Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Missende "preview" thumb-afbeeldingen video's  (gelezen 2442 keer)

Offline wowo

  • Lid
[Opgelost] Missende "preview" thumb-afbeeldingen video's
« Gepost op: 2010/07/22, 12:29:00 »
Als ik op de video-geheugenkaart ga kijken van mijn videorecorder die aangesloten is via usb met mijn ubuntu-pc, zie ik alle voorbeeld thumb-afbeeldingen van de opgenomen video's.

Wanneer ik echter deze video's kopieer naar mijn data-partitie op mijn pc, dan zie ik van sommige video-bestanden de thumb-afbeeldingen maar van anderen niet.

Hoe kan ik de ontbrekende "preview" thumb-afbeeldingen van deze video's weer zichtbaar maken?
« Laatst bewerkt op: 2010/08/09, 16:25:30 door wowo »
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline Robertos

  • Lid
Re: Missende "preview" thumb-afbeeldingen video's
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/22, 16:07:30 »
In Nautilus: Bewerken > Voorkeuren > Tabblad Voorbeeld > Andere voorbeeldweergaven al eens met de instellingen gespeeld?

Offline wowo

  • Lid
Re: Missende "preview" thumb-afbeeldingen video's
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/22, 17:53:27 »
In Nautilus: Bewerken > Voorkeuren > Tabblad Voorbeeld > Andere voorbeeldweergaven al eens met de instellingen gespeeld?
Bedankt voor je reactie.
Ik heb met de instellingen gespeeld maar helaas de preview pictogrammen komen bij de meeste video's niet te voorschijn.

Op mijn laptop heb ik dit probleem met dezelfde videobestanden die op een NAS staan niet, terwijl als ik ze ga bekijken vanuit mijn desktop wel.

Ik merk nu dat dit probleem alleen optreedt bij .mp4 videobestanden op die bewuste desktop.(nb sommige .mp4 bestanden wel met preview; anderen niet)
Bij .avi, wmv etc. treedt dit probleem niet op. Ook previews van jpeg-afbeeldingen worden gewoon getoond.

Kan ik zonder bezwaar Nautilus herinstalleren ?


« Laatst bewerkt op: 2010/07/22, 18:04:49 door wowo »
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline Robertos

  • Lid
Re: Missende "preview" thumb-afbeeldingen video's
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/22, 18:58:39 »
Zou ik niet zomaar doen en dat lijkt me ook helemaal niet nodig.

Je kan proberen om de thumbnails cache te verwijderen, deze wordt dan vervolgens opnieuw aangemaakt.
Link: http://fixed-it.blogspot.com/2009/08/nautilus-ubuntu-missing-thumbnails.html

Offline wowo

  • Lid
Re: Missende "preview" thumb-afbeeldingen video's
« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/22, 19:56:24 »
Zou ik niet zomaar doen en dat lijkt me ook helemaal niet nodig.

Je kan proberen om de thumbnails cache te verwijderen, deze wordt dan vervolgens opnieuw aangemaakt.
Link: http://fixed-it.blogspot.com/2009/08/nautilus-ubuntu-missing-thumbnails.html
Bedankt voor de link.
Lijkt zeker het proberen waard. Ik heb helaas nu geen tijd meer om het uit te gaan proberen.
Morgenvroeg ga ik namelijk op vakantie. :D
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline wowo

  • Lid
Re: Missende "preview" thumb-afbeeldingen video's
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/09, 16:25:09 »
Heb gedaan wat in de link stond:
"The solution is to open the /home/[username]/.thumbnails  folder and delete all files in fail folder.

After that, to restart Nautilus from a command line, do:
>killall nautilus

>nautilus &"

Nu zijn alle thumbnails weer zichtbaar.  :)
Probleem opgelost dus.

Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS