Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST Thunderbird standaard maken  (gelezen 1486 keer)

Offline Jakke5

  • Lid
OPGELOST Thunderbird standaard maken
« Gepost op: 2009/04/06, 23:18:09 »
Na een herinstallatie slaag ik er niet meer in Thunderbird standaard te maken. Ik heb ak bij
Systeem=>Voorkeuren=>Standaardtoepassingen=>tab INTERNET Thunderbird ingesteld als standaard, maar Evolution blijft standaard. Maar ik wil Thunderbird !!
Heeft iemand een idee?
« Laatst bewerkt op: 2009/04/07, 22:11:08 door Jakke5 »

Offline Tom

  • Lid
Re: Thunderbird standaard maken
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/07, 09:56:19 »
Systeem - voorkeuren - standaard toepassingen. :)
Zou moeten gaan , gooi anders Evolution er af.
Wel  > Evolution-data-server-commor < er op laten.

http://sites.google.com/site/hardy804lts/ verwijderde programmas.
« Laatst bewerkt op: 2009/04/07, 10:01:56 door Wanda Rooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline joop905

  • Lid
Re: Thunderbird standaard maken
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/07, 10:11:15 »
komt er dan zo uit te zien.


GrJ


Offline Tom

  • Lid
Re: Thunderbird standaard maken
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/07, 12:09:45 »
Systeem - voorkeuren - standaard toepassingen.

Als Hij hem daar  op Thunderbird zet staat hij automatisch ook in Firefox op Thunderbird.

PS : staat dit niet op de verkeerde plaats , is meer iets voor Software en Configuratie. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Jakke5

  • Lid
Re: Thunderbird standaard maken
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/07, 22:10:41 »
Dank je voor de aandacht. Dit is één van de moeilijkheden voor een beginner die hulp zoekt: Onder welke noemer plaats je je probleem en hoe ga je het noemen? En hoe omschrijf je het probleem, zodat helpende handen niet eindeloos moeten vissen naar wat het probleem nu is.
Ook nu. Wat ik bedoelde was: hoe krijg ik in de keuzebalk ergens aan de rand vh scherm de keuzeknop voor Thunderbird i.p.v. die voor evolution.
De oplossing was zeer eenvoudig: toepassingen=>internet=>Mozilla Thunderbird en het keuzeknopje naar de keuzebalk slepen. Om evolution te verwijderen klikken op de keuzeknop (wat is de technische term alweer?) en Verwijderen van paneel kiezen. Dus OPGELOST.
Dat UBUNTU makkelijk was, wist ik al, maar zó makkelijk ... Jammer dat veel van die formidabele eigenschappen soms zo verborgen liggen.