Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Niet opgelost!)Line in van onboard geluid werkt niet!  (gelezen 6465 keer)

(Niet opgelost!)Line in van onboard geluid werkt niet!
« Gepost op: 2011/02/17, 14:19:28 »
Deze doet het zo wel in Ubuntu als met windows niet!(Dualboot pc)
Moet ik nou denken dat die kapot is,of is er iets wat ik moet instellen?Natuurlijk staat de onboard aan in het bios...
Output doet het prima.Met de bron is ook niks mee...Kabeltje is goed.Line in in windows staat helemaal open en zijn geluidsrecorder(weetje wel,dat kloteding waar je alleen maar 40 sec of zoiets kan opnemen!)neemt ook niks op.Audacity in Ubuntu voelt ook geen signaal..
« Laatst bewerkt op: 2011/03/03, 12:25:42 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Line in van onboard geluid werkt niet!
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/17, 21:04:40 »
Als ik je bericht zo lees krijg ik de indruk dat je alles al heb geprobeerd en dat het inderdaad wel eens zou kunnen zijn dat je geluidskaart kapot is. Ik neem aan dat je bij geluidsvoorkeuren heb gekeken of het uit- en invoervolume niet is gedempt  en dat het apparaat voor geluidsinvoer juist is geselecteerd en tot slot je de juiste ingang op je pc heb gebruikt.
Je zou je geluidskaart in een andere pc kunnen testen.

Mvgr,
Rikrik

Re: Line in van onboard geluid werkt niet!
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/18, 01:30:31 »
Dat gaat een beetje moeilijk,het is een onboard geluidskaart.Dus dan zou ik het hele moederbord in een andere kast moeten stoppen.Daar zie ik even het nut er niet van in... =D Maar ik ga nog iets proberen in windows,besef me dat ik nog iets aan instelling vergeten ben te proberen.De geluidsvoorkeuren heb ik in Ubuntu wel bekeken of ze goed staan,maar niet in windows...
« Laatst bewerkt op: 2011/02/18, 01:32:39 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Line in van onboard geluid werkt niet!
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/18, 09:42:31 »
Nee,line in in windows werkt ook niet bij de juiste instellingen.... :'(
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Line in van onboard geluid werkt niet!
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/18, 11:16:01 »
Ik heb nog een geluidskaart,een goede 24 bits van Terratec,maar hoe krijg ik die geinstalleerd en belangrijker,werkt de GUI in Ubuntu??
Alleen,die werkt met cinch,en de onboard werkt met jackjes.Moet ik dus alles om gooien.(EWX 24/96)
« Laatst bewerkt op: 2011/02/18, 11:19:13 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Line in van onboard geluid werkt niet!
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/18, 11:47:42 »
Als je die geluidskaart in Ubuntu prikt, zou het direct moeten werken, op het installeren van een aantal drivers na. Als het niet werkt zou je toch even op internet moeten kijken welke geluidskaarten wel werken op ubuntu en welke niet...

Re: Line in van onboard geluid werkt niet!
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/18, 13:08:12 »
Al geprobeert,werkt niet...

Zit ik op het internet te kijken,zie ik mijn eigen topic!! XD XD
Maar geen oplossing,alleen commentaren van anderen dat ze het ook niet voor elkaar krijgen.Alleen eentje die terug moest naar Feisty om het te laten werken en dat is natuurlijk gek...

Nou,moet ik maar weer naar windows,daar werkt hij wel....
« Laatst bewerkt op: 2011/02/18, 13:15:15 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Line in van onboard geluid werkt niet!
« Reactie #7 Gepost op: 2011/02/18, 14:40:52 »
Sommige mensen snap ik niet. De keus is: of een soundcard van 10 euro of een Windows licentie van 130 euro... :|

Re: Line in van onboard geluid werkt niet!
« Reactie #8 Gepost op: 2011/02/18, 14:46:01 »
Dus een ander geluidskaartje halen is te veel.
Overgaan weer naar Windows is beter......................... XD ??? :evil:
Tja,das makkelijker..Die geluidskaart moet ik eerst weer bestellen of halen in een winkel.De Terratec ligt hier vlakbij en zit er zo in...En dan even opnieuw opstarten en hup naar windows i.p.v. Ubuntu...

En tiempjuuh,die windows heb ik al lang hoor,hoef er niet voor te betalen alleen voor dat soundcardje...Dualboot weet je wel.. =D

Maar het blijft jammer dat die niet werkt in Ubuntu!Net als Usenext,werkt ook niet in Ubuntu... :(
« Laatst bewerkt op: 2011/02/18, 14:53:54 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Line in van onboard geluid werkt niet!
« Reactie #9 Gepost op: 2011/02/18, 14:53:12 »
In dat geval is het net zo gemakkelijk, geef ik je gelijk in ;)

Re: Line in van onboard geluid werkt niet!
« Reactie #10 Gepost op: 2011/02/18, 18:45:55 »
@Lowlands, het kan altijd zijn dat er een "vrouwtjes" plug stuk is, dat heb ik ook gehad met mijn vorige geluidskaart. Wat naar ik begrijp kan je niet meer terugvallen op de garantie? Als dat het geval is, zou ik het toch eens onder Ubuntu proberen, weggooien kan altijd nog in Amsterdam in mijn brievenbus. :rolleyes:
Voor deze kaart zijn wel enige handelingen nodig. Dus wil je dat proberen laat het even weten.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Line in van onboard geluid werkt niet!
« Reactie #11 Gepost op: 2011/02/18, 23:37:14 »
Ik heb het onder windows en onder Ubuntu geprobeerd!En ik ga echt geen moederbord weg gooien omdat de onboard geluid geen inline meer heeft...  :D
Maar het zou best kunnen dat de entree kapot is.....
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Line in van onboard geluid werkt niet!
« Reactie #12 Gepost op: 2011/02/18, 23:39:59 »
Jammer, ik had nog hoop. XD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Line in van onboard geluid werkt niet!
« Reactie #13 Gepost op: 2011/02/19, 01:41:57 »
Hoop is er altijd,alleen niet bij mij! =D
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Line in van onboard geluid werkt niet!
« Reactie #14 Gepost op: 2011/02/19, 18:49:39 »
En nu? Ga je een kaartje kopen of hou je het voorlopig zo?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Line in van onboard geluid werkt niet!
« Reactie #15 Gepost op: 2011/02/19, 20:03:48 »
Nee,ik houd gewoon mijn oude kaart er in en ga naar windows.Helemaal zonder windows gaat het toch al niet...Verhouding is 90% Ubuntu en 10 % windows....
Voor het interne geluid kan ik gewoon de onboard gebruiken,maar om op te nemen moet ik de oude kaart gebruiken.Dan kan ik in Ubuntu met Audacity het bewerken..

Wat niet werkt bij mij is Google Earth,Usenext,en dus de onboard Line in..Google Earth komt niet eens op,ondanks deinstalleren en weer installeren,Usenext zie ik wel,maar download niks.Ook na deinstalleren en herinstalleren..Dus vandaar nog steeds windows.....
« Laatst bewerkt op: 2011/02/19, 20:07:43 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.