Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Internet signaal versterken  (gelezen 2010 keer)

Offline lin10

  • Lid
Internet signaal versterken
« Gepost op: 2012/08/15, 21:41:22 »
Net gezien bij RTL Boulevard: GADGET 1 D-LINK ALL-IN-ONE (Handig: een apparaat waarmee je internetsignalen kunt versterken in je huis!)

Iemand hier ervaring mee en werkt dit met Ubuntu?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Internet signaal versterken
« Reactie #1 Gepost op: 2012/08/15, 21:48:31 »
Geen ervaring mee, maar probeer het eens zo:
https://sites.google.com/site/computertip/antenneversterker

Offline lin10

  • Lid
Re: Internet signaal versterken
« Reactie #2 Gepost op: 2012/08/15, 22:14:21 »
Pjotr ik ben niet zo van het knutselen, dus dat gaat het niet worden denk ik. ;)
Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken.
Ik wacht even op verdere reacties van andere gebruikers.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Internet signaal versterken
« Reactie #3 Gepost op: 2012/08/16, 05:46:41 »
Je kan een grote richt antenne kopen, dit versterkt naar 1 richting, maar dan heb je wel een hele grote wifi antenne aan je pc/laptop hangen. Je signaal wordt versterkt en je komt verder.

Dit is illegaal, je kan ook je wifi chip versterken door in linux een andere land te kiezen in je wifi chip, hierdoor verbruikt je chip meer stroom en komt ook verder, maar dat mag niet in nederland, maar sommige andere landen wel. Of het gezond is weet ik niet.
En het gaat vermoedelijk niet bij alle wifi chips.

Je kan ook een kast kopen om verder te komen met je wifi(wifi repeater, naam even kwijt), misschien kun je hiermee ook het bereik thuis beter maken.

Re: Internet signaal versterken
« Reactie #4 Gepost op: 2012/08/18, 14:24:27 »
Een repeater zoals de GADGET 1 D-LINK ALL-IN-ONE zijn nuttig, kloon de SSID en WPA2Key en wifi krijgt een grotere dekking.

De +4db antennes zijn niet illegaal, maar trekken je batterij van je laptop wel sneller leeg, het is een keuze.

Re: Internet signaal versterken
« Reactie #5 Gepost op: 2012/08/21, 18:51:39 »
Er zijn zoveel repeaters te koop, en dit model is echt niet uniek in zijn werking. Ze staan ook los van de software op de clients, dus of je nou Linux of Windows gebruikt, het maakt niet uit.