Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Audio CDs afspelen in oude (X)ubuntu (7.10)  (gelezen 1185 keer)

Audio CDs afspelen in oude (X)ubuntu (7.10)
« Gepost op: 2011/09/09, 15:56:20 »
Op een oude PC heb ik Xubuntu 7.10 staan en dat gaan lang niet slecht. Draadloos netwerkkaartje werkt prima en mp3tjes aspelen lukt ook. Het aspelen van Audio-CDs gaat minder goed. Als ik de CD in de lade doe dan wordt Totem geopend en begint het eerste nummer te spelen maar ook alleen het eerste nummer,  de rest is niet bereikbaar (knoppen voor volgend en vorig nummer werken niet). Weet iemand welk pakketten er nodig zijn in 7.10 om AudioCDs normaal af te kunnen spelen?

Heb het met Google geprobeerd en ben wel op wat oude topics gestuit maar nog geen oplossing gevonden. Als iemand hier toevallig nog weet welke pakketten je nodig hebt (als die er uberhaupt zijn) dan zou dat geweldig zijn.




Re: Audio CDs afspelen in oude (X)ubuntu (7.10)
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/09, 17:00:12 »
Oef, weet niet of we nog ondersteuning mogen geven voor 7.10 aangezien die EOL is.

Re: Audio CDs afspelen in oude (X)ubuntu (7.10)
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/09, 18:17:39 »
Oef, weet niet of we nog ondersteuning mogen geven voor 7.10 aangezien die EOL is.

Daarom plaats ik het ook bij andere distributies en niet bij het supportgedeelte.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Audio CDs afspelen in oude (X)ubuntu (7.10)
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/09, 19:44:16 »
Op een oude PC heb ik Xubuntu 7.10 staan en dat gaan lang niet slecht. Draadloos netwerkkaartje werkt prima en mp3tjes aspelen lukt ook. Het aspelen van Audio-CDs gaat minder goed. Als ik de CD in de lade doe dan wordt Totem geopend en begint het eerste nummer te spelen maar ook alleen het eerste nummer,  de rest is niet bereikbaar (knoppen voor volgend en vorig nummer werken niet). Weet iemand welk pakketten er nodig zijn in 7.10 om AudioCDs normaal af te kunnen spelen?

Heb het met Google geprobeerd en ben wel op wat oude topics gestuit maar nog geen oplossing gevonden. Als iemand hier toevallig nog weet welke pakketten je nodig hebt (als die er uberhaupt zijn) dan zou dat geweldig zijn.





VLC gebruiken? Of zit dat niet meer in de repo's?

Re: Audio CDs afspelen in oude (X)ubuntu (7.10)
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/09, 22:31:52 »
Dat zou ik nog kunnen proberen, heb nog niet gekeken of VLC in die pakketbronnen zit. Bedankt voor het meedenken in ieder geval  :)

Ben wel dichter bij de oplossing, het probleem zit niet aan de audiokant. Als ik met Totem /dev/cdrom1 open dan speelt ie de CD wel normaal af.