Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Ubuntu 19.04 Disco Dingo  (gelezen 1858 keer)

Offline Guppie

  • Lid
[OPGELOST] Ubuntu 19.04 Disco Dingo
« Gepost op: 2019/10/21, 06:08:49 »
Hallo, ik heb nu versie 19.04 Disco Dingo, helaas is Thunderbird 60.3.0 alleen in het Engels, ik zou hem graag in het Nederlands willen hebben, maar hoe?
« Laatst bewerkt op: 2019/10/23, 11:30:46 door Guppie »
Sinds begin oktober 2019 gestart (voor proef) met Linux. Moet nog heel veel leren d.m.v. info via het internet.

Re: Ubuntu 19.04 Disco Dingo
« Reactie #1 Gepost op: 2019/10/21, 11:19:43 »
Hallo, klik op Instellingen, dan Taalondersteuning. Mogelijk gaat-ie dan zoeken naar extra taalmodules, als die er zijn, meteen even installeren. Thunderbird herstarten zou 't moeten doen. Je systeem (menu's, LibreOffice, etc.) is overigens wel in het Nederlands?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu 19.04 Disco Dingo
« Reactie #2 Gepost op: 2019/10/21, 11:27:01 »
Je hebt wel het pakket thunderbird-locale-nl nodig, is dat geïnstalleerd?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Guppie

  • Lid
Re: Ubuntu 19.04 Disco Dingo
« Reactie #3 Gepost op: 2019/10/22, 07:04:46 »
Paul en Ron, bedankt voor jullie reactie, maar het lukt me nog niet, in het Engels daar is het voorlopig ook mee te werken.
Sinds begin oktober 2019 gestart (voor proef) met Linux. Moet nog heel veel leren d.m.v. info via het internet.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Ubuntu 19.04 Disco Dingo
« Reactie #4 Gepost op: 2019/10/22, 12:21:54 »
Wat lukt er niet? Installeren van het pakket thunderbird-locale-nl kan je met een terminal commando:

sudo apt install thunderbird-locale-nl

of met Synaptic Package manager, niet standaard geïnstalleerd. Hierna zou je Thunderbird automatich (eventueel na herstarten systeem) in het Nederlands moeten verschijnen.

Niet zo moeilijk, maar, inderdaad, ook weer niet zo eenvoudig. Het is spijtig dat dit in Ubuntu niet meteen correct gebeurt tijdens installatie of tijdens het selecteren van een taal, maar het is nu eenmaal zo.

Offline Guppie

  • Lid
Re: Ubuntu 19.04 Disco Dingo
« Reactie #5 Gepost op: 2019/10/22, 16:00:01 »
Vanadium,
met recht ”Wat lukt er niet?” met [sudo apt install thunderbird-locale-nl] een fluitje van ’n cent, dank Thunderbird is weer Nederlands.
Had al  met Synaptic Manager (die heb ik dus) op Thunderbird en Thunderbird-locale-af een herinstallatie toegepast maar dat hielp niet.
Sinds begin oktober 2019 gestart (voor proef) met Linux. Moet nog heel veel leren d.m.v. info via het internet.

Joshua Orbit

  • Gast
Re: Ubuntu 19.04 Disco Dingo
« Reactie #6 Gepost op: 2019/10/25, 19:40:13 »
Vanadium,
met recht ”Wat lukt er niet?” met [sudo apt install thunderbird-locale-nl] een fluitje van ’n cent, dank Thunderbird is weer Nederlands.
Had al  met Synaptic Manager (die heb ik dus) op Thunderbird en Thunderbird-locale-af een herinstallatie toegepast maar dat hielp niet.

Inderdaad vreemd dat je dan wél ...-locale-af geïnstalleerd had ..... maar onthoudt dat voor Nederlands er altijd een nl /Nl/nL ergens te lezen valt als je dat pakket moet hebben in Synaptic.