Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Snel hulp nodig  (gelezen 1816 keer)

Offline Ruben

  • Lid
Snel hulp nodig
« Gepost op: 2006/05/07, 17:03:56 »
hallo,
ik wil bij mijn oma op de computer ubutnu installeren, maar als ik boot met de offici"ele ubuntu cd krijg ik dit berich in het scherm: isolinux 2.09 2003-04-16 isolinux: disk error 01, ax= 4229,9F

Het is een 48x max cd reader op een intel celeron pc met 64mb ram. Ik heb ook al beatrIX en DSL geprobeert, Bea geeft dit antwoord: 'isolinux 2.11 2004-08-16 isolinux: 0142E89F' maar doet verder niks...

Snel hulp nodig
« Reactie #1 Gepost op: 2006/05/07, 17:15:18 »
Sowieso zou ik aan ouderen geen Ubuntu aanraden omdat zij alles overnieuw moeten leren als zij al eenmaal aan Windows zijn gewenst.. Betreden op eigen risico dus. ;)

Is de CD goed gebrand? Kun je hem op een andere PC wel goed opstarten?

Offline Ruben

  • Lid
Snel hulp nodig
« Reactie #2 Gepost op: 2006/05/07, 17:17:15 »
het is een shipit cd, dus een echte. Ik ga d'r zelf lessen geven, ze heeft nog nooit eerder een pc gebruikt, dus laat staan Windows.

budster

  • Gast
Snel hulp nodig
« Reactie #3 Gepost op: 2006/05/07, 17:25:37 »
Disk error lijkt mij een hele duidelijke melding, dat het een shipit CD is maakt het natuurlijk niet heilig.

Ik zou even een ander CDtje proberen.

Ik denk juist dat Ubuntu een fantastische keuze is voor oudere mensen, die wil je niet opzadelen met een onstabiel systeem die continu allerlei maffe errors geeft.

Offline Ruben

  • Lid
Snel hulp nodig
« Reactie #4 Gepost op: 2006/05/07, 17:29:56 »
zoals ik al zei; ik heb ook al beatrix, dsl en bij dsl herstarte de computer keer op keer als hij de cd wou laden voor boot.

Saamelainen

  • Gast
Snel hulp nodig
« Reactie #5 Gepost op: 2006/05/07, 17:49:36 »
Citaat van: UbuntuRaptor
Sowieso zou ik aan ouderen geen Ubuntu aanraden omdat zij alles overnieuw moeten leren als zij al eenmaal aan Windows zijn gewend
Pas op hoor... :)
Dat gaat heel goed!

Snel hulp nodig
« Reactie #6 Gepost op: 2006/05/07, 17:55:16 »
CD speler doet brak...

budster

  • Gast
Snel hulp nodig
« Reactie #7 Gepost op: 2006/05/07, 17:55:39 »
Sterker nog ik zou oudere mensen vooral afraden om met Windows te gaan werken...

Nu ik er overnadenk, ik zou iegenlijk alle mensen afraden om met Windows te werken.

Snel hulp nodig
« Reactie #8 Gepost op: 2006/05/07, 18:09:56 »
hehehehe :)

Ik niet, hoe raar het ook klinkt. Voor bijvoorbeeld audio professionals is linux echt nog niet aan te raden. Wordt wel hard aan gewerkt, zie oa ubuntustudio.com

Saamelainen

  • Gast
Snel hulp nodig
« Reactie #9 Gepost op: 2006/05/07, 18:15:56 »
RR1991, heel goed dat je haar gaat helpen. En nu hoeft ze niets te leren over trojans, hitman pro, dialers, startpaginakapers, anti-virus-updates, keyloggers, adware, lekken in Explorer, kapen van Messenger, enz. enz. Zo kan ze rustig iets nieuws leren.  :)

budster

  • Gast
Snel hulp nodig
« Reactie #10 Gepost op: 2006/05/07, 18:35:17 »
Citaat van: Dennis
hehehehe :)

Ik niet, hoe raar het ook klinkt. Voor bijvoorbeeld audio professionals is linux echt nog niet aan te raden. Wordt wel hard aan gewerkt, zie oa ubuntustudio.com
Ik weet nog wel een groep: game developers...

Stelletje linux nerds snapt helaas nog niets van gebruikers ,,,, er zijn honderden open source 2D en 3D game engines. De ene heeft nog coolere opties als de ander. Alleen niemand is nog op het snuggere idee gekomen om een gebruiksvriendelijke ontwikkelomgeving te maken zoals virtools.

Game designers (waar de echte coole games vandaan komen) zijn namelijk meer graphic artists dan programmeurs.

Best jammer, anders zouden er veel meer games naar linux geport worden.


Gamebuntu anyone?

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Snel hulp nodig
« Reactie #11 Gepost op: 2006/05/07, 18:35:20 »
Citaat van: Dennis
CD speler doet brak...
It's a long shot, maar misschien helpt dit wel?
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/1353
Ik denk immers dat in die andere distro's dma standaard niet uitstaat.