Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] OmegaT  (gelezen 346 keer)

Offline yJi

  • Lid
[Opgelost] OmegaT
« Gepost op: 2014/03/09, 12:25:55 »
Wie kent en gebruikt ook OmegaT ? (dit is btw een professioneel vertaalprogramma onder Windows)
Nu kan OmegaT  ook werken onder linux en omdat linux xubuntu voor mij een heel betrouwbaar systeem is en windows xp straks in april niet meer betrouwbaar is...wil ik omegaT ook graag installeren onder linux xubuntu 12.04 LTS .
Kun je me vertellen hoe ik OmegaT installeer onder Xubuntu 12.04 LTS?

Dank alvast voor de hulp/steun bij het installeren van OmegaT
« Laatst bewerkt op: 2014/03/14, 14:57:17 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: OmegaT
« Reactie #1 Gepost op: 2014/03/09, 22:54:25 »
Gewoon de linux versie downloaden lijkt mij te verkiezen boven het programma met Wine te installeren.
http://www.omegat.org/nl/dl_overview.php
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline yJi

  • Lid
Re: OmegaT
« Reactie #2 Gepost op: 2014/03/14, 14:56:27 »
Gewoon de linux versie downloaden lijkt mij te verkiezen boven het programma met Wine te installeren.
http://www.omegat.org/nl/dl_overview.php

Heb er een mapnaam van gemaakt en daar de .tar ingeplaatst, uitgepakt en vervolgens geïnstalleerd met sudo.
Nu staat het in het kantoor sub-menu en het werkt. Ben jij misschien ook vertaler?
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: [Opgelost] OmegaT
« Reactie #3 Gepost op: 2014/03/14, 17:53:00 »
Nee, taal is niet mijn ding. Techniek wel, bij een vraag als deze kijk ik of een programma in een linux variant is en installeer dit dan om te kijken of het programma goed werkt. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.