Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nokia N73  (gelezen 1919 keer)

Nokia N73
« Gepost op: 2007/02/05, 17:25:20 »
Beste mensen,

Zelf heb ik een Nokia N73 gekocht, en nu wil ik het graag aan mijn Ubuntu bak hangen.

Kabel er in en selecteren op massaopslag op de telefoon en... geen enkele reactie van Ubuntu.

Is hier een oplossing voor?

Met vriendelijke groet,

Johan van der Vliet
Ubuntu gebruiker # 14919

Azalin

  • Gast
Nokia N73
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/06, 20:56:00 »
Ik heb persoonlijk een N70 en heb daar de USB kabel niet van gebruikt maar heb de kaart er uit gehaald en hem in de kaartlezer gestopt als het groot was wat ik over wilde sturen, of via Bluetooth als het niet te veel was... Er is een mogelijkheid dat er voor deze telefoons/kabels een speciale driver nodig is... onder WindowsXP had ik die ook nodig anders deed hij ook niets (op het werk) dus het kan best zijn dat hij het zo niet doet. De exacte woorden van Nokia op mijn vraag of de PC Suite en andere software van hun naar Linux geport wordt werrd smakelijk gelachen ... mijn mening hier over zal ik maar even niets zeggen. Is namelijk 18+ en niet fatsoenlijk.

Offline mikey289

  • Lid
Nokia N73
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/07, 00:05:28 »
Beste Jvandervliet;

Volgens mij is de snelste manier via bluetooth.....heb zelf ook een N73 icm met een dongeltje van de Gamma (jawel dat lees je goed ;)  merk : "KONIG Computer"-CMP bluekey24 ) werkt perfect qua zenden en ontvangen van bestanden van en naar PC<->GSM.

in Windows is deze dongle totaal niet aan de gang te krijgen.....mijn Vista crashte er gigantisch op (BSOD)en had de hoop toen opgegeven...echter in Ubuntu werkt ie feilloos. ( heb ondertussen ook Vista van de PC afgehaald)

@Azalin:
Uiteraard is het van de zotte dat nokia de PC Suite niet voor Linux aanbied, vreemder is nog dat als je via de Engelse (UK) site een support vraag stelt via e-mail,  er naar je gegevens wordt gevraagd waaronder je OS........je zal het niet geloven maar tussen alle Windows keuzes en 1x MAC staat GVD ook LINUX als OS !!

Wellicht gloort er licht aan de horizon?

Azalin

  • Gast
Nokia N73
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/07, 09:32:44 »
Ik heb nu dus een Nokia 5610 XpressMusic, en die in combinatie met de USB-Bluetooth dongle gaat als een trein. Het blijkt dus gewoon aan mijn N70 gelegen te hebben. Die overigens na een Firmware upgrade (via Windows want via Linux doen we niet supporten, hè Nokia?) niet veel beter ging presteren op bluetooth en bellen/gebeld worden gebied. Ik was soms niet eens bereikbaar. Met die 5610 doet Bluetooth het in elk geval perfect, alleen 3G heb ik dus uit moeten schakelen omdat ik anders ook weer niet bereikbaar was.... handige telefoons die van Nokia maar soms...........