Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: verkeerde letters  (gelezen 2321 keer)

verkeerde letters
« Gepost op: 2008/01/21, 14:13:49 »
Ik vraag hulp voor een probleem in de WUBI Ubuntu 7.04 van mijn vrouw.

Als zij ergens typet, en het maakt niet uit in welk programma, geven sommige aanslagen sinds gisteren rare dubbele lettercombinaties. Daarom kan zij zelfs niet zelf de vraag stellen.
Het probleem uitleggen is moeilijk, daarom heb ik het alfabet op rij gezet en dat ziet er zo uit:

a-bn-c-d-e-f-g-h-i-jf-k-l-vm-nb-o-p-q-r-s-t-ru-vm-w-x-y-z.

b wordt bn, j wordt jf, m wordt vm, n wordt nb, u wordt ru en v wordt vm.

In het Windows systeem worden alle aanslagen goed weergegeven. Ik neem dus aan dat het niet aan haar toetsenbord ligt. Wat kan in haar computer fout gaan en hoe kan ik dat verhelpen?

Groeten,
Frits.
Ik ben geen computer held. Ik weet begrijp niets van programmeren, maar sedert februari 2007 gebruik ik UBUNTU! =D

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
verkeerde letters
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/21, 16:54:26 »
Het is Windows, niet Windows.

Heb je al eens bij de toetsenbord instellingen gekeken? Systeem>Voorkeuren>Toetsenbord.

verkeerde letters
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/22, 18:29:57 »
@fritsmartfu
Heb je hier in 6.06.1 (of 6.10) ook last mee gehad?

verkeerde letters
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/22, 18:35:38 »
ga eens naar systeem=>voorkeuren=>toetsenbord en kijk daar eens wat...misschien eens van indeling veranderen ofzo...

verkeerde letters
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/23, 14:01:03 »
Dank voor jullie reacties!

Johanvd: sorry, dat ik mijn vraag nog een keer geschreven en gepost had, ik kon hem zo snel niet terug vinden en dacht dat ik hem niet verstuurd had...

Het toetsenbord van mijn vrouw met Wubi 7.04 ("achter" Windows) is hetzelfde als bij mijn Ubuntu 7.10 installatie. Helaas moet bij mijn vrouw Windows blijven zitten, al was het alleen maar vanwege het Internet bankieren en sommige MS video formaten van bijvoorbeeld omroepen en uitzendinggemist.nl.
Mijn vrouw heeft nog niet eerder Ubuntu geinstalleerd gehad, dus ook geen 6.10.
Tot eergisteren heeft haar 7.04 Wubi ongeveer 1 1/2 maand normaal, goed en natuurlijk tot volle tevredenheid gewerkt. Zij was zo tevreden, dat ik 2 weken geleden voor het opstarten Ubuntu als default heb ingesteld.

Nog andere suggesties?

Vriendelijke dank, Frits.
Ik ben geen computer held. Ik weet begrijp niets van programmeren, maar sedert februari 2007 gebruik ik UBUNTU! =D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
verkeerde letters
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/23, 14:15:27 »
Probeer eens een volledige herconfiguratie van je grafische omgeving (inclusief toetsenbord):
http://computertip.googlepages.com/grafischeomgevingherstellen

verkeerde letters
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/23, 16:38:49 »
Beste Pjotr123 en anderen,
Ik heb tot twee keer toe het programma uit je computertip link doorgelopen, maar helaas, zonder resultaat. Zijn er nog meer suggesties? Is het misschien handig om Wubi-Ubuntu 7.04 opnieuw te installeren? Of heeft er iemand ervaring met de Wubi 7.10 dat nu in een uitprobeerversie wordt genoemd? Of heeft dat voor een computer nul nog teveel risiko's?

Voorlopig weer bedankt voor de moeite!
Frits.
Ik ben geen computer held. Ik weet begrijp niets van programmeren, maar sedert februari 2007 gebruik ik UBUNTU! =D

Offline Duckie

  • Lid
verkeerde letters
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/23, 17:08:15 »
Ik heb geen ervaring met Wubi, maar waarom gebruik je niet de "gewone" Ubuntu in dual boot?
Dan kun je in ieder geval zonder gevaar Ubuntu 7.10 nemen.
____________________________________________

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
verkeerde letters
« Reactie #8 Gepost op: 2008/01/23, 17:11:34 »
Citaat van: Duckie
Ik heb geen ervaring met Wubi, maar waarom gebruik je niet de "gewone" Ubuntu in dual boot?
Dan kun je in ieder geval zonder gevaar Ubuntu 7.10 nemen.
Mee eens.

verkeerde letters
« Reactie #9 Gepost op: 2008/01/23, 17:15:56 »
dikke vingers...

verkeerde letters
« Reactie #10 Gepost op: 2008/01/23, 18:06:40 »
Citaat van: blackdrive
dikke vingers...
Da's erover :)  Of moeten we zeggen "off-topic" ?  Al kan ik aannemen dat je het niet kon laten...  :lol:

Wist je overigens dat je gisteravond op een vingerbreedte van eeuwige roem bent gekomen ?  Kijk in die bijdrage maar eens helemaal onderaan...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

verkeerde letters
« Reactie #11 Gepost op: 2008/01/23, 20:32:29 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: Duckie
Ik heb geen ervaring met Wubi, maar waarom gebruik je niet de "gewone" Ubuntu in dual boot?
Dan kun je in ieder geval zonder gevaar Ubuntu 7.10 nemen.
Mee eens.
Ja, ik ook.

Offline ivo

  • Lid
verkeerde letters
« Reactie #12 Gepost op: 2008/01/23, 22:21:15 »
Citaat van: fritsmartfu
Dank voor jullie reacties!

Helaas moet bij mijn vrouw Windows blijven zitten, al was het alleen maar vanwege het Internet bankieren en sommige MS video formaten van bijvoorbeeld omroepen en uitzendinggemist.nl.

Tot eergisteren heeft haar 7.04 Wubi ongeveer 1 1/2 maand normaal, goed en natuurlijk tot volle tevredenheid gewerkt. Zij was zo tevreden, dat ik 2 weken geleden voor het opstarten Ubuntu als default heb ingesteld.

Vriendelijke dank, Frits.
Waarom zou je niets op uitzendinggemist.nl kunnen bekijken?
En wat is het probleem met internetbankieren?
Ik denk dat je niet de juiste plugins in firefox hebt geinstalleerd.
In neem aan dat FF je browser is? Ik kan ALLES zien in FF en internetbankieren net zolang tot m'n saldo op is :-)

Bij mij werkt Ubuntu al twee jaar naar volle tevredenheid en daarvoor Fedora en daarvoor Mandrake en daarvoor .... en daarvoor .... en daarvoor Slackware 0.9 (maar dat was in 1996 ofzo toen je nog 21 floppies moest installeren). Linux rulez, altijd!

Er is hier wel ergens een thread over de juiste installatie van plugins.
Moeten we even zoeken............
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

verkeerde letters
« Reactie #13 Gepost op: 2008/01/23, 22:27:43 »
Hallo allemaal!

Fijn dat er zoveel reacties komen. Dank aan jullie allemaal!

De reden om voor mijn vrouw ook Ubuntu en Wubi te kiezen was de eenvoudige toegang tot alle files die in Windows zijn opgeslagen. Als ik het goed begrepen heb, kan ik via "dubbel boot" niet zo gemakkelijk in de windows files komen en met wat ik gelezen heb, zijn dat zulke moeilijke procedures (in terminale vensters enzo) dat ik er niet aan durf te beginnen. Bovendien, te veel om een back-up op DVD te maken...

Sorry, maar niet iedere Ubuntu gebruiker heeft het lampje uitgevonden, al zou je dat vanwege Ubuntu wel denken...

Komt er toevallig binnenkort iemand naar Hongarije?...

Frits.
Ik ben geen computer held. Ik weet begrijp niets van programmeren, maar sedert februari 2007 gebruik ik UBUNTU! =D

verkeerde letters
« Reactie #14 Gepost op: 2008/01/23, 22:54:08 »
Ik zou het graag willen naar Hongarije, maar dat zit er voorlopig niet in.
Ik heb zelf een dual boot met Windows. Je kan met Rechts klik op de werkbalk-->Toevoegen op het paneel-->opent zich een scherm-->Naar beneden scrollen-->Schijfkoppelaar-->Toevoegen Dan staan er icoontjes van schijven op je werkbalk(of paneel in Ubuntu) Links op een icoon klikken-->koppel volume aan--> hierna moet ik mijn wachtwoord invoeren en kan ik de Windows schijf benaderen/bewerken.
Dus je hoeft niet met de terminal te werken, alhoewel het in sommige gevallen best handig is, maar dat kan je altijd nog leren.
Hoop dat je er iets aan hebt.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

verkeerde letters
« Reactie #15 Gepost op: 2008/01/24, 06:54:57 »
Iedereen Hartelijk bedankt.

Ik heb een hoop geleerd en we zijn nu zover dat we nauwelijks nog over het oorspromkelijke probleem praten / schrijven...
Mijn vrouw krijgt in ieder geval heel binnenkort een nieuwe dual boot Ubuntu 7.10 installatie.

Wie onderwerpen in dit forum sluit, of hoe onderwerpen gesloten worden weet ik niet, maar het zal vast wel gebeuren.

Groeten,
Frits
Ik ben geen computer held. Ik weet begrijp niets van programmeren, maar sedert februari 2007 gebruik ik UBUNTU! =D