en dat kan ik dan niet gebruiken. Hoe kan ik voorkomen dat een volgende update me weer uitschakeld?

Met dank,
Remko

Oude kernel terugzetten
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/17, 22:26:01 »
gewoon als de pc opstart op escape drukken (op het moment dat het in beeld verschijnt). dan verschijnt grub en kunt ge gewoon een vorige kernel opstarten.

Offline Hiemstra

  • Lid
Oude kernel terugzetten
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/18, 08:29:39 »
Mijn dank, Ik ga het vanavond gelijk proberen!

Groet en fijne dag,
Remko

Offline Hiemstra

  • Lid
Oude kernel terugzetten
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/18, 20:12:57 »
Nunslaughter, mijn grote dank!
Internet doet het weer als vanouds!

Groet,
remko

Oude kernel terugzetten
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/18, 21:30:23 »
graag gedaan. maar een oplossing met de laatste kernel heb ik wel niet. als ge er niet echt achter wilt zoeken, dan kunt ge na een aantal updates nog eens proberen of het in de laatste kernel wel weer werkt.