Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Promotie, zo kan het ook.  (gelezen 4469 keer)

Promotie, zo kan het ook.
« Gepost op: 2010/11/16, 10:23:39 »
Hoopgevend, bepaalde Belgische locale overheden hebben het licht gezien:   :D

http://www.boom.be/nl/press/182/bibliotheek-heeft-10-nieuwe-supersnelle-linux-pc-s.html

Daar draaien ze al een hele tijd volledig op Ubuntu én promoten het zelf ook.   :D

Citaat
Wie op zijn pc thuis graag Linux Ubuntu of OpenOffice installeert, kan in deze bibliotheek de installatie-CD's gratis en legaal ontlenen.  Linux Ubuntu en OpenOffice zijn in tegenstelling tot Windows en Microsoft Office producten die gratis te gebruiken zijn.

Dit verdient zeker navolging in andere gemeentes.
« Laatst bewerkt op: 2010/11/16, 10:46:38 door Progger »
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Promotie, zo kan het ook.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/16, 10:44:56 »
Leuk! Dat is inderdaad prima reclame. Kunnen we ook naar verwijzen, bij promotie-activiteiten.  :)

jesse2314

  • Gast
Re: Promotie, zo kan het ook.
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/16, 13:26:57 »
Geweldige promotie =D

Offline wowo

  • Lid
Re: Promotie, zo kan het ook.
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/16, 14:05:00 »
Link werkt bij mij niet.  >:(
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline palm

  • Lid
Re: Promotie, zo kan het ook.
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/17, 11:13:39 »
Hoopgevend, bepaalde Belgische locale overheden hebben het licht gezien:   :D

http://www.boom.be/nl/press/182/bibliotheek-heeft-10-nieuwe-supersnelle-linux-pc-s.html

Daar draaien ze al een hele tijd volledig op Ubuntu én promoten het zelf ook.   :D

Citaat
Wie op zijn pc thuis graag Linux Ubuntu of OpenOffice installeert, kan in deze bibliotheek de installatie-CD's gratis en legaal ontlenen.  Linux Ubuntu en OpenOffice zijn in tegenstelling tot Windows en Microsoft Office producten die gratis te gebruiken zijn.

Dit verdient zeker navolging in andere gemeentes.
Hier staan er nog een paar:
http://www.multiseatcomputer.be/referentiescholen-en-bibs.html

Heb ik de indruk dat Nederland wat achterblijft ivm ubuntu in bibliotheken,scholen en dergelijke?

Offline Tom

  • Lid
Re: Promotie, zo kan het ook.
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/17, 20:38:07 »


Mijn Limburg en mijn Stad Peer met onze Bib .... ja zeker wie zegt daar dat wij achtergebleven zijn ?. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline lemio

  • Lid
    • Lemio
Re: Promotie, zo kan het ook.
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/21, 12:50:35 »
Dit is echt geweldig :P ,
Hoe kun je instellen dat de instellingen niet bewaard worden, zonder te booten vanaf een CDtje want dan wordt alles vreselijk traag. Zijn er handleidingen meegegeven met de CDs, of is het gewoon een Ubuntu CDtje met een kartonnetje eromheen? Gebruiken jullie 10.10 of 10.04. Zijn die PCs gesponsord of zijn het gewoon de oude PCs van de bibliotheek. Hoe reageerde de bibliotheek in eerste instantie? Gebruiken oudere mensen het ook, en lukt het om te installeren?

Waarom al deze vragen, omdat dit precies is wat ik ook wil doen bij een bibliotheek in Goes, (en misschien Middelburg). En bij ons bij informatica zijn we er nu ook druk mee bezig, een stel freaks. (Dus misschien ook de mediatheek).

Met vriendelijke groet,

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Promotie, zo kan het ook.
« Reactie #7 Gepost op: 2010/11/21, 21:11:53 »
Ik weet er verder niets van, dus ik kan alleen een paar algemene opmerkingen maken:

- kies liever 10.04, want dat is een LTS-versie:
http://sites.google.com/site/computertip/versiekeuze#TOC-De-oudere-LTS-versie-10.04-of-de-ni

- instellingen schoon terugzetten kun je doen met images. Simpelweg elke dag een schoon image terugzetten van de gebruikersmap is genoeg.

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: Promotie, zo kan het ook.
« Reactie #8 Gepost op: 2010/12/12, 19:05:37 »
Ik denk dat velen niet weten dat in Zuid-Afrika ze de zogenaamde freedomtoaster gebruiken om Ubuntu te promoten.
Dit zijn zuilen op universiteiten etc, waar je een lege DVD in kan drukken en zo je opensource software kan branden die je nodig hebt.
Lijkt me ook wel wat voor NL.

http://www.freedomtoaster.org/

En hier nog een leuke link met promotiemateriaal: 

http://spreadubuntu.org/sr
« Laatst bewerkt op: 2010/12/13, 14:47:07 door landfiets »
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Offline duportail

  • Lid
    • ubuntushop
Re: Promotie, zo kan het ook.
« Reactie #9 Gepost op: 2010/12/14, 20:15:08 »
Dit is echt geweldig :P ,
Hoe kun je instellen dat de instellingen niet bewaard worden, zonder te booten vanaf een CDtje want dan wordt alles vreselijk traag. Zijn er handleidingen meegegeven met de CDs, of is het gewoon een Ubuntu CDtje met een kartonnetje eromheen? Gebruiken jullie 10.10 of 10.04. Zijn die PCs gesponsord of zijn het gewoon de oude PCs van de bibliotheek. Hoe reageerde de bibliotheek in eerste instantie? Gebruiken oudere mensen het ook, en lukt het om te installeren?

Waarom al deze vragen, omdat dit precies is wat ik ook wil doen bij een bibliotheek in Goes, (en misschien Middelburg). En bij ons bij informatica zijn we er nu ook druk mee bezig, een stel freaks. (Dus misschien ook de mediatheek).

Met vriendelijke groet,
Die pc's zijn door mijn firma geleverd.
Elke bibliotheek is positief over openbare computers met ubuntu.Er is daar geen enkel onderhoud meer aan. Op voorwaarde dat alles goed is ingesteld.BV na uitloggen wordt alles gereset.(niet bij herstarten).
Oudere bibliotheekbezoekers vinden ubuntu (eigelijk kubuntu) makkelijker omdat het  logischer en sneller is.
Wij gebruiken nu altijd de 10.10 versie voor nieuwe leveringen.
Begin jan. 2011 doen wij een reclame mailing naar alle (327) nederlandse bibliotheken.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Promotie, zo kan het ook.
« Reactie #10 Gepost op: 2010/12/14, 23:00:05 »
Goed zo, Guy! Dat is prima voor de verbreiding en aanvaarding van Ubuntu.  :)

Maar even uit nieuwsgierigheid: waarom geen 10.04? Een LTS-versie lijkt me beslist beter voor zakelijke toepassing.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/14, 23:02:48 door Pjotr »

Offline duportail

  • Lid
    • ubuntushop
Re: Promotie, zo kan het ook.
« Reactie #11 Gepost op: 2010/12/15, 10:29:11 »
Goed zo, Guy! Dat is prima voor de verbreiding en aanvaarding van Ubuntu.  :)

Maar even uit nieuwsgierigheid: waarom geen 10.04? Een LTS-versie lijkt me beslist beter voor zakelijke toepassing.
Iedere versie heeft toch altijd zijn verbeteringen.Daarom doe ik graag de laatste versie.Ook om de kde 4.5.