Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen draadloos netwerk te vinden.  (gelezen 5239 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
geen draadloos netwerk te vinden.
« Reactie #25 Gepost op: 2008/04/17, 10:34:43 »
Citaat van: kleinDuimpje
Ik ben ook al enige tijd met dit probleem bezig. Twee weken geleden ineens geen draadloos netwerk meer beschikbaar onder ubuntu 7.10, maar nog wel onder Windows. Ik heb het draadloze netwerk gewoon bebruikt vanaf het eerste moment dat 7.10 uit was.
Bij mij staat draadloze verbinding ook niet meer onder Systeem> Beheer>Netwerk, maar ik durf niet te garanderen dat die er ooit gestaan heeft.
Ondanks dat ik een dubble boot draai met windows xp heb ik voor beide systemen wel een ander ip adress.

Wel opvallend vind ik de output van iwconfig:
derk@derk-laptop:~$ iwconfig

lo        no wireless extensions.

eth0      no wireless extensions.

wmaster0  no wireless extensions.

wlan0     IEEE 802.11g  ESSID:""  
          Mode:Managed  Frequency:2.412 GHz  Access Point: Not-Associated  
          Retry min limit:7   RTS thr:off   Fragment thr=2346 B  
          Link Quality:0  Signal level:0  Noise level:0
          Rx invalid nwid:0  Rx invalid crypt:0  Rx invalid frag:0
          Tx excessive retries:0  Invalid misc:0   Missed beacon:0

Kan iemand hier iets mee?

Bij voorbaat dank.

Derk
Het zou dit kunnen zijn:
http://computertip.googlepages.com/geennetwerkverbinding

geen draadloos netwerk te vinden.
« Reactie #26 Gepost op: 2008/04/17, 15:03:10 »
Dit had ik al geprobeerd en hielp helaas niet.

Als ik op het netwerk icoontje rechtsboven in beeld klik kan ik alleen kiezen uit Bekabeld netwerk en een handmatige configuratie en niet voor een draadloos netwerk. Ik denk dat het probleem daar ook mee samen hangt.

Gr. Derk

P.S. hoe kan je stukken output van je terminal posten in zo'n speciaal venster?

Offline Petervdw

  • Lid
geen draadloos netwerk te vinden.
« Reactie #27 Gepost op: 2008/04/17, 15:45:58 »
Aan kleinDuimpje
De install. bij mij bestaat uit een modem, switch met gelijkwaardig aangekoppelde computers en een los accesspoint. Als ik de draadloze verbinding via de NM inschakel komt de naam + maclistnummer bij wlan0 te staan en de sterkte van het signaal. Als ik de ethernetkabel tussen switch en accesspoint eruit trek vervalt de draadloze verbinding (uiteraard), de bedrade verbinding wordt hersteld, en wlan0 ziet er dan uit zoals bij jou. M.a.w. er mankeert iets aan je accespoint. Zelfs als de kabel eruit is, kan ik toch via NM de naam van mijn accesspoint zien, evenals de netwerkjes van mijn buren. Zijn je ethernetkabels niet omgestoken of zo. Ik heb natuurlijk weinig zicht op de situatie bij jou, dus ik begin maar ergens.
Vr.groet, peter

Bij mij staat alles op DHCP en zwervende modus aangevinkt, omdat ik nogal eens andere computers op bezoek heb en dan van al dat IP gedoe af ben.

Nee, de wlan0 klopt wel zoals beschreven, maar dan zou het via XP ook niet werken als er iets met het accesspoint was.
Kan het dan zijn dat de koppeling tussen Ubuntu en de "zender" in de war is? Dan valt ook de vermelding Draadloos netwerk weg. Wat heb je voor wireless adapter (of kaart)?