Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tip: verhelp een vervelende wifi-fout in Netwerkbeheer  (gelezen 2214 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Tip: verhelp een vervelende wifi-fout in Netwerkbeheer
« Gepost op: 2018/03/10, 00:08:37 »
Netwerkbeheer kan een ergerlijke fout vertonen bij draadloze netwerkverbindingen, waardoor verbinden onmogelijk wordt. Zo verhelp je die:
https://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet#TOC-Beperk-uw-draadloze-netwerk-tot-het-beheerdersaccount
(punt 2.5, linkerkolom)

De tip is weliswaar geschreven voor Linux Mint, maar naar alle waarschijnlijkheid ook bruikbaar voor *buntu 16.04.x.

Doe er je voordeel mee!  :)
« Laatst bewerkt op: 2018/03/10, 16:22:09 door Pjotr »

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Tip: verhelp een vervelende wifi-fout in Netwerkbeheer
« Reactie #1 Gepost op: 2018/03/11, 15:26:12 »
De tip is weliswaar geschreven voor Linux Mint, maar naar alle waarschijnlijkheid ook bruikbaar voor *buntu 16.04.x.
In Ubuntu 16.04 staat standaard geen vinkje bij “Alle gebruikers kunnen verbinding maken met dit netwerk

Zelf heb ik geen problemen met wifi, ook niet als ik deze optie aanvink  :)

Is er een bugmelding op launchpad van deze (blijkbaar ergerlijke en vervelende) fout? Ik kan er zo snel geen openstaande bugmelding van vinden.
Ervaar je deze fout, is een goed om een bug te melden om de ontwikkelaars (en andere gebruikers) van Ubuntu te helpen.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline vanadium

  • Lid
Re: Tip: verhelp een vervelende wifi-fout in Netwerkbeheer
« Reactie #2 Gepost op: 2018/03/11, 18:54:27 »
Zelf ook geen problemen in die zin: het kan mogelijk afhangen van de hardware. Wifi toelaten voor alle gebruikers kan ervoor zorgen dat het netwerk na inloggen vlugger actief is. Is er hiermee een probleem, dan is deze ingreep een handige remedie.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: verhelp een vervelende wifi-fout in Netwerkbeheer
« Reactie #3 Gepost op: 2018/03/11, 19:49:51 »
Zelf ook geen problemen in die zin: het kan mogelijk afhangen van de hardware. Wifi toelaten voor alle gebruikers kan ervoor zorgen dat het netwerk na inloggen vlugger actief is. Is er hiermee een probleem, dan is deze ingreep een handige remedie.
Het is inderdaad apparatuurafhankelijk, want sommige machines hebben daar in het geheel geen last van.... Sterker nog, soms kan een nieuwe systeemkern dit probleem al veroorzaken, vermoedelijk wegens een wijziging van het stuurprogramma in de systeemkern.  :)

Ik moet zeggen dat ik dit probleem pas ben tegengekomen na de invoering van systemd. Mogelijk is er een verband.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Tip: verhelp een vervelende wifi-fout in Netwerkbeheer
« Reactie #4 Gepost op: 2018/03/11, 20:16:04 »
Ik moet zeggen dat ik dit probleem pas ben tegengekomen na de invoering van systemd. Mogelijk is er een verband.
Zeker niet onwaarschijnlijk! Het opstarten van het netwerk is immers ook in handen van systemd.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: verhelp een vervelende wifi-fout in Netwerkbeheer
« Reactie #5 Gepost op: 2018/03/22, 11:23:10 »
Gisteren een nieuwe systemd in Bijwerkbeheer, met allerlei reparaties op netwerkgebied....