Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Paar vragen van een noob.  (gelezen 320 keer)

Paar vragen van een noob.
« Gepost op: 2015/05/20, 23:45:18 »
Hallo iedereen,

Als uber uber uber uber-noob op het gebied van Ubuntu ben ik vandaag toch echt overgegaan op Ubuntu 14.04. Dit is even wennen natuurlijk, omdat ik al vrijwel heel mijn leven Windows heb gebruikt. Ik vind het wel fijn en snel, en het is eens wat nieuws. Echter zit ik nu met een probleempje. Ik heb bijvoorbeeld Skype en Spotify gedownload d.m.v. enkele commands en deze wil ik naar het bureaublad slepen zodat ik met Unity Tweak Tool de launcher kan verbergen (vind ik persoonlijk mooier). Bij het verslepen naar het bureaublad krijg ik de volgende melding:

''Fout tijdens het kopieren.
Er is een fout opgetreden bij het ophalen van informatie over '/'.

Wanneer ik vervolgens meer details weergeef staat er:

De opgegeven locatie wordt niet ondersteund.

Dit is het eerste probleem waar ik misschien wat hulp bij kan gebruiken.

----

Nog iets is Skype. Ik heb m.b.v. commands Skype geinstalleerd, deze werkt prima maar ik krijg een heel andere layout dan dat ik bij windows ben gewend. Is er een manier om Skype te krijgen zoals ik deze op Windows gewend was?

----

Ten slotte iets over het typen. Ik kan geen speciale tekens typen zoals een e met een trema. Hoe kan ik instellen dat dit wel kan?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Paar vragen van een noob.
« Reactie #1 Gepost op: 2015/05/20, 23:48:57 »
Ik kan geen speciale tekens typen zoals een e met een trema. Hoe kan ik instellen dat dit wel kan?
Als vólgt möèt dát lûkkën:
https://sites.google.com/site/computertip/toetsenbord

Re: Paar vragen van een noob.
« Reactie #2 Gepost op: 2015/05/20, 23:51:41 »
Hé, het werkt! Hartstikke bedankt, dan is dat probleem in ieder geval opgelost. Had hem op normaal Engels staan, vandaar!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Paar vragen van een noob.
« Reactie #3 Gepost op: 2015/05/20, 23:55:48 »
Mooi dat 't is gelukt!  :)

Ik raad aan om ook "even" dit direct-doen-lijstje af te werken:
https://sites.google.com/site/computertip/directdoen

Succes en veel plezier met Ubuntu!

Offline Henkp

  • Lid
Re: Paar vragen van een noob.
« Reactie #4 Gepost op: 2015/05/21, 00:05:42 »
@Stefalicious: Wat de layout van Skype betreft, daar is niet aan te veranderen, daar dit speciaal zo voor Linux is gemaakt.
En dat is nou eenmaal anders dan dat er geprogrammeerd word dan in Windows. En Windows is er schijnbaar ook op gesteld dat er zichtbaar onderscheid moet blijven.  =D

Re: Paar vragen van een noob.
« Reactie #5 Gepost op: 2015/05/21, 09:39:07 »
@Stefalicious: Wat de layout van Skype betreft, daar is niet aan te veranderen, daar dit speciaal zo voor Linux is gemaakt.
En dat is nou eenmaal anders dan dat er geprogrammeerd word dan in Windows. En Windows is er schijnbaar ook op gesteld dat er zichtbaar onderscheid moet blijven.  =D

Bedankt voor de reactie. Ik moet het er maar mee doen dan! In ieder geval bedankt voor de antwoorden. Het enige waar ik nu dus nog mee zit is met het kopiëren van een programma naar het bureaublad.