Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Blu-Ray afspelen  (gelezen 1035 keer)

Offline RobinAJ

  • Lid
Blu-Ray afspelen
« Gepost op: 2008/11/04, 18:24:34 »
Ik heb net een Blu-Ray speler met dvd/cd brandoptie geinstalleerd in mijn computer en wil nu een BR afspelen. De drive wordt wel gezien, tenminste hij komt met de melding dat er een BR van Indiana Jones in zit maar de fout is dat hij deze niet kan mounten.
Nu kan ik op het nederlandse forum hier niets over vinden dus heb ik op het engelse gezocht. Helaas kom ik er door de termologie niet zo uit. Kan het zijn dat er drivers/codecs ontbreken? En hoe los ik het op?
De melding:
Kan volume niet aankoppelen.
Kan volume 'INDIANA_JONES_4_D2_EU' niet aankoppelen.

Details:
mount: blok-apparaat /dev/scd0 is schrijfbeveiligd en wordt als alleen-lezen aangekoppeld
mount: onjuiste bestandssysteemsoort, ongeldige optie, ontbrekende codepagina, ontbrekend hulpprogramma, slecht superblok op /dev/scd0, of een andere fout
Soms staat er nuttige informatie in het systeemlog -- probeer zoiets als : dmesg | tail

En dan heb je de optie om de melding te sluiten. Ik wordt hier niet echt wijzer van.
Ik heb net dezelfde speler bij mijn pa geinstalleerd onder vista en dat draait super, maar ja daar zit ook een cd met programma´s/drivers bij.
Mijn systeem is hieronder beschreven, de Blu-Ray speler/brander is een LG-GGC-H20L geschikt voor Blu-Ray en HD-dvd.
Is het misschien aan te raden om 8.10 te installeren? O-ja, ik draai wel de 64-bit versie van Hardy.

Als ik iets moet installeren, dan graag ook even hoe ik het moet doen, via Synaptic of Toevoegen/verwijderen lukt het nog wel.
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]

Offline lizardman

  • Lid
Blu-Ray afspelen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/05, 11:15:02 »
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline RobinAJ

  • Lid
Blu-Ray afspelen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/06, 12:30:35 »
Nou die had ik ook gevonden, de Java is al geinstallerd bij mij maar ik zit met dat DumpHD in mijn maag. Ik dacht altijd dat onder Ubuntu alleen .deb files ginstalleerd moesten worden maar de DumpHD zijn .zip of .tar.gz files. Nu dacht ik dat tar.gz een Redhat-formaat was. Ik had alle DumpHD files inmiddels gedownload naar mijn bureaublad maar weet nu niet goed hoe ik verder moet.
Verder wordt er nog over een keydb.cfg file gesproken maar ook daar weet ik niet goed wat ik er mee aan moet.
En als laatste wordt er nog over sleutels gesproken, waar haal ik die vandaan?
O, trouwens onder XP (op mijn andere HD) draait het als een tierelier.... maar aangezien ik volledig van XP af wil zou ik het graag onder Ubuntu werkende hebben...
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]