Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: swapneiging wijzigen  (gelezen 462 keer)

Offline HaSche39

  • Lid
swapneiging wijzigen
« Gepost op: 2015/06/29, 20:06:17 »
Heb op een oude desktop PC  met W XP verschillende linux varianten getest en uiteindelijk voor Xbuntu 14-04 gekozen omdat die het best met het 'probleemkind' Radeon 9200 SE graphic interface samenwerkt.  Na installatie volgens recept van Pjotr en update naar 14-04-2 raadt Pjotr  aan de swapneiging te verlagen. Alle aanwijzingen gevolgd, is duidelijk t.m. het invullen van een commando in Leafpad.  Dat moet ik opslaan en de PC restarten. Daar doe ik waarschijnlijk iets fout, na herstart staat de swapneiging nog steeds op 60.  Bij opslaan zie ik een lange rij mappen moet ik daar een van kiezen of een nieuwe maken of is alleen naam geven voldoende? Dat laatste had ik gedaan.

Offline RikRik

  • Lid
Re: swapneiging wijzigen
« Reactie #1 Gepost op: 2015/06/29, 22:34:13 »
Dan heb je iets niet goed gedaan, controleer met
in Terminal
gksudo leafpad /etc/sysctl.conf
Helemaal onderaan in sysctl.conf , staat
Citaat
#
# Verminder de swapneiging
vm.swappiness=10

Re: swapneiging wijzigen
« Reactie #2 Gepost op: 2015/06/30, 09:49:33 »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline HaSche39

  • Lid
Re: swapneiging wijzigen
« Reactie #3 Gepost op: 2015/06/30, 14:04:33 »
Had ik ook zo gedaan maar ging waarschijnlijk in de fout bij het opslaan. Ik gebruik pas sinds een paar dagen Xubuntu en moet daar nog in thuis raken! In elk geval bedankt voor de tips!

Offline HaSche39

  • Lid
Re: swapneiging wijzigen
« Reactie #4 Gepost op: 2015/07/01, 13:08:55 »
Via het pad dat RikRik aangaf opdracht ingevoerd en het werkt! Nog dank voor de assistentie.