Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: LFS: face enp0s25 does not exist. Fail!  (gelezen 572 keer)

Offline bart85

  • Lid
LFS: face enp0s25 does not exist. Fail!
« Gepost op: 2016/05/14, 16:54:02 »
Na installatie van Linux From Scratch krijg ik de foutmelding: "face enp0s25 does not exist" met daarbij Fail. Om dit te verhelpen heb ik de kernel met modules opnieuw gecompileerd. De intel driver als module gecompileerd. Ook al een udev rule ingesteld. Dit heeft het niet verholpen.
Hoe kom ik erachter wat de naam is van de netwerkkaart? Was de udev rule nodig? Waren er meerdere devices met dezelfde naam? Is het van belang dat de drivers correct zijn geconfigureerd? De e1000 driver die hierbij hoort staat op het systeem. Moet deze e1000 driver zijn geladen om dit te voorkomen?
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline bart85

  • Lid
Re: LFS: face enp0s25 does not exist. Fail!
« Reactie #1 Gepost op: 2016/05/14, 20:12:43 »
bij het instellen zat ik nog in de chroot omgeving. sys was aangekoppeld vanuit ubuntu. Dus de naam van de interface was die van ubuntu. Het LFS systeem opgestart en de naam stond in de directory /sys/class/net. zie onderstaande site:

http://comments.gmane.org/gmane.linux.lfs.support/36775
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: LFS: face enp0s25 does not exist. Fail!
« Reactie #2 Gepost op: 2016/05/15, 12:31:59 »
Kan je voortaan je vragen over andere distributies en LFS plaatsen in het forumonderdeel "andere distributies"?
Alvast dank :)