Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: IPhone and iTunes (ellende) iemand een goede vervanger ?  (gelezen 7730 keer)

IPhone and iTunes (ellende) iemand een goede vervanger ?
« Gepost op: 2013/03/18, 21:06:39 »
Hoi allemaal,

ik gebruik met veel plezier Ubuntu maar helaas mijn vriendin heeft een iPhone 4
en naja je raad het al, ze wil muziek op dat ding nu heb ik een nas vol muziek maar ja iTunes was op windows al een hel.
maar hoe moet met Ubuntu 12.10 ?,  ik hoor het graag wat de eenvoudigste oplossing is. dat ik muziek van mijn nas op de iPhone kan zetten.

Andre

Re: IPhone and iTunes (ellende) iemand een goede vervanger ?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/18, 21:09:33 »
Als de iPhone (of een ander iApparaat) op iOS 5 of hoger draait, kun je synchronisatie van muziek vergeten en zul je toch echt, écht iTunes moeten gebruiken.
Zie http://www.libimobiledevice.org/ voor een overzicht van ondersteunde handelingen met de iPhone in Ubuntu.

Re: IPhone and iTunes (ellende) iemand een goede vervanger ?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/18, 21:13:20 »

Die draait op versie 6.x,  pff wat een ellende om een beetje muziek op een telefoon te krijgen.
naja het wat met iTunes al een strijd (vreselijk programma is dat)  maar helaas als niet kan dan houdt het op

Andre


Re: IPhone and iTunes (ellende) iemand een goede vervanger ?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/18, 21:22:47 »
@Cumulus: iOS 6 of hoger*
iOS 5 werkt keurig met Banshee en Rhythmbox. En ja, dat heb ik vorig jaar uitgeprobeerd want een vriend van me heeft een iMuziekspeelgoed-pod met iOS 5 en dat ding prima in mijn Rhythmbox. Sync werkt wel alleen in Banshee maar aankoppelen en afspelen werkt keurig in Rhythmbox.
« Laatst bewerkt op: 2013/03/18, 21:28:53 door Vistaus »

Re: IPhone and iTunes (ellende) iemand een goede vervanger ?
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/18, 21:29:26 »
@Cumulus: iOS 6 of hoger*
iOS 5 werkt keurig met Banshee en Rhythmbox. En ja, dat heb ik vorig jaar uitgeprobeerd want een vriend van me heeft een iMuziekspeelgoed-pod met iOS 5 en dat ding prima in mijn Rhythmbox. Sync werkt wel alleen in Banshee maar aankoppelen en afspelen werkt keurig in Rhythmbox.
Afspelen ja, maar synchroniseren? Zodra je er muziek op wilt zetten, gaat het mis.

Re: IPhone and iTunes (ellende) iemand een goede vervanger ?
« Reactie #5 Gepost op: 2013/03/18, 21:38:30 »
@Cumulus: iOS 6 of hoger*
iOS 5 werkt keurig met Banshee en Rhythmbox. En ja, dat heb ik vorig jaar uitgeprobeerd want een vriend van me heeft een iMuziekspeelgoed-pod met iOS 5 en dat ding prima in mijn Rhythmbox. Sync werkt wel alleen in Banshee maar aankoppelen en afspelen werkt keurig in Rhythmbox.
Afspelen ja, maar synchroniseren? Zodra je er muziek op wilt zetten, gaat het mis.

Met Banshee gaat het niet mis. Wel met iOS 6 maar iOS 5 ging prima. En ik kan me niet voorstellen dat het ruim 6 maanden na de test ineens niet meer prima gaat, jou wel dan?

Re: IPhone and iTunes (ellende) iemand een goede vervanger ?
« Reactie #6 Gepost op: 2013/03/18, 21:42:21 »

afspelen heb ik getest dat werkt, maar sync ?  ???

Andre

Re: IPhone and iTunes (ellende) iemand een goede vervanger ?
« Reactie #7 Gepost op: 2013/03/18, 21:43:36 »
@Cumulus: iOS 6 of hoger*
iOS 5 werkt keurig met Banshee en Rhythmbox. En ja, dat heb ik vorig jaar uitgeprobeerd want een vriend van me heeft een iMuziekspeelgoed-pod met iOS 5 en dat ding prima in mijn Rhythmbox. Sync werkt wel alleen in Banshee maar aankoppelen en afspelen werkt keurig in Rhythmbox.
Afspelen ja, maar synchroniseren? Zodra je er muziek op wilt zetten, gaat het mis.

Met Banshee gaat het niet mis. Wel met iOS 6 maar iOS 5 ging prima. En ik kan me niet voorstellen dat het ruim 6 maanden na de test ineens niet meer prima gaat, jou wel dan?
De ondersteuning voor synchronisatie met iOS5 en hoger is nog niet ingebouwd in het project dat ik eerder postte, dus ik geloof niet dat jouw vriend zijn iApparaat draaiend iOS5+ het wel voor elkaar krijgt. Betreft het hier wel een iPhone?

Re: IPhone and iTunes (ellende) iemand een goede vervanger ?
« Reactie #8 Gepost op: 2013/03/18, 22:00:03 »
Nee, een iPod met iOS5. En dat is gewoon hetzelfde alleen dan zonder belfunctie. En ja, het werkte in mijn Banshee toen met sync. iOS 6 geen flauw idee, weet ook niet of ie die iPod nog heeft.
« Laatst bewerkt op: 2013/03/18, 22:01:53 door Vistaus »

Re: IPhone and iTunes (ellende) iemand een goede vervanger ?
« Reactie #9 Gepost op: 2013/03/19, 11:16:31 »
Tis de weg van de minste weerstand : Spotify.

Ik heb een iPhone en een iPad en ik kreeg spotify bij mijn kpn internet abbo, dus voor de iDevices gebruik ik dat nu en heb ik dus geen iTunes meer nodig, foto's en dergelijke doe ik via shotwell.


Re: IPhone and iTunes (ellende) iemand een goede vervanger ?
« Reactie #10 Gepost op: 2013/03/19, 14:01:49 »
Nee, een iPod met iOS5. En dat is gewoon hetzelfde alleen dan zonder belfunctie. En ja, het werkte in mijn Banshee toen met sync. iOS 6 geen flauw idee, weet ook niet of ie die iPod nog heeft.
Interessant. Weet je nog welke Ubuntu-versie op die computer draait?

Re: IPhone and iTunes (ellende) iemand een goede vervanger ?
« Reactie #11 Gepost op: 2013/03/19, 14:56:10 »
Nee, een iPod met iOS5. En dat is gewoon hetzelfde alleen dan zonder belfunctie. En ja, het werkte in mijn Banshee toen met sync. iOS 6 geen flauw idee, weet ook niet of ie die iPod nog heeft.
Interessant. Weet je nog welke Ubuntu-versie op die computer draait?

12.04

Re: IPhone and iTunes (ellende) iemand een goede vervanger ?
« Reactie #12 Gepost op: 2013/03/19, 18:42:29 »
vele reactie tnx  ;)

maar kortom het werkt niet, en ik moet een Windows machine gebruiken met dat "geweldige" programma iTunes  :o

Andre

Re: IPhone and iTunes (ellende) iemand een goede vervanger ?
« Reactie #13 Gepost op: 2013/03/20, 07:59:26 »
Ik heb een ipod met IOS 6.0.x.
Ik kom de zelfde problemen tegen. 80% van mijn muziek collectie blijkt überhaupt niet op mijn ipod te kunnen omdat het .flac is.

Ik heb het afgelopen half jaar wat vooruitgang gezien in 'gtkpod', maar nog overtuigend een nummer kunnen overzetten.
De nummer die wel op mijn ipod kunnen staan er al op. Ik kan dus niet zien of wat ik in gtkpod doe ook effect heeft.

Voorlopig doe ik het via Windows in een virtual box.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: IPhone and iTunes (ellende) iemand een goede vervanger ?
« Reactie #14 Gepost op: 2013/03/20, 09:00:02 »
Een tijd geleden heeft de sync met rhythmbox (RB)) een een ipod perfect gewerkt, heb ik zelf ondervonden met een ipod van mijn dochter. Dat had te maken met een bibliotheek waar op dat moment veel aandacht aan besteed werd; ook gtkpod deed het goed (maakte gebruik van diezelfde bibliotheek), maar die had je eigenlijk niet nodig omdat RB meer dan voldeed.
http://tweakers.net/nieuws/66032/ubuntu-1004-krijgt-muziekwinkel-en-iphone-ondersteuning.html

Daarna heeft Apple kennelijk de API aangepast en is de bijbehorende bibliotheek niet bijgewerkt. De nieuwste versie via iOS (6) werkt dus niet meer. Jammer dus maar weer.

Een alternatief voor iOS (voor de iPod dan) is Rockbox: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rockbox. Je vervangt dan de firmware en dan kun je heerlijk met sleur-en-pleur je spelertje beheren, geen iTunes meer nodig. Ook zou je kunnen kijken naar de syncdienst Ubuntu One, die heeft ook een iOS-app dus kun je makkelijk muziek (en andere bestanden) syncen met je PC.

Offline vanadium

  • Lid
Re: IPhone and iTunes (ellende) iemand een goede vervanger ?
« Reactie #15 Gepost op: 2013/03/20, 09:58:09 »
Apple breekt doelbewust de andere programma's met iedere update. Behalve als je je toestellen niet meer bijwerkt, is het onbegonnen werk om dit bij te benen. Wegblijven van dat spul is het beste advies, maar als je er desalniettemin toch mee geconfronteerd wordt, is er maar één mogelijkheid: de proprietaire Apple software. Dus heb je ook windows nodig. Het werkt met virtualbox. Anders kan je met een dual boot werken.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: IPhone and iTunes (ellende) iemand een goede vervanger ?
« Reactie #16 Gepost op: 2013/03/20, 10:12:49 »
Apple breekt doelbewust de andere programma's met iedere update. Behalve als je je toestellen niet meer bijwerkt, is het onbegonnen werk om dit bij te benen. Wegblijven van dat spul is het beste advies, maar als je er desalniettemin toch mee geconfronteerd wordt, is er maar één mogelijkheid: de proprietaire Apple software. Dus heb je ook windows nodig. Het werkt met virtualbox. Anders kan je met een dual boot werken.
Het is jammer, maar je hebt gelijk. Ik ben gek van die mooie nieuwe iPod nano' s al zijn ze knap aan de prijs. Maar koppelen aan Linux was een no go. Tweedehands nanootje kopen is een slangekuil. Dus werd het een ander merk op een ander OS. Stuk prettiger geprijsd ook nog en ik ben er heel gelukkig mee. Ik mis dan wel het gelukzalige iPod gevoel, maar voor de rest mis ik eigenlijk helemaal niks.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: IPhone and iTunes (ellende) iemand een goede vervanger ?
« Reactie #17 Gepost op: 2013/03/20, 11:02:10 »
@markba: Alleen via Ubuntu One kost het geld om muziek te kunnen streamen of meer dan 5 GB opslagruimte te hebben.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: IPhone and iTunes (ellende) iemand een goede vervanger ?
« Reactie #18 Gepost op: 2013/03/20, 11:04:41 »
@markba: Alleen via Ubuntu One kost het geld om muziek te kunnen streamen of meer dan 5 GB opslagruimte te hebben.
Die bedoel ik niet, dat is de aparte muziekdienst van U1. Maar ook zonder die dienst kun je bestanden syncen, MP3's zijn ook maar gewoon files.

Re: IPhone and iTunes (ellende) iemand een goede vervanger ?
« Reactie #19 Gepost op: 2013/03/20, 11:07:26 »
@markba: Alleen via Ubuntu One kost het geld om muziek te kunnen streamen of meer dan 5 GB opslagruimte te hebben.
Die bedoel ik niet, dat is de aparte muziekdienst van U1. Maar ook zonder die dienst kun je bestanden syncen, MP3's zijn ook maar gewoon files.
Als je Google-gezind bent, zou je Google Music eens moeten uitproberen. Het heeft als voordeel dat het echt een muziekbibliotheek is en zowel op mobiel als op de pc kan afspelen.

Re: IPhone and iTunes (ellende) iemand een goede vervanger ?
« Reactie #20 Gepost op: 2013/03/20, 11:39:19 »
@markba: Alleen via Ubuntu One kost het geld om muziek te kunnen streamen of meer dan 5 GB opslagruimte te hebben.
Die bedoel ik niet, dat is de aparte muziekdienst van U1. Maar ook zonder die dienst kun je bestanden syncen, MP3's zijn ook maar gewoon files.

En kijk nou eens naar de opslagruimte daarvan. Zoals ik al zei: zonder te betalen heb je maar 5 GB.
https://one.ubuntu.com/services/

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: IPhone and iTunes (ellende) iemand een goede vervanger ?
« Reactie #21 Gepost op: 2013/03/20, 11:47:33 »
@markba: Alleen via Ubuntu One kost het geld om muziek te kunnen streamen of meer dan 5 GB opslagruimte te hebben.
Die bedoel ik niet, dat is de aparte muziekdienst van U1. Maar ook zonder die dienst kun je bestanden syncen, MP3's zijn ook maar gewoon files.

En kijk nou eens naar de opslagruimte daarvan. Zoals ik al zei: zonder te betalen heb je maar 5 GB.
https://one.ubuntu.com/services/
Ik heb het toch helemaal niet over die 5 GB (mij welbekend), kan zo niet bedenken waarom het daarom technisch niet zou kunnen. Ik geef alleen maar aan dát het kan, gewoon, binnen die beperking van 5 gig, maar dat lijkt me op voorhand duidelijk...

Re: IPhone and iTunes (ellende) iemand een goede vervanger ?
« Reactie #22 Gepost op: 2013/03/20, 11:48:57 »
Omdat de meeste mensen, zoals in dit topic, een iPod/iPhone hebben vanwege de opslagruimte wellicht? De meeste muziekliefhebbers hebben een veel grotere collectie dan 5 GB.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: IPhone and iTunes (ellende) iemand een goede vervanger ?
« Reactie #23 Gepost op: 2013/03/20, 12:00:58 »
Omdat de meeste mensen, zoals in dit topic, een iPod/iPhone hebben vanwege de opslagruimte wellicht? De meeste muziekliefhebbers hebben een veel grotere collectie dan 5 GB.
Je kunt de bestanden gewoon overzetten via U1 naar een tijdelijk mapje en daarna verplaatsen naar de muziekmap zodat deze herkend worden door de muziekspeler. Hiermee gebruik je U1 dus als doorgeefluik en loopt je nooit tegen die limiet van 5 GB aan.

Re: IPhone and iTunes (ellende) iemand een goede vervanger ?
« Reactie #24 Gepost op: 2013/03/20, 12:02:33 »
Omdat de meeste mensen, zoals in dit topic, een iPod/iPhone hebben vanwege de opslagruimte wellicht? De meeste muziekliefhebbers hebben een veel grotere collectie dan 5 GB.
Je kunt de bestanden gewoon overzetten via U1 naar een tijdelijk mapje en daarna verplaatsen naar de muziekmap zodat deze herkend worden door de muziekspeler. Hiermee gebruik je U1 dus als doorgeefluik en loopt je nooit tegen die limiet van 5 GB aan.

Oké, dat is waar maar dan moet je wel eerst gejailbreakt zijn om bestanden naar die muziekmap voor zover ik weet te kunnen verplaatsen en zelfs al *zou* het zonder jailbreak kunnen dan is het wel een stuk meer gedoe dan via andere diensten (of U1 music streaming).