Ondersteuning > Games
Games: afspraken, tips, nieuws...
Pjotr:
Gebruik je bureaublad-effecten of Compiz-fusion?
Math.:
--- Citaat van: Danny_Joris ---Hoi iedereen,
Ik heb wat issues met games:
1) Ik heb de linux-wolfenstein geïnstalleerd (versie 2.60). Als ik op "refresh list" druk om de servers op te vragen, loopt hij zo'n 10 seconden vast en toont geen servers.
2) Heb ook OpenArena geïnstalleerd, maar als hij opstart zegt mijn monitor "out of range" en moet ik resetten. (of is er een ctrl-alt-delete in ubuntu?) Ik hoor wel geklik van mijn cursor over de menu's.
3) ik ga ook maplestory eens uitproberen met vmware, maar voorlopig weigert www.maplestory.com dienst.. :)
--- Einde van citaat ---
Ehhhhmm.... dat hij vastloopt bij een refresh heb ik ook wel eens in OA, maar dat heb ik pas sinds er een verkeerd routermodem op de verbinding staat, dus bij mij weet ik in ieder geval dat dit een hardware probleem is.
2) Dat van OpenArena is vreemd, ik denk dat je resolutie misschien iets hoger is dan je beeldscherm aan kan ofzo? Probeer eens in OA ALT+ENTER in te drukken, dan switcht hij naar venstermodus.
3) Maplestory doet het de ene keer wel, de andere keer niet in VMWare en dat heeft te maken met DirectX. Soms werkt het wel, maar dan loop je bijv. twee keer zo snel door het spel heen en wordt je vervolgens gedisconnected. Op dit moment wil hij het bij mij helemaal niet doen in VMWare Workstation. Je hebt in ieder geval VMware tools nodig om het te kunnen draaien.
Danny_Joris:
OpenArena probleem is opgelost. ik heb inderdaad alt-enter gedrukt en weer terug. en nu staat ie perfect in full screen mode. ook bij de volgende opstart.
Ik heb meteen ook gezien dat ik geen servers kan vinden in OA, dus ik vermoed dat er inderdaad een routerprobleem is. Mijn toegang tot mijn router die ik via windows nam, kan ik ook niet meer gebruiken. weet iemand daar raad mee?
bureaublad effecten en compiz-fusion gebruik ik niet denk ik...
Pjotr:
--- Citaat van: Danny_Joris ---bureaublad effecten en compiz-fusion gebruik ik niet denk ik...
--- Einde van citaat ---
Die zijn namelijk grafisch zeer intensief, en kunnen dus storingen veroorzaken bij spelen, die ook grafisch zeer intensief zijn.
Danny_Joris:
toen ik de windows wolfenstein met wine gebruikte geraakte ik al wel in het spel zelf, maar na 10 seconden disconnecte het spel al.
Ik heb gewoon de basic Ubuntu Feisty Fawn-alternate die je me aangeraden had en grafisch heb ik nog niets aangepast denk ik.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie