Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: menubalk en startbalk verdwenen  (gelezen 2012 keer)

Offline Jerre

  • Lid
menubalk en startbalk verdwenen
« Gepost op: 2012/04/09, 13:55:53 »
Hoi,

Vorige week heb ik Ubuntu 11.10 op mijn laptop geinstalleerd (HP Pavilioon Dv6599 ) na wat problemen dankzij dit forum toch uiteindelijk mijn Nvidea kaart kunnen installeren.
vandaag wou ik een extern scherm aansluiten dit kosten mij nog al wat problemen. maar het lukte mij uiteindelijk via nvidea software van de kaart. MAAR, ik heb geen start of menubalk niet meer, scherm afgekoppeld laptop opgestart hij erkend dat maar één scherm is (denk ik omdat de muis stop aan het einde van het scherm) nog steeds het zelfde probleem. Ik geraak wel in de terminal..... wat of hoe moet ik het doen om mijn laaste instellingen ongedaan te maken? oh ja de muis zie ik wel als ubuntu opstart maar kan niet rechts of links klikken. (als ik onder de root nu opstart het zelfde probleem)

mvg,

Jerre


Offline Jerre

  • Lid
Re: menubalk en startbalk verdwenen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/09, 14:13:51 »
had Unity juist twee dagen terug er opgezet....maar helaas het het lukt niet om zo te restoren
zou in het programma van mijn nvidea moeten geraken vrees ik want daar had ik de instellingen aangepast.


CTRL+alt+del werkt ook niet  om weg te geraken ( kan ook niet anders tenzij in de commandline om de pc terstarten)

Offline jan11000

  • Lid
Re: menubalk en startbalk verdwenen
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/09, 14:22:55 »
Opstarten en in grub gaan (linker shift indrukken tijdens booten),
dan recovery mode kiezen,
Dan iets van veilige scherm kiezen,
dan nvidia driver verwijderen en herinstalleren, gewoon via grafische manier.
dan rebooten.

Offline Jerre

  • Lid
Re: menubalk en startbalk verdwenen
« Reactie #4 Gepost op: 2012/04/09, 14:27:27 »
 =D
was net voor u post begonnen via de commandline de driver opnieuw te installeren had de driverfile in de root laten staan was dus makkelijk terug te vinden nu nog wachten op het resultaat. Volgens mij moet er betere oplossing zijn en overzie ik gewoon iets ma we komen er wel uit :-) O0

Offline jan11000

  • Lid
Re: menubalk en startbalk verdwenen
« Reactie #5 Gepost op: 2012/04/09, 14:38:39 »
Indien je een nvidia driver buiten ubuntu om geinstalleerd hebt dan kun je het volgende doen.

Opstarten in textmode, dit via grub doen, want er mag grafisch niks aan het lopen zijn, ook in de achtergrond niet.
dan,
sudo apt-get --purge remove nvidia-*
dan je driver installeren,
dan rebooten.

Offline Jerre

  • Lid
Re: menubalk en startbalk verdwenen
« Reactie #6 Gepost op: 2012/04/09, 15:38:19 »
ben genegerd ik had de installatie buiten ubuntu omgedaan
maar was vergeten daarna had ik gezien dat ook binnen ubuntu kan
dus buitenom hersteld maaar het werkte niet. mijn ubuntu start zelfs niet door
kan enkel met moeite in de kernel geraken nu weet ik het ook niet meer !!