Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Unity - Titelbalk/vensterknoppen  (gelezen 737 keer)

Offline Sami

  • Lid
Unity - Titelbalk/vensterknoppen
« Gepost op: 2012/11/26, 14:36:22 »
Hallo,
Naast het globale menu in de applicatie-vensters, vind ik het veel prettiger,
dat ook de knoppen (  x, min, max) in de vensters staan en aan dezelfde kant, bijv. rechts.
Nu wisselt dat steeds:
- Na maximalisatie staan ze weer in de titelbalk links.
- Bij (bijv.) een toepassing als Evolution staan ze nooit in het eigen venster.
Het werkt  erg rommelig, niet standaard .

Kan dit beter ingesteld worden?
Grt Han




Offline Sami

  • Lid
Re: Unity - Titelbalk/vensterknoppen
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/27, 11:44:57 »
Deze vraag had ik gesteld, eigenlijk tegen beter weten in  ; )   
Dit, omdat mijn huisgenoten/ mede-computergebruikers mopperen, sinds ik Ubuntu 12.04 met Unity heb geïnstalleerd (mijn vorige Ubuntu versie,
welke zéér beviel, wordt niet meer ondersteund).  Zij hebben moeite met de nieuwe Unity interface, vooral met vensters en knoppen.
En omdat ik Ubuntu gepropagandeerd heb vanwege het gebruiksgemak en het daarom bij kennissen (computerleken)  wil installeren. 

Zelf geen echte problemen , maar vind de vensters/ knoppen ook rommelig /niet duidelijk (bijv. in Chromium dubbele knoppen), vooral als je meerdere vensters hebt openstaan. Verder weinig mogelijkheid voor aanpassing van de interface en bij ons tot nu minder stabiel (mis bijv. de knop om een programma geforceerd te kunnen afsluiten).

Ik 'sta open' voor Unity en wil het een kans geven ( zoals op meer plaatsen geopperd wordt; het is in ontwikkeling en er zijn natuurlijk veel voordelen ) ,
maar wacht met het installeren van 12.04 bij mijn kennis  ; )   

Grt   Han

 

Re: Unity - Titelbalk/vensterknoppen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/27, 11:54:15 »
Ik kan je wel helpen met Chromium. Ik gebruik het zelf niet meer maar ik herinner me dat er een optie zit als je rechtermuisknop doet op die verkeerde titelbalk (dus die met de vierkante knopjes) dat je dan kunt kiezen voor Systeemvensters gebruiken o.i.d. en dan verdwijnt de dubbele balk.