Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Muziek pdf bestanden inlezen.  (gelezen 1546 keer)

Offline atomos

  • Lid
Muziek pdf bestanden inlezen.
« Gepost op: 2019/09/28, 01:00:14 »

Wie weet je een programma om pdf met 45 pagin's aan muziek scores in te lezen en om te zetten naar b.v.b GVOX encore? of finale, of musicscore ?? als ik de noten enzo maar kan veranderen en/of de lyrics kan veranderen..

Ik kan natuurlijk noot voor noot, letter voor letter gaan invoeren  ??? maar het zijn meerdere partijen voor mijn koor.. en 45 pagina's sopraan/alt/tenoor en bas allemaal overzetten... hmm

Weet iemand welk linux progie daar goed geschikt voor is...
Online heb ik 2 sites geprobeerd,,, alleen die slikken die pdf bestand niet.
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Re: Muziek pdf bestanden inlezen.
« Reactie #1 Gepost op: 2019/09/28, 01:06:21 »
Als ik het goed heb kun je met Rosegarden scores inlezen.
Ik weet alleen niet of dat met pdf gaat lukken. Heb er zelf nooit mee gewerkt.

https://rosegardenmusic.com/
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline peer

  • Lid
Re: Muziek pdf bestanden inlezen.
« Reactie #2 Gepost op: 2019/09/28, 10:17:59 »
ik ben bang dat dit lastig gaat worden.
Als de pdf een scan is dan moet je met ocr software aan de gang. Binnen windows bestaat hier wel software (ben vergeten welke) voor  maar in linux heb ik deze nog niet gezien.

Als de pdf gemaakt is met muzieknotatiesoftware dan zou je het misschien met een kleine omweg kunnen doen door de pdf eerst naar midi te converteren.

In het verleden heb ik dit ook wel geprobeerd maar ik ben er mee gestopt omdat er toch nog veel werk in zat om de scores te fatsoeneren.

Offline atomos

  • Lid
Re: Muziek pdf bestanden inlezen.
« Reactie #3 Gepost op: 2019/09/28, 10:24:45 »
ik ben bang dat dit lastig gaat worden.
Als de pdf een scan is dan moet je met ocr software aan de gang. Binnen windows bestaat hier wel software (ben vergeten welke) voor  maar in linux heb ik deze nog niet gezien.

Als de pdf gemaakt is met muzieknotatiesoftware dan zou je het misschien met een kleine omweg kunnen doen door de pdf eerst naar midi te converteren.

In het verleden heb ik dit ook wel geprobeerd maar ik ben er mee gestopt omdat er toch nog veel werk in zat om de scores te fatsoeneren.
Yep hier ben ik dus ook bang voor..
Ik vermoed trouwens dat de muziek gemaakt is met finale,  een oude versie.gaan we maar eens verdiepen in een windows versie.. thanks
p.s.   er bestaat wel een linux versie maar daar vragen ze $ voor.. dus niet uitgeprobeerd.
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Re: Muziek pdf bestanden inlezen.
« Reactie #4 Gepost op: 2019/09/29, 19:01:10 »
@ atomos,

Zou het kunnen met LibreOffice Draw ???

info:  https://www.techrepublic.com/blog/tr-dojo/edit-pdf-documents-with-libreoffice-draw/

groet,
spievensterke.
« Laatst bewerkt op: 2019/09/29, 19:21:56 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Offline atomos

  • Lid
Re: Muziek pdf bestanden inlezen.
« Reactie #5 Gepost op: 2019/09/29, 20:00:43 »
@ atomos,

Zou het kunnen met LibreOffice Draw ???

info:  https://www.techrepublic.com/blog/tr-dojo/edit-pdf-documents-with-libreoffice-draw/

groet,
spievensterke.
hahahaha dit is zo een programma waar ik dus niet aan zou denken,, nou draw leest ze heel mooi in en laat ze mooi zien,,  =D
Alleen het editen van de score wil niet en kan niet. Jammer.
Bedankt voor het meedenken.
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux