Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke usb draadloos netwerkdongel moet ik kopen  (gelezen 1560 keer)

Offline Bitbuntu

  • Lid
Welke usb draadloos netwerkdongel moet ik kopen
« Gepost op: 2007/06/30, 10:54:12 »
Hallo,

Ik heb een usb netwerkdongel, een Sitecom WLO012. Heeft altijd goed gewerkt onder elke windowsversie. Maar onder Ubuntu krijg ik die helaas niet aan de praat. Ik heb alle leesvoer ivm deze dongel gelezen en zonder enig resultaat geprobeerd. Zels met Ndiswrapper enz.. niet.

Ik ben bereid een nieuwe te kopen, maar ik zou graag weten welk merk en type wel goed onder ubuntu werkt.

Groetjes, Jan

Offline diskmusic

  • Lid
Welke usb draadloos netwerkdongel moet ik kopen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/01, 22:51:55 »
Hoi Jan, is er een speciale reden dat je een dongle wilt gebruiken?

Greetz .. :cool:


Offline Bitbuntu

  • Lid
Welke usb draadloos netwerkdongel moet ik kopen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/20, 16:47:45 »
Citaat van: diskmusic
Hoi Jan, is er een speciale reden dat je een dongle wilt gebruiken?

Greetz .. :cool:
Euh, Dit lijkt mij het makkelijkste of mischien wel het goedkoopste. Ik kan wel een PCI draadloos kaartje in steken, maar dan moet ik mijn pc weer ombouwen.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Welke usb draadloos netwerkdongel moet ik kopen
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/20, 17:16:59 »
USB geeft alleen maar problemen en is niet goedkoper dan PCI of PCMCIA (ligt er gewoon aan wat je koopt, er zijn USB dongles van 120 euro, maar ook van 30 euro, en dat geldt ook voor PCI en PCMCIA)

Een intel of atheros (geen USB!!! atheros USB werkt niet op linux) chipset is sterk aanbevolen.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Welke usb draadloos netwerkdongel moet ik kopen
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/20, 17:21:42 »
usb en draadloos netwerk is bagger, dus kan je hier half omheen doe dat dan.

Gewoon een accespoint -al-dan-niet- in bridge mode zetten, utp kabeltje ertussen en je hebt de mooiste verbinding.

Routershop

Beste kwaliteit haal je met Senau en dit model KLIK word gevoed door de UTP kabel dus heb je geen aparte adapter nodig.

Bel die gasten anders eens voor advies ze hebben er veel verstand van en hun prijzen zijn erg scherp.

SCCS

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Welke usb draadloos netwerkdongel moet ik kopen
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/20, 18:15:16 »
ik heb ook een usb stick gekocht omdat intel een beetje te lang doet over de drivers en ik geen pcmcia slot heb...

ik heb een usr 5423 gekocht via ebay (nog geen 10 euro) en deze doet het zonder dat ik iets hoef te doen...insteken, wep sleutel ingeven en hij deed het!