Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dual Boot. Vista...  (gelezen 544 keer)

Offline jokey

  • Lid
Dual Boot. Vista...
« Gepost op: 2011/10/20, 17:16:58 »
Ubuntu's
ik werk al met wind vista dual boot 10.04 LTS . Kan ik zonder meer upgraden naar een nieuwere versie.
Of moet ik een schone installatie doen.

en ik kom niet meer op de chat. scherm wordt blanco. Help




     OPGELOST
« Laatst bewerkt op: 2011/10/21, 05:23:56 door jokey »

Re: Dual Boot. Vista...
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/20, 17:21:47 »
Een upgrade naar 11.10 houdt zeker risico's in; er wordt een nieuwe versie van Grub geïnstalleerd.
Op zich is dat niet erg, maar met je Vista kan het goed zijn dat de nieuwe Grub die gewoon niet 'ziet'.

Er zijn al wat Topics over dat probleem, dus ik raad je aan bij het oude te blijven = much safer !

Mocht 11.10 nu in de komende weken nog een paar updates krijgen die verband houden met die Grub, dan zou ik zeggen waardeer de boel maar op.

Ten andere je kan best een schone installatie doen vanuit 10.04 ; er is veel te veel veranderd ! Vanuit 11.04 gaat het wel vlot en goed.

Maar zolang Grub nog wispelturig is zou ik bij je oude installatie blijven.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Dual Boot. Vista...
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/20, 17:25:43 »
In aanvulling op Joris: Aangezien het een aardige sprong van 10.04 naar 11.10 zou ik je in ieder geval adviseren om eerst te kijken via een LiveCD of je systeem werkt met de nieuwe versie die je wilt gaan gebruiken. Als je echt naar 11.10 wilt zou ik een schone installatie doen, vanwege tijd en vanwege de risico's die Joris noemt.

In alle gevallen: draai eerst even een backup van je data. Better safe then sorry

Offline Roc.am

  • Lid
Re: Dual Boot. Vista...
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/20, 17:39:51 »
En alvorens je opnieuw installeerd of een update probeert, maak eerst een backup van je belangrijke bestanden.

- Roc