Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: steam gebruiken  (gelezen 5174 keer)

ghih

  • Gast
steam gebruiken
« Gepost op: 2007/12/22, 23:13:00 »
Ik speel regelmatig graag een spel en dit is dan hoofdzakelijk via het steam programma.
Heeft iemand tips/eigen ervaring hoe ik het best aan de praat krijg op edgy?
waar moet ik op letten, welk prog is aan te raden/af te raden, enz ...
alvast bedankt.


`GooZ

  • Gast
steam gebruiken
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/23, 14:25:36 »
Wine-doors (http://www.wine-doors.org/wordpress/?page_id=3) kan ook steam voor je installeren, dan is het echt gewoon een kwestie van een vinkje aan te vinken, net zoals je dat gewend bent voor het installeren van Ubuntu programma's. Deze kan ook bijvoorbeeld Half-Life 2 (ik noem nu maar een spel dat ik speel via Steam) voor je installeren (als je over de CD beschikt, tenminste ;)). Dit installeert dan automatisch vereisten zoals Steam mee. Zeker een aanrader!

Offline vliegje20

  • Lid
steam gebruiken
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/23, 14:44:13 »
Ik heb eerst wine geinstalleerd.
Vervolgens de steam installer van de website afgehaald en die geinstalleerd en later de games via steam gedownload (half life 2 en css) en dat werkt goed.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
steam gebruiken
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/23, 19:50:25 »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

`GooZ

  • Gast
steam gebruiken
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/23, 19:52:02 »
Citaat van: Ronnie
Hier heb je ook een hele nette how to
https://wiki.ubuntu.com/UbuntuMagazine/HowTo/InstallingSteam
En net die dingen worden dus voor je gedaan door wine-doors ;)

ghih

  • Gast
steam gebruiken
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/23, 20:17:50 »
ga die wine door eens uitproberen.
Iedereen bedankt voor de know-how en ik hou jullie op de hoogte.

ghih

  • Gast
steam gebruiken
« Reactie #7 Gepost op: 2007/12/26, 12:54:44 »
via wine kreeg ik rare errors. (zie post wine error in software sectie).
Goede nieuws is dat ik via crossover het prog en de steam games aan de praat heb gekregen en alles verloopt vlekkeloos dus kan niet beter.
Bedankt iedereen voor de tips/uitleg.

HJF

  • Gast
Re: steam gebruiken
« Reactie #8 Gepost op: 2010/12/01, 16:55:29 »
Help ik heb een probleem.

En ik had ook paar maande geleden een  game nieuw gekocht uit de winkel.
En heb mijn Game geregistreerd met een Account. En wachtwoord Bij Steam .

Ik heb nu weer een nieuw spel gekocht Call of Duty Black ops ook  nieuw uit de winkel
Nu heb ik een hele grote fout begaan. Ik niet weten heb weer deze game op nieuw aangemeld.  Waardoor ik weer een ander Account en wachtwoord heb aangevraagd met een ander E-mail adr.

Nu heb ik dus een probleem kan alleen maar 1 spel spelen met de account die ik als laatste hebt in gevoerd. Het andere spel waar ik de account en wachtwoord ook van hebt doet het niet meer hij blijf op nieuwere account staan. Mijn vraag is ? Kan ik dit nog omlaten zetten, Zodat ik beide spellen kan spelen. 

Wie kan mijn helpen ?  Graag duidelijke uitleg. In het Nederlands .   

Re: steam gebruiken
« Reactie #9 Gepost op: 2010/12/01, 17:47:07 »
Je kunt wat rondneuzelen in de verborgen map .wine in je persoonlijke map.

Je kunt verborgen mappen zichtbaar maken met Ctrl+H.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: steam gebruiken
« Reactie #10 Gepost op: 2010/12/01, 18:20:56 »
HJF: Een spel kun je niet van het ene naar het andere account verplaatsen. Dit staat STEAM helaas niet toe. Zie: http://forums.steampowered.com/forums/showpost.php?p=19045510&postcount=14

Er zijn 2 oplossingen hiervoor:

Is het nog geen 90 dagen geleden dat je het spel gekocht hebt, dan zou je het volgende kunnen proberen (engels):
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=1673-IDGK-4694

Anders rest er nog maar één optie, uitloggen met je account en inloggen met je oude om dat andere spel te spelen (uitloggen staat ergens in het menu, maar ik draai al een tijd geen steam meer, dus kan het niet zo uitleggen).

Bij de volgende spellen die je gaat kopen moet je rekening houden an welke account je deze koppelt!
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: steam gebruiken
« Reactie #11 Gepost op: 2011/01/17, 20:56:01 »
Sorry dat ik er zo tussenval maar heb zelf een probleem met Steam.
In mijn queeste om Windows totaal overbodig te maken en alles op Ubuntu te draaien ben ik nu ook eens aan mijn games begonnen die ik nog wel vaak speel.
Ik heb nu Steam wel al succesvol geïnstalleerd en ik kan spellen downloaden maar wanneer ik dubbelklik op een spel zie ik een venstertje van "spel x word geladen". Na een tijd gaat het venstertje weg en word het process van het spel afgesloten (dat weet ik omdat ik erna terug op een spel kan klikken zonder de "er kan maar 1 instantie van het spel tegelijk draaien").
Iemand een idee?
Om even wat specifieker te zijn. Ik probeer Counter Strike Source en Left 4 Dead 2 te draaien.
Desktop -> Ubuntu 12.04/Windows8
Samsung N220 Netbook-> Lubuntu

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: steam gebruiken
« Reactie #12 Gepost op: 2011/01/20, 11:43:55 »
Left 4 Dead 2 lijkt goed te werken met een recente versie van Wine:
http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=18408
Je moet alleen even de tip van hier uitvoeren: http://forum.winehq.org/viewtopic.php?t=10922
Citaat
Added disable Library override for that DLL, and that seemed to solved the startup problem.   

(For someone that doesn't know how to do that: run winecfg. Goto Libraries tab, paste "GameOverlayRenderer.dll" into the New override for Library combobox, and click add. Then select the newly created override item, click edit, and set the "Disable" checkbox")

Re: steam gebruiken
« Reactie #13 Gepost op: 2011/01/20, 13:10:42 »
thx :D
hiermee werkt het
helaas is de framerate bij de games verschrikkelijk bij de minste grafishe instellingen.
Maar het is goed om weten
Desktop -> Ubuntu 12.04/Windows8
Samsung N220 Netbook-> Lubuntu

Re: steam gebruiken
« Reactie #14 Gepost op: 2011/01/21, 17:02:03 »
EDIT: Ik heb eens Left 4 Dead getest, met een klein beetje performantie in te boeten draaid het spel zeer goed.
Alleen heb ik nog geen geluid :p
kan ook niet direct vinden wat er mis is.
Desktop -> Ubuntu 12.04/Windows8
Samsung N220 Netbook-> Lubuntu