Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatie ubuntu  (gelezen 700 keer)

namakpicco

  • Gast
installatie ubuntu
« Gepost op: 2008/06/14, 16:13:34 »
hallo,
waarschijnlijk ben ik de enigste die het niet weet maar ik zit bij de installatie van ubuntu na het opstarten, toen ik dacht alles komt goed voor een dos scherm heb mijn gebruikersnaam en wachtwoord ingevult en wordt nou gevraagd iets in te vullen waar ik geen idee heb was ze van me willen weten. hoe dan ook ik kom met de installatie niet verder. iets van roots en sudo. wat moet ik nou doen om verder te komen in mijn installatie??

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
installatie ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/14, 17:33:26 »
Het is (voor mij) moeilijk om op afstand in te schatten waar je zit in het proces.
Mocht je in de buurt wonen (West-Brabant / Oost Zeeland), dan wil ik je best helpen .......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

mickvdv

  • Gast
installatie ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/14, 17:52:18 »
Geen grafisch opstart scherm?

Heb je toevallig de server versie geinstaleerd?

Als je met linux begint kan je het beste deze ff door lezen dan wordt het allemaal wat duidelijker:
http://huijts.student.utwente.nl/~jarkko/linux/lgh

namakpicco

  • Gast
installatie ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/15, 15:34:41 »
bedankt voor de tips. Ik had het eerst met de server versie geprobeerd waar ik dus niet verder mee kwam zie bovengenoemd probleem. Toen kwam ik op het idee om het met de desktop versie te proberen en dat ging haast vanzelf zonder tussenkomst van dos. Dus Ubuntu draaid nu goed op mijn computer en het probleem is opgelost.
Bedankt

Offline ivo

  • Lid
installatie ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/15, 15:56:28 »
Citaat van: namakpicco
bedankt voor de tips. Ik had het eerst met de server versie geprobeerd waar ik dus niet verder mee kwam zie bovengenoemd probleem. Toen kwam ik op het idee om het met de desktop versie te proberen en dat ging haast vanzelf zonder tussenkomst van dos. Dus Ubuntu draaid nu goed op mijn computer en het probleem is opgelost.
Bedankt
Gefeliciteerd!

Maar toch even voor de duidelijkheid, in Linux zie je normaal gesproken geen dos scherm. Wat je bedoelt is een terminal scherm.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.