Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vernieuwingsfrequentie beeldscherm niet goed in te stellen  (gelezen 1656 keer)

RFDEUX

  • Gast
Vernieuwingsfrequentie beeldscherm niet goed in te stellen
« Gepost op: 2008/08/10, 15:35:41 »
Oud (Origineel):
De vernieuwingsfrequentie beeldscherm niet goed in te stellen sinds ik een keertje de resolutie op 800*600 heb ingesteld.
Nu kan ik hem niet meer hoger krijgen dan 66 als mijn normale resolutie van 1600*1200 wil instellen. Kan iemand mij hiermee helpen?

Nieuw (Edit):
Blijkbaar staat hij nu nonstop op 2048*1536 en is alles nu dus heel klein met een vernieuwingsfrequentie van 52

Ik ben een vernieuwingsfrequentie van 70+ gewend anders ben ik binnen een uur rikketik vanwege de flikkeringen... en nu zie ik dus wél de flikkeringen en voorheen niet. Toen had ik 72 of 75. Bij mij ligt de grens rond de 70 zoals ik al zei. Overigens is de 2048*1536 een beetje te klein.. hij wil niet meer op iets anders.. dan loopt de PC een beetje vast en kraakt het geluid en springt hij terug naar 2048*1536!

Groeten

RFDEUX

  • Gast
Vernieuwingsfrequentie beeldscherm niet goed in te stellen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/10, 16:07:55 »
Opgelost - Met speciaal programma (Toepassingen -> Toevoegen/Verwijderen... -> Zoek naar "resolut"

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: Vernieuwingsfrequentie beeldscherm niet goed in te stellen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/02, 13:33:55 »
Mijn vernieuwingsfreq is momenteel slechts in te stellen als 50 of 51 en ik ben gewend aan 75.

Bovengenoemde oplossingen hebben geen enkel effect bij mij; gksudo displayconfig-gtk geeft geen reactie en "Resolut" kan ik nergens vinden.
Zijn er nog andere wegen om die freq op te krikken?

Mijn kaart is NVidia7200/7300 en ik gebruik de recommended hardwaredriver (177).

« Laatst bewerkt op: 2008/12/02, 13:37:55 door Lexaldo »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Vernieuwingsfrequentie beeldscherm niet goed in te stellen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/02, 13:36:59 »
Mijn vernieuwingsfreq is momenteel slechts in te stellen als 50 of 51 en ik ben gewend aan 75.

Bovengenoemde oplossingen hebben geen enkel effect bij mij.
Zijn er nog andere wegen om die freq op te krikken?

Mijn kaart is NVidia7200/7300 en ik gebruik de recommended hardwaredriver (177).



Die 50/51 Hz is onjuist: een foutieve weergave van de eigenlijke frequentie in het stuurprogramma van Nvidia. Bekend "probleem".

Controleer maar eens met de knoppen op je beeldscherm, wat volgens het BIOS van je scherm de frequentie is: dan zul je zien, dat die in werkelijkheid hoger is.

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: Vernieuwingsfrequentie beeldscherm niet goed in te stellen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/02, 13:44:29 »

Die 50/51 Hz is onjuist: een foutieve weergave van de eigenlijke frequentie in het stuurprogramma van Nvidia. Bekend "probleem".

Controleer maar eens met de knoppen op je beeldscherm, wat volgens het BIOS van je scherm de frequentie is: dan zul je zien, dat die in werkelijkheid hoger is.
Inderdaad. Mijn dank, dat weet ik dan ook weer.

@femke98
Die x-serversettings kon ik eerst niet vinden in beheer, maar ik heb hem aangevinkt in "Hoofdmenu" en nu staat hij er wel.
En ook daar is het 75.
Bedankt.