Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dual Boot Ubuntu/Windows  (gelezen 737 keer)

NightFox

  • Gast
Dual Boot Ubuntu/Windows
« Gepost op: 2007/03/06, 20:31:59 »
Hallo,

Ik ben nu bezig met linux + windows. Eerst heb ik ubuntu erop gezet en daarna op dezelfde schijf heb ik windows gezet. Nu heb ik alleen het probleem dat windows voor GRUB loader gaat dus mij geen boot keuze meer geeft. Hoe kan ik zorgen dat ik op dezelfde schijf 2 OS-en heb. Of hoe kan ik nu zorgen dat mijn GRUB loader eerst gaat. Want dan kan ik in mijn grub config komen en zorgen dat ik weer kan kiezen.

Alvast bedankt,

NightFox

Dual Boot Ubuntu/Windows
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/06, 20:44:01 »
Het omgekeerde installatieproces spaart heel wat miserie uit: eerst windows installeren en daarna ubuntu zorgt ervoor dat grub zichtbaar is.  Windows houdt weinig rekening met andere besturingssystemen, in tegenstelling tot ubuntu.

Ik geloof wel dat er een achterpoortje is om grub terug te krijgen zonder het allemaal opnieuw te moeten installeren, maar ik weet zelf ook niet goed hoe.  Met een beetje zoekwerk kan je wel wat informatie vinden op dit forum over hetzelfde probleem.

edit: kijk eens in deze topic: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/5416

Offline Ivan1986

  • Lid
Dual Boot Ubuntu/Windows
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/06, 21:06:58 »
je moet gewoon een supergrub cd of diskette maken en daarmee opstarten en dan maakt die dat vanzelf aan.
ff in google zoeken naar suppergrub en dan ga je die zeker vinden. bestaat in bestanden voor Windows en voor linux dus je kan kiezen waarin je het afhaalt ... (ik klink precies profecioneel :p )
ik dnek wel dak gelijk heb hier mee kheb zelf ook al zoiets voor gehad

gegroet en veel plezier
Ivan