Interactief > Ubuntu-NL

Marktonderzoek Ubuntu

(1/5) > >>

profoX:
Ik ben van plan volgende week ofzo een klein marktonderzoek op te stellen in de vorm van een digitale vragenlijst. Als jullie nog leuke suggesties hebben in de vorm van vragen, of dingen hebben die ik zeker niet mag vergeten, zeg het maar :)

Doelen van het marktonderzoek

1. profiel schetsen van mensen...
a) die linux gebruiken
b) die linux niet kennen

we moeten onderzoeken wat voor mensen groep B zijn en hoe we die mensen kunnen informeren over linux/ubuntu

2. uitzoeken waarmee mensen de meeste problemen ondervinden
3. en uitzoeken wat een groot aandeel personen nog mist in linux

op die manier kunnen we dan gerichter ubuntu gaan verbeteren door rekening te houden met vaakvoorkomende problemen en wensen

Mijn onderzoekje gaat ook specifiek in op linux in scholen...

4. onderzoeken of scholen iets over open source of linux aanleren

5. open source gebruik in het algemeen

op windows bijvoorbeeld VideoLan Client, OpenOffice.org, Media Player Classic...

Dit was maar een kleine brainstorm.... ik moet er nog wat verder over nadenken, maar graag zou ik van jullie al wat opmerkingen hebben, en extra idee

Ron:
De 1e vraag: Gebruik je windows ?
1. nee (is goed)
2. ja    (volgende vraag: waarom heb je voor Win gekozen ?)

Leuk idee Wes, houdt ons op de hoogte !
Ron

bartek:
Is het niet beter een vragenlijst te ontwerpen waardoor mensen als eindresultaat kunnen zien welk OS het beste bij hun behoefte past. Waarbij de keuzemogelijkheden zijn Linux, BSD, Apple, of Windows.

Enkel mensen die fanatiek games spelen op hun pc of die echt alles uit hun Microsoft Office halen zullen dan Windows bovenaan hun lijst zien staan (8%). Mensen die 't niet erg vinden te betalen voor software en een design-pc willen gaan voor Apple (8%). Mensen die hun pc nodig hebben voor alle daagse zaken (80% van de mensen) krijgen dan Linux te zien. mensen die iets stabiels en h

profoX:
Dat is niet het doel van een marktonderzoek :) de bedoeling is om uiteindelijk ubuntu te verbeteren, niet om uit te zoeken welk OS het beste bij wie past

Dennis Kaarsemaker:
Profox: Waarom plaats je dit niet gewoon in het offtopic/discussie deel?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie