Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Een applet voor werking van internet  (gelezen 957 keer)

Offline gwatte

  • Lid
Een applet voor werking van internet
« Gepost op: 2011/12/09, 22:34:28 »
Ik zou graag kunnen zien of mijn laptop iets zend of ontvangt van internet.

Re: Een applet voor werking van internet
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/09, 22:38:31 »
System Monitor, die je als het goed is al hebt op Ubuntu, laat zien hoeveel bytes er worden verzonden en ontvangen.

Offline gwatte

  • Lid
Re: Een applet voor werking van internet
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/09, 23:16:52 »
Ik heb het willen installeren maar krijg de melding"check uw internetverbinding".Googelen gaat en forummen.Er moet toch iets mis zijn.

Re: Een applet voor werking van internet
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/10, 08:56:22 »
Je hoeft het niet te installeren, Systeemmonitor staat op elke Ubuntu-installatie. Welke Ubuntuversie heb je?

Offline gwatte

  • Lid
Re: Een applet voor werking van internet
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/10, 11:49:32 »
11.10.Als ik afsluit heb ik maar een half blad witte letters.Er moet iets stuk zijn .Ik ga eens zien naar de Testpagina.(Testrapport),daar heb ik eens gaan zien naar Natty.Aldaar heb ik wat in de terminal geplakt,Het 2° wat erin geplakt is sudo apt-get update && sudo apt-get dist-upgrade  Volgens Update was alles zojuist geplaatst geweest.
Wat ik niet mocht doen volgens mijn steunpunt:
-.exe bestanden
-deb bestanden
-ppa pakketbronnen
« Laatst bewerkt op: 2011/12/10, 12:38:48 door gwatte »

Re: Een applet voor werking van internet
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/10, 15:12:47 »
Sorry, maar ik snap niet wat dat met mijn tip heeft te maken. Nogmaals voor Systeemmonitor hoef je niets te installeren dat programma heb je al op Ubuntu. Dus er is geen apt-get nodig of wat dan ook.

Offline gwatte

  • Lid
Re: Een applet voor werking van internet
« Reactie #6 Gepost op: 2011/12/10, 17:12:45 »
Er stonden meer systeemmonitors op die geen groene vink hadden.Bij zo 1 installeren had ik de melding .check uw internetverbinding Ik dacht dat er iets mis was met Natty ipv de router.Deze avond bezie ik het.

Offline gwatte

  • Lid
Re: Een applet voor werking van internet
« Reactie #7 Gepost op: 2011/12/10, 21:43:58 »
Ik ben de systeem monitor eens gaan bezien in Dash.Uitgebreid,ik zie geen applet of zo.Ik ben met mijn Cairo Dock iets aan het brouwen.Voorlopig heb ik een zwarte vlek in het bovenste dock.Systeem monitor zou het moeten zijn(een soort toerenteller).
Bedankt voor de moeite en het luisteren.