Ondersteuning > Hardware en drivers
USB naar IDE/SATA adapter.
ZijneBalorigheid:
--- Citaat van: peer op 2024/08/05, 14:42:59 ---
--- Citaat van: hkevers op 2024/08/05, 09:53:21 ---Een 2,5 inch HD / SSD zou moeten werken.
Een 3,5 inch HD heeft ook een 12 volt voeding nodig.
--- Einde van citaat ---
sommige 2.5 hdd's hebben ook extra voeding nodig
--- Einde van citaat ---
Geachte allen: voeding zat er gewoon bij. Het ding deed gewoon niet of zeer beperkt wat het moest doen.
Gamer:
--- Citaat van: ZijneBalorigheid op 2024/07/30, 12:16:52 ---Goedemorgen,
Gisteren heb ik aangeschaft een LogiLink AU0006D USB adapter om IDE en Sata harde schijven aan mijn computer te hangen om deze te kunnen uitlezen.
Uiteraard functioneerde het ding niet. NIet in Kubuntu en niet in Windows 11.
Heeft iemand een idee hoe zoiets onder een Ubuntu based OS werkend te krijgen?
Dank en groeten van ZB.
--- Einde van citaat ---
Ik heb ook deze adaptor en deze werkte bij bij out of the box.
Dan kan ik twee dingen bedenken.
1. De manier / volgorde van aansluiten. Ik sluit altijd eerst de HD aan op de logilink adapter. En dan leg ik het hele spul weg op een stabiele plek.
En als laatste sluit ik de voeding aan. Wacht tot dat de HD eerst op volle toeren draaid, voor dat je de USB kabel in de computer steekt.
En heel belangrijk is dat je de HD niet verplaats als hij draaid. Hierdoor zou hij al defect kunnen raken.
2. de logilink adaper is defect. Wat al aangegeven werd
Oesje:
Ik heb een docking station waar ook nog een aansluiting is voor IDE schijf . Uiteraard heb je nog een IDE kabel nodig . De mijne is zonder kaartlezer , maar deze heeft wel een kaartlezer .
https://www.bol.com/nl/nl/p/all-in-one-hdd-docking-station-kaartlezer-docking-station-laptop-harde-schijf-usb-3-0-hdd-ssd-2-5-3-5-ide-sata-esata/9300000165946771/?bltgh=kGs1aUpaXE2Urat5N5NBDA.2_50.52.ProductImage
ZijneBalorigheid:
Goedenavond,
Ik was deze post alweer vergeten. Het uitlezen van schijven heeft momenteel geen prioriteit, zodra het dat wel heeft, ga ik eens naar een nieuw apparaat kijken.
Mijn dank voor uw meedenken.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie