Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: nieuw ?  (gelezen 1278 keer)

pepe

  • Gast
nieuw ?
« Gepost op: 2006/08/22, 07:48:31 »
aloha,
dagelijks kijk ik hier op het forum, je weet nooit of je iets kan gebruiken he, ik werk met een pIII, een oudje dus, windows is er volledig af, ik heb ubuntu geinstalleerd en buiten een paar schoonheidsfoutjes (die opgelost zijn) draait alles als een lierken zoals men bij ons zegt, wat ik niet begrijp is hoeveel mensen problemen hebben met installeren, het is de simpelste zaak van de wereld, als er al problemen kunnen opduiken dan zijn de oplossingen terug te vinden op de forums e.d., wat ik wel opgemerkt heb is, dat veel mensen zelf hun problemen veroorzaken, ze hebben 1 dag ubuntu en ze zitten al te rommelen in het bestandsysteem  terwijl de meeste programmas en oplossingen bij synaptic te vinden zijn, bijna alles is vooradig om aan een goed draaiend machientje te komen, ik kan met ubuntu alles wat ik met windows kon, maar blijkbaar verwachten sommigen nog meer van ubuntu (of linux in het algemeen) dan van windows, en wanneer het niet lukt, ja, ik zou zeggen geduld is een schone zaak, rome is niet op 1 dag gebouwd

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
nieuw ?
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/22, 09:34:03 »
sommige hardware blijft nukkig doen, daar hebben die jongens en meisjes geen schuld aan en als iets nieuw is wordt er mee gespeeld dikwijls tot het fout loopt. Je kan ze moeilijk ongelijk geven als ze tenminste zelf eens proberen hun Linux te installeren.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Tukcedo

  • Lid
    • http://www.tukcedo.nl
nieuw ?
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/22, 10:30:19 »
Nou, alle operating systems houden toch hun problemen hoor en bovendien is de mens nieuwsgierig (en terecht). Ik werk al jaren met Unix en Linux, maar ik krijg met geen mogelijkheid Wifi aan de praat onder Ubuntu op mijn laptoppie. Onder Fedora Core 3 op hetzelfde ding (dual boot) werkte het zo ... Kortom, je kunt geluk hebben met je hardware en alles wat jij wilt doen draait. Maar dat is dus niet altijd zo!
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
nieuw ?
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/22, 15:42:02 »
pepe: je hebt gelijk, en hoewel ik zelf al 3 maanden geen windows meer heb aangeraakt/gezien, kom je toch ook dingen tegen waarbij het duidelijk is dat er nog veel te verbeteren valt voordat linux echt bruikbaar is voor iedereen... linux evolueert in ieder geval razendsnel.. :)

tukcedo: wat voor wireless kaart heb je dan ?
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

blubber

  • Gast
nieuw ?
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/22, 22:43:36 »
Citaat van: profoX
... voordat linux echt bruikbaar is voor iedereen...
Wat dat betreft is Linux in goed gezelschap. Ik ken nl niet een OS dat wel bruikbaar is voor iedereen ;).

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
nieuw ?
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/22, 22:46:27 »
Citaat van: blubber
Citaat van: profoX
... voordat linux echt bruikbaar is voor iedereen...
Wat dat betreft is Linux in goed gezelschap. Ik ken nl niet een OS dat wel bruikbaar is voor iedereen ;).
Klopt. Maar ik bedoelde eigenlijk dat er nog belangrijke dingen ontbreken om linux echt te doen doorbreken op de desktop.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

blubber

  • Gast
nieuw ?
« Reactie #6 Gepost op: 2006/08/22, 22:53:43 »
Was ook maar grappend bedoeld ;) maar zonder dollen, er is natuurlijk altijd ruimte voor verbetering, maar imho het belangrijkste dat ontbreekt de bereidheid om iets nieuws te leren. Wat de boer niet kent enzo.