Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Apple kan ook uw e-mail lezen  (gelezen 1938 keer)

Apple kan ook uw e-mail lezen
« Gepost op: 2014/03/26, 00:02:35 »
http://www.cnnexpansion.com/tecnologia/2014/03/24/apple-tambien-puede-leer-tu-correo  Het artikel is wel in het spaans< het is misschien tijd om over te stappen naar een ander e.mail acound BV deze https://www.safe-mail.net

Re: Apple kan ook uw e-mail lezen
« Reactie #1 Gepost op: 2014/03/26, 00:32:51 »
Maarja, het viel ook te verwachten dat Apple je e-mail kan lezen. Google, Microsoft, Apple, NSA, AIVD, die Britse veiligheidsdienst... Tja.

En daarom gebruik ik dus sinds kort Vivaldi Mail (spirituele opvolger van Opera Mail): http://www.vivaldi.net - de hoofdontwikkelaar van Vivaldi is de (voormalige) co-founder van Opera en het team en de servers staan veilig in IJsland.
« Laatst bewerkt op: 2014/03/26, 00:36:35 door Vistaus »

Re: Apple kan ook uw e-mail lezen
« Reactie #2 Gepost op: 2014/03/26, 02:47:24 »


Yahoo, Google and Apple also claim right to read user emails

Like Microsoft, other webmail giants all reserve the right to read user emails, if 'deemed necessary'

Lees hele artikel
Bert Ernste (Xubuntu 22.04 LTS, o.a. op MacBook Pro 13" mid 2010)
Web | Blog | Diaspora* | Mastodon

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Apple kan ook uw e-mail lezen
« Reactie #3 Gepost op: 2014/03/26, 09:34:50 »
het viel ook te verwachten dat Apple je e-mail kan lezen.
Dat het kan is niet verrassend, e-mail is in principe leesbaar maar dat mijn (een) Nederlandse provider mijn e-mail leest kan ik me niet voorstellen.
een medewerker van een telecombedrijf (inclusief Internet-providers) die opzettelijk en wederrechtelijk van gegevens kennisneemt van klanten, daarvoor maximaal anderhalf jaar cel kan krijgen.
In het privacybeleid van mijn internetprovider staat duidelijk dat deze geen kennis neemt van de inhoud van inkomende en uitgaande e-mailberichten als die niet aan de provider zijn gericht.
« Laatst bewerkt op: 2014/03/26, 10:24:03 door testcees »
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Apple kan ook uw e-mail lezen
« Reactie #4 Gepost op: 2014/03/26, 11:39:41 »
het viel ook te verwachten dat Apple je e-mail kan lezen.
Dat het kan is niet verrassend, e-mail is in principe leesbaar maar dat mijn (een) Nederlandse provider mijn e-mail leest kan ik me niet voorstellen.
een medewerker van een telecombedrijf (inclusief Internet-providers) die opzettelijk en wederrechtelijk van gegevens kennisneemt van klanten, daarvoor maximaal anderhalf jaar cel kan krijgen.
In het privacybeleid van mijn internetprovider staat duidelijk dat deze geen kennis neemt van de inhoud van inkomende en uitgaande e-mailberichten als die niet aan de provider zijn gericht.


Maar providermail gebruik(te) ik sowieso niet dus voor mijn bovenstaande post geldt dat argument niet.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Apple kan ook uw e-mail lezen
« Reactie #5 Gepost op: 2014/03/26, 11:57:53 »
Maarja, het viel ook te verwachten dat Apple je e-mail kan lezen.
Dat is ook niet de issue!!! Want dat providers mail kunnen lezen, da's niet helemaal raar >>> zeker als het onversleuteld (zonder client-side sleutel) op hun servers staat.....

Waar het écht om gaat, is dat providers als Apple (maar ook Microsoft, e.a.) de mail mogen lezen, dat staat immers in de algemene voorwaarden waarmee iedereen braaf accoord gaat.

Citaat
U erkent en aanvaardt dat Apple het recht heeft, zonder aansprakelijkheid jegens u, om toegang te krijgen tot de gegevens van uw account en uw inhoud en gebruiken, bewaren en / of bekend te maken aan de politie, overheidsfunctionarissen en / of derden in geval dat Apple gelooft dat redelijkerwijs nodig of passend is........

..... eigenlijk is de de titel van dit topic dus niet goed, dat zou moeten zijn: "Apple mag ook uw e-mail lezen"

Re: Apple kan ook uw e-mail lezen
« Reactie #6 Gepost op: 2014/03/26, 13:52:38 »
Ik gebruik voor de mail een eigen domein gehost bij greenhost.nl. Daar lezen ze niet mee en ze loggen standaard niet. Het efect is op zich niet heel groot: veel mensen in mijn omgeving gebruiken gmail en aanverwante diensten dus uiteindelijk......