Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Afspelen (HD-)video blijft tegenvallen  (gelezen 8050 keer)

Offline Laus_2

  • Lid
Re: Afspelen (HD-)video blijft tegenvallen
« Reactie #25 Gepost op: 2010/11/20, 01:19:25 »
ow...mwah dat gedoe met die refreshrates is en blijft niet automatisch goed gaan. Dus dan zet hij alles om naar 50hz of 60hz (weet ff niet zeker welke). Maar schakelen naar de 24p mode van de TV doet ie niet. Dat zorgt voor schokkende pans.

Heb nu de laatste build van XBMC en moet zeggen dat dat wel bijzonder soepel en snel marcheert. De boel faalde wel totaal bij het afdraaien van de eerste minuten van Planet Earth dus er is nog wat werk te doen :p  Ik blijf het onvoorstelbaar vinden dat ergens in de keten de boel op haal slaat bij die scenes. Mplayer heeft 2% cpu in beslag, dus daar ligt het probleem niet.

Offline 10o

  • Lid
Re: Afspelen (HD-)video blijft tegenvallen
« Reactie #26 Gepost op: 2011/03/20, 21:28:39 »
Ben nu een avi aan het kijken met een resolutie van 576x336 en heb nog steeds hetzelfde probleem dat ik eind vorig jaar postte.
Iedere 20 à 30 seconden staat het beeld even een paar frames stil om 'm dan weer bewegend op te pakken...
Het gebeurt dus niet alleen bij HD content, maar zelfs bij het bekijken van een simpel avi filmpje in SD.
Hoe kan dit toch? Het is gewoon irritant om zo een film te bekijken op mijn computer.
Aan de mogelijkheden/kwaliteit van mijn hardware kan het toch niet liggen zou je zeggen.

PS. VLC gaat slechter dan Totem.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/20, 21:32:34 door 10o »
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)