Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sorry voor deze Windows vraag, Werkt Chromium 110.0.5432.0 op Windows 7/8.1??  (gelezen 2692 keer)

Offline jos34

  • Lid
Chrome 109 zou de laatste versie zijn op W7/8.1 maar de eerste builts van Chromium 110 werkte wel op 8.1 (in ieder geval bij mij)
Nu werkt ie bij mij ook niet meer, crash direct na het opstarten. Werkt ie bij jullie wel op W7/8.1?
(mag je natuurlijk ook testen op Virtual machine)

EDIT: Werkt in Virtual machine ook niet. Crash meteen zonder foutmelding.

W7 geeft de error:

chrome.exe - Entry Point not found

The procedure entry point GetProcessMitigationPolicy could not be located in the dynamic link library KERNEL32.dll
« Laatst bewerkt op: 2022/11/22, 19:41:04 door jos34 »

Google Chrome wordt niet meer ondersteund voor Windows 7 en Windows 8, of je errors daar iets mee te maken hebben weet ik niet. Daarvoor moet je bij een Windows forum zijn.
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Offline DeBaas

  • Lid
Met een 64bit Linux op deze machine draai je de laatste versies van de diverse browsers.
En nee ik ga geen Windows 7,8,8.1 installeren om e.e.a. uit te proberen, deze versies vallen buiten de reguliere Chrome/Chromium support sinds januari 2022.
Als de machine "slechts" 32bit aan kan is het tijd voor een ritje milieustraat.
« Laatst bewerkt op: 2022/11/25, 00:36:44 door DeBaas »
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline jos34

  • Lid
Google Chrome wordt niet meer ondersteund voor Windows 7 en Windows 8, of je errors daar iets mee te maken hebben weet ik niet. Daarvoor moet je bij een Windows forum zijn.

Vanaf Jan 2023, dus nu wordt het nog wel ondersteund.

Zojuist is Edge Canary 110 uitgekomen, die werkt momenteel dus wel op mijn 8.1 (was bij Chromium in eerste instantie ook zo maar nu crash die), bij Chrome blijft die hangen bij max versie 109 Canary.

Microsoft Nederland heeft trouwens aangegeven dat ze Edge wel zouden blijven ondersteunen na 10 Jan 2023 op 8.1, maar dat de ondersteuning op W7 wel gestopt wordt op 10 Jan 2023.
Ik vind deze keuze even van uitgaand die klopt trouwens wel opmerkelijk, OK, 8.1 is natuurlijk nieuwer/moderner, maar W7 heeft nog altijd een stuk meer gebruikers dan 8.1.
Als je die 8.1 dan toch nog (even) wilt blijven ondersteunen neem die 7 dan ook mee denk ik dan.
Maar goed mischien wilt Microsoft W8.1 gebruikers op deze manier nog wat extra bedanken voor hun loyaliteit ofzo. :) Het is ook zo enorm zielig dat ze geen extended support optie krijgen zoals W7 gebruikers  dat wel kregen.  :) Een plijster op de wonde mag dan wel :)

Bij XP was de situatie trouwens anders, Chrome 49 was de laatste versie, maar Chromium bleef veel langer.
https://www.reddit.com/r/windowsxp/comments/mifzzc/chromium_87_is_now_available_on_windows_xp/

Of het moet nog bijgewerkt worden maar hier staat nergens dat de support op 8.1 (binnenkort) gaat stoppen, alleen W7 wordt daarin genoemd:
https://learn.microsoft.com/en-us/deployedge/microsoft-edge-supported-operating-systems
« Laatst bewerkt op: 2022/11/30, 19:04:39 door jos34 »

Offline jos34

  • Lid
Met een 64bit Linux op deze machine draai je de laatste versies van de diverse browsers.
En nee ik ga geen Windows 7,8,8.1 installeren om e.e.a. uit te proberen, deze versies vallen buiten de reguliere Chrome/Chromium support sinds januari 2022.
Als de machine "slechts" 32bit aan kan is het tijd voor een ritje milieustraat.

het is Jan 2023, moet dus nog komen.

Offline jos34

  • Lid
hmzz, terwijl Edge Canary 110.0.1532.0 nog werkte, crasht Edge Canary 110.0.1534.0 wel.

Maar goed de definitieve 109 versie van zowel Chrome als Edge is nog niet eens uit, dus het is niet onmogelijk dat Egde 110(+) uiteindelijk toch op 8.1 gaat werken. (mischien vinden ze er een fix op uit, dat een Chromium 110(+) gebaseerde browser op 8.1 (en 7) kan werken zonder dat Chromium 110(+) zelf werkt.
« Laatst bewerkt op: 2022/12/03, 13:29:16 door jos34 »

Offline jos34

  • Lid
Klopte mijn vermoeden dus toch, heb ik gewoon valse informatie van die Microsoft gekregen. Edge 110 zal niet beschikbaar zijn op W7 en 8.1.
https://duckduckgo.com/?q=edge+109&iar=news&ia=news&iai=https%3A%2F%2Fwww.emerce.nl%2Fnieuws%2Fvolgende-versies-edge-chrome-draaien-meer-windows-7-8&pn=1
Nouja de vroege canary builds van Edge en Chrome 110 blijven waarschijnlijk bruikbaar, niet dat je daar nou perse blij mee moet zijn.
« Laatst bewerkt op: 2022/12/15, 23:07:33 door jos34 »

Offline M_aD

  • Forumteam
Natuurlijk zal Edge niet verkrijgbaar zijn voor Windows 7 en 8.1 omdat 7 al geruime tijd EOL (End of Life) is en 8.1 vanaf 10 Januari 2023 EOL zal zijn.  Dus stop eens met sukkelen van besturings systemen die niet meer ondersteund worden....
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Offline jos34

  • Lid
Hoezo? het was nota bene iemand van Microsoft zelf die schreef dat ze zouden doorgaan met het ondersteunen van Edge op 8.1 na 10 Januari 2023.
Het is natuurlijk niet mijn schuld dat ze daar blijkbaar hun huiswerk niet goed doen.

Overigens is er een partij dat W7 vanaf 10 jan 2023 nog van updates wil voorzien, dus of die helemaal niet meer ondersteund wordt valt te betwijfelen, niet vanuit Microsoft zelf nee dat niet.

En EOL??? Ontploft mijn computer dan vanaf die datum ofzo???
Windows 7/8.1 na 10 Jan 2023????:
https://www.youtube.com/watch?v=N1PFETbX_1U

Hello Jos,
Thank you for Contacting Microsoft Social Media Support.
You are currently talking to Edward, I'll be more than happy to assist you with your inquiry 😊
yes, Microsoft Edge will be still supported on Windows 8.1 even after Jan 10th, 2023.
but it will no longer be supported on Windows 7 from Jan 10th, 2023.
I hope this answers your question 😊
I'll be waiting for your reply.
Best regards,
Edward
« Laatst bewerkt op: 2022/12/16, 11:46:54 door jos34 »


Offline jos34

  • Lid
Er is ook een W7 extended support programma. Graag niet achterdochtig doen.

Offline M_aD

  • Forumteam
Zo is het wel weer welletjes geweest. Begeef je in het vervolg maar beter naar een Windows support forum. 🙂
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.