Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Item uit menu verwijderen  (gelezen 848 keer)

Offline lcup

  • Lid
Item uit menu verwijderen
« Gepost op: 2008/07/19, 13:04:26 »
Uit het menu Toepassingen -> Overige wil ik nog een paar items wissen. Volgens de handleiding moet ik ze de-selecteren zodat ze niet meer te zien zijn. Is het mogelijk ze definitief te verwijderen. De knop Verwijderen werkt niet.

Offline nor

  • Lid
Item uit menu verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/19, 13:23:57 »
Druk op ALT + F2 en typ alacarte.

Lukt het?

Offline lcup

  • Lid
Item uit menu verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/19, 13:44:20 »
Nee, zelfde venster. Het zijn een paar oude verwijzingen naar programma's die zijn geïnstalleerd door Wine. Mss dat het daar mee te maken heeft.

Offline tabasco

  • Lid
Item uit menu verwijderen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/19, 14:07:37 »
Op de volgende locatie kun je de link vinden:
~/.local/share/applications/wine/Programs

Offline Tom

  • Lid
Item uit menu verwijderen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/19, 14:48:24 »
Citaat van: lcup
Uit het menu Toepassingen -> Overige wil ik nog een paar items wissen. Volgens de handleiding moet ik ze de-selecteren zodat ze niet meer te zien zijn. Is het mogelijk ze definitief te verwijderen. De knop Verwijderen werkt niet.
Met muis op toepassingen - menu bewerken - overige - uitvinken wat u er niet op wil -Klaar.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline lcup

  • Lid
Item uit menu verwijderen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/19, 15:54:12 »
Citaat van: wandarooze
Citaat van: lcup
Uit het menu Toepassingen -> Overige wil ik nog een paar items wissen. Volgens de handleiding moet ik ze de-selecteren zodat ze niet meer te zien zijn. Is het mogelijk ze definitief te verwijderen. De knop Verwijderen werkt niet.
Met muis op toepassingen - menu bewerken - overige - uitvinken wat u er niet op wil -Klaar.
Ja, idd, maar ik wilde nog een stapje verder gaan. Waarom programma's in die lijst die ik al niet meer heb.

Net zoals ik bij Windows zelden heb gedaan heb ik hier niet meteen bij de helppagina's van Ubuntu zelf gekeken. Uiteindelijk ben ik in het deel Customizing the menubar terchtgekomen. Van daaruit bij de System administrating guide. Toen ben ik maar gestopt met lezen want dat ging me toch wat ver.

Ik laat de koppelingen maar mooi staan voorlopig, met dank voor de reacties