Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe kan ik van Externe lan HDD in Eminent sharebox EM4070 een interne HDD maken  (gelezen 1820 keer)

Hallo,

Zal eerst aangeven welke apparaten ik heb en daarna wat ik graag zou willen:

- Router: Linksys WRT54g
- Externe HDD WD Green caviar 1TB ingebouwd in een:
- Eminent Sharebox EM4070 (deze is met kabel verbonden met mijn router)
- Laptop HP DV2116, draadloos
- Ubuntu 8.04

Momenteel draai ik een FTP server (ingebouwd in Eminent). Heb in de router een poort op forewarden gezet om de ftd te kunnen draaien. De overdracht snelheid is 1,5 mb/ps.

Kan ik een configuratie toepassen zodat ik de externe hdd al interne schijf kan zien, en dat eventueel de overdrachtsnelheid verhoogd kan worden. Ook wanneer ik bijv iets wil branden met Nero linux vanaf de externe hdd krijg ik deze met de verkenner van Nero niet gevonden.

Mocht ik info vergeten zijn te melden hoor ik dat graag.

Groet, JP
Laptop HP DV2116ea | HDD 160 GB | GeForce 7200 | 2Gb intern | Intel core duo 1,6 Mhz
Ubuntu 8.10 | dual boot | XP Home mce
NAS | 1TB | Eminent sharebox Em4070

Je kan hem als externe map zien, lijkt vrij veel op een gewone harde schijf gewoon te openen met alle aps.
Locaties -> verbinden met server
Diensttype: waarschijnlijk FTP (met aanmelding)
Alles invullen en voila

Snelheid wordt niet hoger. Ben je draadloos bezig dan kan bedraad de snelheid volgens mij verhogen?

En ik hoop dat dit een antwoord op je vraag is?

Je kan hem als externe map zien, lijkt vrij veel op een gewone harde schijf gewoon te openen met alle aps.
Locaties -> verbinden met server
Diensttype: waarschijnlijk FTP (met aanmelding)
Alles invullen en voila

Snelheid wordt niet hoger. Ben je draadloos bezig dan kan bedraad de snelheid volgens mij verhogen?

En ik hoop dat dit een antwoord op je vraag is?

Zo heb ik het gedaan. Heb bladwijzers gemaakt en zie die nu in de verkenner staan. En heb je ook nog enig idee hoe ik bestanden rechtstreeks kan branden vanuit Nero?
Laptop HP DV2116ea | HDD 160 GB | GeForce 7200 | 2Gb intern | Intel core duo 1,6 Mhz
Ubuntu 8.10 | dual boot | XP Home mce
NAS | 1TB | Eminent sharebox Em4070