Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mp3 naar samsung galaxy  (gelezen 1880 keer)

Offline leskens

  • Lid
mp3 naar samsung galaxy
« Gepost op: 2013/05/01, 21:10:33 »
Hoe plaats ik mp3 bestanden op mijn samsung galaxy. heb het ooit geweten maar niet meer te vinden

Re: mp3 naar samsung galaxy
« Reactie #1 Gepost op: 2013/05/01, 21:16:57 »
Wat voor Samsung Galaxy heb je (specifieke modelnaam)?

Offline leskens

  • Lid
Re: mp3 naar samsung galaxy
« Reactie #2 Gepost op: 2013/05/01, 22:04:03 »
Ik heb een samsung Galaxy S 3 bij de s2 ging het via usb etc. Maar nu niet meer te vineden

Re: mp3 naar samsung galaxy
« Reactie #3 Gepost op: 2013/05/01, 22:26:54 »
De makkelijkste oplossing is om je µSD-kaart in de lezer in je computer te steken.

Offline leskens

  • Lid
Re: mp3 naar samsung galaxy
« Reactie #4 Gepost op: 2013/05/01, 22:33:56 »
Bedankt ga het proberen

Offline bwman

  • Lid
Re: mp3 naar samsung galaxy
« Reactie #5 Gepost op: 2013/05/02, 16:48:27 »
wat ook een mogelijkheid is , is airdroid installeren via de market van android daarna naar deze webstek surfen  http://www.airdroid.com/  ,
enige voorwaarde is je moet een draadloos netwerk hebben, zo kan je bestanden overzetten, of het nu muziek of foto's of filmpjes zijn en het werkt nog vlot ook
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: mp3 naar samsung galaxy
« Reactie #6 Gepost op: 2013/05/02, 17:04:56 »
Airdroid werkt prima inderdaad, ik geloof dat ze inmiddels een update hebben dat je via een account ook uit kan wisselen zonder op hetzelfde wifi netwerk te zitten. Ik weet het niet zeker, maar ik neem aan dat dit wel iets minder snel gaat dan rechtstreeks op dezelfde wifi

Re: mp3 naar samsung galaxy
« Reactie #7 Gepost op: 2013/05/02, 18:09:38 »
Als het gaat om een handje vol MP3's dan mail ik ze vaak naar mezelf, om ze vervolgens op m'n telefoon te openen. Makkelijk en zonder gedoe.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline atomos

  • Lid
Re: mp3 naar samsung galaxy
« Reactie #8 Gepost op: 2013/05/02, 19:51:45 »
Ik gebruik daar dropbox voor, en dan met een file manager op zijn plek plaatsen.
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Re: mp3 naar samsung galaxy
« Reactie #9 Gepost op: 2013/05/02, 20:00:35 »
Makkelijkste is inderdaad via de SD-kaart, zoals Cumulus al aangeeft. Of anders via Ubuntu One.

Offline carbon

  • Lid
Re: mp3 naar samsung galaxy
« Reactie #10 Gepost op: 2013/05/02, 20:13:35 »
Gewoon met spacefm bekijken daar staat dan de usb wel in. Gewoon je kaartje steken..
Linux heeft altijd wat moeite met usb en ssd schijven, waarom dat is weet ik niet, en waarom ze dat inmiddels niet opgelost hebben is mijn de vraag.
« Laatst bewerkt op: 2013/05/02, 20:15:12 door carbon »
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: mp3 naar samsung galaxy
« Reactie #11 Gepost op: 2013/05/02, 23:00:16 »
Ik heb geen S3, maar volgens mij is de truc erg simpel. Kijk niet in Linux, maar in die S3. Trek het bovenbalkje naar beneden open om het USB pictogram en het dialoogvenster te zien. Dan koppelt Linux wel die SD opslagen aan en zie je ze in de verkenner.

Zo werkt het bij mijn twee ietwat simpeler Galaxy's.

Kom je zo wel verder?

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: mp3 naar samsung galaxy
« Reactie #12 Gepost op: 2013/05/02, 23:07:23 »
Ik heb geen S3, maar volgens mij is de truc erg simpel. Kijk niet in Linux, maar in die S3. Trek het bovenbalkje naar beneden open om het USB pictogram en het dialoogvenster te zien. Dan koppelt Linux wel die SD opslagen aan en zie je ze in de verkenner.

Zo werkt het bij mijn twee ietwat simpeler Galaxy's.

Kom je zo wel verder?

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
De Galaxy S3 (en vele andere topmodellen) gaan dan in de MTP-modus, hetgeen binnen Ubuntu momenteel niet of gebrekkig wordt ondersteund in combinatie met Android.

Re: mp3 naar samsung galaxy
« Reactie #13 Gepost op: 2013/05/03, 01:33:46 »
@Cumulus: In 13.04 werkt MTP perfect met Nautilus. Uitgetest met een Motorola Razr i met 4.1 Jelly Bean. Komtomdat gvfs nu eindelijk MTP ondersteunt.

@Carbon: Omdat Google zonodig MTP moest gebruiken vanaf Android 3.x wat op Linux nog in de kinderschoenen stond. Dit i.t.t. Mass Storage wat vele anderen gebruiken zoals HP voor webOS, Nokia voor MeeGo, etc. Maar in 13.04 is dat opgelost want die heeft goede MTP-ondersteuning.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: mp3 naar samsung galaxy
« Reactie #14 Gepost op: 2013/05/03, 09:49:08 »
De Galaxy S3 (en vele andere topmodellen) gaan dan in de MTP-modus, hetgeen binnen Ubuntu momenteel niet of gebrekkig wordt ondersteund in combinatie met Android.

Oh, dat had ik gemist. Nou snap ik het probleem. Hartelijk dank, Cumulus! Geweldig forum is dit toch. Eén van de grote pluspunten in het gebruik van Linux en Ubuntu in het bijzonder!!

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: mp3 naar samsung galaxy
« Reactie #15 Gepost op: 2013/05/03, 16:01:12 »
@Cumulus: In 13.04 werkt MTP perfect met Nautilus. Uitgetest met een Motorola Razr i met 4.1 Jelly Bean. Komtomdat gvfs nu eindelijk MTP ondersteunt.

@Carbon: Omdat Google zonodig MTP moest gebruiken vanaf Android 3.x wat op Linux nog in de kinderschoenen stond. Dit i.t.t. Mass Storage wat vele anderen gebruiken zoals HP voor webOS, Nokia voor MeeGo, etc. Maar in 13.04 is dat opgelost want die heeft goede MTP-ondersteuning.
Klopt, maar dit is nog maar recent geïmplementeerd en in LTS-versie 12.04 werkt het (naar mijn weten) nog steeds niet zonder handmatige aanpassingen.

De Galaxy S3 (en vele andere topmodellen) gaan dan in de MTP-modus, hetgeen binnen Ubuntu momenteel niet of gebrekkig wordt ondersteund in combinatie met Android.

Oh, dat had ik gemist. Nou snap ik het probleem. Hartelijk dank, Cumulus! Geweldig forum is dit toch. Eén van de grote pluspunten in het gebruik van Linux en Ubuntu in het bijzonder!!

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Het delen van kennis is waar fora als deze voor bestaan, mooi hè ;)