Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Niemand die wil adviseren hoe Ubuntu op een PowerBook G4 te zetten????  (gelezen 917 keer)

Ik heb op dit forum al verscheidene oproepen over dit onderwerp geplaatst, evenals de antwoorden op de desbetreffende vragen. Mijn laatste oproep dateert van vannacht. Sinds kort is de hulp vanuit dit forum echter gestaakt. Ik weet niet waarom.
Is er nu echt niemand die een bezitter van een PowerBook G4 wil helpen? Ik heb zelf al vele nachten op internet gezocht naar relevante informatie, echter zonder succes.
We zijn nog steeds niet verder dan de hieronder genoemde stap 4.
Daarom nogmaals namens mijn vriend de PowerBook-bezitter: Help!!!

John T.

Kopie van eerdere (de eerste) oproep:

Ik (Linux-groentje) probeer samen met een vriend (ook een Linux-groentje) Ubuntu op zijn PowerBook G4 te zetten. Het proefdraaien ging prima; zelfs surfen op internet was mogelijk. Het installeren gaat echter niet zonder problemen. Bij stap 4 van de installatieprocedure komt er een scherm met de naam 'partities voorbereiden' waarop te zien is dat er 8 vreemde lege partities op de hard disk staan. Volgens mijn verbaasde vriend zijn die nieuw, want er stonden er voor de start van de installatie slechts 2 op: 1 voor zijn Apple OS van rond de 30 G, en 1 leeggemaakte van zo' n 10 G. Op deze laatste wil hij graag Ubuntu zetten. We weten nu niet hoe we verder moeten. Wie weet raad?
Ik weet niet hoe we de screendump van het scherm kunnen laten zien, daarom hieronder een tekstuele weergave van wat er op het scherm staat. Alvast dank, John en Philip
                                                                          partities voorbereiden

Device                                      Type         Mount point             Format              Size              Used
/dev/hda
   /dev/hda1                                                                                                    0                unknown
   /dev/hda2                                                                                                    0                unknown
   /dev/hda3                                                                                                    0                unknown
   /dev/hda4                                                                                                    0                unknown
   /dev/hda5                                                                                                    0                unknown
   /dev/hda6                                                                                                    0                unknown
   /dev/hda7                                                                                                    0                unknown
   /dev/hda8                                                                                                    0                unknown
   /dev/hda9                                                                                                    29110 MB   28000 MB
   /dev/hda10                                                                                                  10896 MB         19 MB
free space                                                                                                       0 MB

Maak minstens ruimte voor een root partitie (" /") met ... enz.

wr19026

  • Gast
Niemand die wil adviseren hoe Ubuntu op een PowerBook G4 te zetten????
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/29, 22:12:22 »
Ik denk niet dat het te maken heeft met niet willen, maar meer met niet kunnen...Je geeft zelf al aan dat het niet makkelijk is om hier of op andere plekken informatie over dit specifieke onderwerp te vinden...

Heb je deze post al gezien? Misschien dat je hier iets aan hebt:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=1958535

Guus

  • Gast
Niemand die wil adviseren hoe Ubuntu op een PowerBook G4 te zetten????
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/29, 22:22:33 »
misschien heb je hier wat aan :)

http://fullcirclemagazine.org/issue-2/

Guide is wel voor Mac  Mini met een Intel processor

Niemand die wil adviseren hoe Ubuntu op een PowerBook G4 te zetten????
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/29, 22:25:56 »
Citaat van: wr19026
Ik denk niet dat het te maken heeft met niet willen, maar meer met niet kunnen...Je geeft zelf al aan dat het niet makkelijk is om hier of op andere plekken informatie over dit specifieke onderwerp te vinden...

Heb je deze post al gezien? Misschien dat je hier iets aan hebt:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=1958535
Hi,

Het is geen verwijt hoor. Maar ik wil die vriend van me graag helpen om Ubuntu op zijn laptop te zetten. Hij is namelijk enorm enthousiast geworden door het werkend te zien op mijn Medion laptop.
Ik ga dadelijk die post die je noemt bekijken. Hartelijk dank voor de tip.

wr19026

  • Gast
Niemand die wil adviseren hoe Ubuntu op een PowerBook G4 te zetten????
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/29, 23:13:58 »
Ik had het niet als kritiek opgevat :)

Maar misschien is het een tip om op PPC dual boot oid te zoeken? Volgens mj moet je op die manier toch redelijk wat informatie kunnen vinden.

Niemand die wil adviseren hoe Ubuntu op een PowerBook G4 te zetten????
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/29, 23:32:58 »
Citaat van: Guus
misschien heb je hier wat aan :)

http://fullcirclemagazine.org/issue-2/

Guide is wel voor Mac  Mini met een Intel processor
Dank voor de tip Guus. Ik ga die URL nu bezoeken.

John T.

Niemand die wil adviseren hoe Ubuntu op een PowerBook G4 te zetten????
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/29, 23:39:50 »
Citaat van: wr19026
Ik had het niet als kritiek opgevat :)

Maar misschien is het een tip om op PPC dual boot oid te zoeken? Volgens mj moet je op die manier toch redelijk wat informatie kunnen vinden.
Hi,

Jouw eerste tip heb ik doorgegeven aan die vriend. Die moet nu ook maar eens zelf wat gaan doen, vind ik. ;)
Als het goed is heeft-ie jouw tweede tip inmiddels al gelezen.
In ieder geval hartelijk dank.

John T.