Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: problemen met Nvidia driver voor Toshiba sattelite pro 2100  (gelezen 1220 keer)

Rudolf01

  • Gast
problemen met Nvidia driver voor Toshiba sattelite pro 2100
« Gepost op: 2009/11/13, 15:09:53 »
Hallo,

Ik heb net Ubuntu 9.10 geïnstalleerd -> Ben zeer tevreden!!

Maar....

Ubuntu is nu geïnstalleerd met een standaard video driver met resolutie 1024x768.
Op zich is hier niets mis mee, maar ik (kon) mijn laptop ook op de TV aansluiten of een extra monitor erbij aansluiten.

 Nu heb ik via:  Systeem\beheer\hardwarestuurprogrammas de nvidia driver versie 96 geïnstalleerd.

Wat ging er toen fout:

Mijn videokaart kan 1600x1200 aan -> Na opnieuw opstarten van Ubuntu -> zwart scherm met rechts onderin een felle flikkering.

Of terwijl: resolutie stond standaard veel te hoog (beeldscherm kan maar 1024x768 aan)
Toen opnieuw opgestart met een externe monitor welke wel de hogere resolutie aan kon -> Werkte prima.
Maar ik wilde mijn laptop beeldscherm toch wel weer gebruiken.

Volgende heb ik toen gedaan:

1) In systeem\beheer\NVIDIA -> hier kon ik de LCD resolutie wijzigen van Auto naar 800x600.
      -> LCD van laptop deed het weer, maar dus geen 1024x768 mogelijk en het beeld stond "scheef" in beeld
            en rechts was een zwarte balk zichtbaar waar niets mee gedaan werd.
           Na nog wat wijzigingen te doen in deze NVIDIA popup kon ik TwinView kiezen en weer de resulutie
           op Auto gezet. Nu was de resolutie van het scherm ineens 1600x1200 met rechts en onderin een extra
           scroll balk om het gehele scherm te kunnen zien. En weer rechts de zwarte balk.
           -> Dit ging dus ook niet goed!

2) Daarna in Systeem\Voorkeuren\Scherm de resolutie weer gewijzigd in 1024x768. Ging niet goed, en de
     zwarte balk (beeld waar niets meer mee gedaan werd) bleef bestaan.

3) Via zoeken in firefox: sudo cp /etc/X11/xorg.conf aangepast. -> geen resultaat.


Heeft iemand nog een ander idee hoe ik de balk rechts in beeld weg kan krijgen? en daarna hoe ik met de NVIDIA driver mijn goede 1024x768 resolutie in kan stellen?

Omdat ik het zo snel niet voor elkaar kreeg wilde ik de NVIDIA driver weer uitschakelen (in hardwarestuurprogrammas) maar ik kreeg hier geen rechten voor.

Nu heb ik Ubuntu 9.10 weer opnieuw geïnstalleerd, en werkt het scherm weer goed op 1024x768.

Maar ja! Ik wil toch wel weer de volledige NVIDIA mogelijkheden terug.

(Niet onbelangrijk: Ik heb geen  ervaring met linux)

Mazzel,
Rudolf

Rudolf01

  • Gast
Re: problemen met Nvidia driver voor Toshiba sattelite pro 2100
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/13, 15:13:00 »
Ben ik weer:
sudo cp /etc/X11/xorg.conf moet zijn sudo gedit /etc/X11/xorg.conf
maar dat weten jullie natuurlijk beter dan ik