Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Paar HP Pavilion problemen  (gelezen 1882 keer)

Offline Ruben

  • Lid
Paar HP Pavilion problemen
« Gepost op: 2008/10/01, 10:50:46 »
Laptop: HP Pavilion dv6710 (dv6000)

Vragen:
- Hoe krijg ik de afstandsbediening werken? Ik heb lirc al geïnstalleerd maar hij doet niks. Het is een HP RC6 ir afstandsbediening. Ik had geen idee welke ik moest kiezen in het configuratiescherm van lirc.

- Hoe krijg ik de atheros 242x 802.11.abg wireless kaart aan de praat? Ik zie bij google door de bomen het bos niet meer :(

- Hoe zorg ik ervoor dat m'n pc gelijk in 100% brightness opstart? Hij start namelijk automatisch op in de laagste helderheid. (backlight)

Offline charclo

  • Lid
Paar HP Pavilion problemen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/01, 11:23:09 »
Ik heb ook een HP Pavilion (dv6660). De afstandsbediening werkte bij mij van zichzelf. Probeer eens in een terminal het programmaatje "xev" uit te voeren en enkele toetsen in te duwen. Dan zie je direct of de afstandsbediening gedetecteerd werd of niet.
Voor de andere 2 problemen kan ik je niet helpen aangezien ik een intel wireless kaartje heb dat ook van zichzelf werkte en het probleem met de laagste helderheid heb ik nog maar een paar keer gezien, en dan nog enkel als hij opstart zonder netspanning.
HP Pavilion dv6660eb - Intel Core 2 Duo T7250 2 GHz - 2 GB ram - Nvidia GeForce 8400M GS 128 MB --> Dualboot Ubuntu en Windows Vista
P4 2.6 GHz - 1GB ram - NVIDIA GS7600 - 20 inch Benq widescreen --> Dualboot Ubuntu en Windows XP

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Paar HP Pavilion problemen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/01, 11:33:58 »
Atheros 242x draadloze kaart:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=5883586

Let op de twee correcties in de derde bijdrage in deze draad!

Helderheid scherm:
Systeem - Voorkeuren - Energiebeheer
tabblad "Op accustroom"
Haal vinkje weg bij: Achtergrondverlichting dimmen

Offline Ruben

  • Lid
Paar HP Pavilion problemen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/01, 13:29:50 »
Citaat van: charclo
Ik heb ook een HP Pavilion (dv6660). De afstandsbediening werkte bij mij van zichzelf. Probeer eens in een terminal het programmaatje "xev" uit te voeren en enkele toetsen in te duwen. Dan zie je direct of de afstandsbediening gedetecteerd werd of niet.
Hoe kun je dat zien dan? Ik krijg een popup, en als ik op wat toetsjes druk gebeurt er niks :(

Citaat van: pjotr123
Atheros 242x draadloze kaart:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=5883586

Let op de twee correcties in de derde bijdrage in deze draad!

Helderheid scherm:
Systeem - Voorkeuren - Energiebeheer
tabblad "Op accustroom"
Haal vinkje weg bij: Achtergrondverlichting dimmen
Wireless: Gelukt :)

Helderheid: Mislukt :( hij was al weggevinkt.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Paar HP Pavilion problemen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/01, 14:46:26 »
Citaat van: RR1991
Wireless: Gelukt :)

Helderheid: Mislukt :( hij was al weggevinkt.
Mooi dat het draadloos is gelukt! Let wel op: na elke kernel-update zul je die stappen waarschijnlijk moeten herhalen.

Helderheid: ben je al bekend met Helderheids-applet?
Rechtsklik muis op onderste werkbalk van je bureaublad - Toevoegen aan paneel.... - Helderheidsapplet.

Klik erop en je kunt de helderheid regelen. Als de vink al weg is bij energiebeheer, dan zou de instelling bewaard moeten blijven bij herstart.