Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mappen delen tussen XP comp en Ububtu comp. Lukt net niet. deel1  (gelezen 1025 keer)

Offline Dump

  • Lid
Hoi allen.
Ik heb 2 vragen op dit gebied maar stel ze in 2 verschillende topics omdat ik (en mogelijk u ook) anders 2 dingen door elkaar gaan halen.
Na de 8.04 update wil ik 2 mappen delen tussen mijn xp kast en mijn andere ubuntu kast.

Ik heb op mijn xp kast een map aangemaakt --- eweka --- die ik via de netwerkverbinding op de xp kast heb aangemaakt en nu netjes te zien krijg op mijn andere ubuntu kast. Het uitwisselen van bestanden van zowel de een naar de ander is geen probleem. Bij --- lokaties --- computer --- dump (mijn computer naam) --- eweka --- staat hij ook vermeld. Als ik hier op klik zie ik ook de bestanden die daar in aanwezig zijn.
Maar stel:........ Ik wil vanaf de ubuntu kast met k3b het bestand gaan branden dat in deze eweka map zit dan zie ik hem niet in de boomstructuur van k3b staan. Let wel, ik zie wel de map --- eweka --- maar daar zit dan niets in.
Wil ik iets dat niet kan?

Doei.

P.s.De kasten maken verbinding mat het internet via een router.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.


Offline Dump

  • Lid
Mappen delen tussen XP comp en Ububtu comp. Lukt net niet. deel1
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/21, 16:57:03 »
Hoi Joop905.
Deze link heb ik al bekeken (zie deel1 van mijn andere vraag op dit topic).

Als ik dit --> Onder --- systeem --- beheer --- zie ik geen shared files (of zoals ik vermoed in mijn ned. versie, gedeelde bestanden) staan --> dan kon ik verder met die tip gaan.
Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.