Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Brother DCP-560CN wil niet scannen (Ubuntu 9.10 - Kardic)  (gelezen 1214 keer)

Offline robotto

  • Lid
Brother DCP-560CN wil niet scannen (Ubuntu 9.10 - Kardic)
« Gepost op: 2009/12/31, 08:47:59 »
Iemand die me hiermee op weg kan helpen? Hij print inmiddels wel maar Sane geeft aan geen apparaten te kunnen vinden en XSane geeft foutmeldingen.
Opgehaald:
-libsane
-sane-utils
-xsane
-brscan2 (Brother scanner driver)
-xsane-common

melding Xsane:
sudo xsane
/usr/share/themes/Clearlooks/gtk-2.0/gtkrc:255: Invalid symbolic color 'selected_fg_color'
/usr/share/themes/Clearlooks/gtk-2.0/gtkrc:255: error: invalid identifier `selected_fg_color', expected valid identifier
WARNING: Unhandled message: interface=org.freedesktop.DBus.Introspectable, path=/, member=Introspect

(xsane:2209): Gtk-WARNING **: GtkSpinButton: setting an adjustment with non-zero page size is deprecated


Deze laatste melding wordt zo' n 25 keer herhaald

melding sane:
sane
No command 'sane' found, did you mean:
 Command 'sage' from package 'sagemath' (universe)
 Command 'save' from package 'atfs' (universe)
 Command 'saned' from package 'sane-utils' (main)
 Command 'xsane' from package 'xsane' (main)
sane: command not found


Edit 1: als ik Xsane opstart in de root (sudo) start het wel met de foutmelding:
kon apparaat niet vinden 'brother2:net1;dev0': fout argument

als ik xsane gewoon start gaat het zoeken naar apparaten en gebeurt er verder niks.

Edit 2: ik heb nu xsane voor een 2e keer gestart via de root en nu kreeg ik een openingsscherm, waarin ik kon kiezen uit 2 printers: eentje zonder USB (dev0) en eentje met USB (dev1). De laatste gekozen en een scan gedaan en nu werkt het wel.... ???

Samengevat mijn problemen:

1. ik kan alleen scannen vanuit de root, vanuit toepassingen - grafisch doet hij niks
2. ik kan kiezen uit 2 printers maar dat zou er een moeten zijn (de USB)
3. wat te doen met al die meldingen die ik in het terminal venster zie? of krijg ik die alleen omdat ik via de root Xsane opstart?
« Laatst bewerkt op: 2009/12/31, 09:12:30 door robotto »

Offline mrGee

  • Lid
Re: Brother DCP-560CN wil niet scannen (Ubuntu 9.10 - Kardic)
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/31, 09:44:58 »
Hallo

Kijk even hier;

http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/9-10-en-brother-dcp-135c-no-way!/

ongeveer midden in die draad het scanner vehaal volgen

Groeten Gerrit

edit; kopieer en plak die link even, klikken gaat kennelijk fout vanwege die
!/ op het eind denk ik
« Laatst bewerkt op: 2009/12/31, 13:21:03 door mrGee »
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline robotto

  • Lid
Re: Brother DCP-560CN wil niet scannen (Ubuntu 9.10 - Kardic)
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/02, 13:51:15 »
T heeft even geduurd (nieuwjaarsborrel  =D) maar het ziet er naar uit dat alles werkt........dank voor je tip!