Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: sql-ledger installeren en afhankelijkheden installeren  (gelezen 18737 keer)

Offline nor

  • Lid
sql-ledger installeren en afhankelijkheden installeren
« Reactie #25 Gepost op: 2008/10/30, 20:39:40 »
Hopelijk is het geen bewaar om oude topic omhoog te schoppen.

Ik ben nu bezig met testen van sql-ledger. Helaas loop ik vast bij configureren van postgresql. Doordat http://paste.ubuntu-nl.org/62519/ niet meer bestaat, kan ik niet verder.

Zou iemand de juiste bestand van /etc/postgresql/8.3/main/pg_hba.conf hier kunnen posten?

Offline Roel1963

  • Lid
sql-ledger installeren en afhankelijkheden installeren
« Reactie #26 Gepost op: 2008/10/31, 09:19:21 »
Citaat van: nor
Hopelijk is het geen bewaar om oude topic omhoog te schoppen.

Ik ben nu bezig met testen van sql-ledger. Helaas loop ik vast bij configureren van postgresql. Doordat http://paste.ubuntu-nl.org/62519/ niet meer bestaat, kan ik niet verder.

Zou iemand de juiste bestand van /etc/postgresql/8.3/main/pg_hba.conf hier kunnen posten?
Uiteraard. Ik weet namelijk ook niet wat op die url stond ;)

Het enige wat je in pg_hba.conf moet doen is de eerste regel die begint ZONDER # en MET "local" vervangen door "local    all     all     trust".

Er staat oorspronkelijk iets van "local    all     postgres    nogwat".

Daarna moet het goed gaan!

Vergeet overigens ook niet om "libdbd-pg-perl" te installeren.

Offline nor

  • Lid
sql-ledger installeren en afhankelijkheden installeren
« Reactie #27 Gepost op: 2008/11/01, 00:21:53 »
Ik was hele dag bezig met Ubuntu, want ik had het teveel geknoeid. Na de schone installatie lukte het me nog steeds niet om sql-ledger aan de praat te krijgen.

Ik zal vertellen wat ik heb gedaan.

Synaptic => Edit => Mark packages by tasks => select "LAMP' en 'Postgresql' => Ok => Zoek 'sql-ledger' => invinken => apply. De programma's worden geinstalleerd. Tijdens installatie wordt het om nieuwe wachtwoord voor Mysql gevraagd.

Maak de nieuwe bestand aan in /etc/apachw2:
sudo vi /etc/apache2/sql-ledger-httpd.conf
en voeg onderstaande toe:
alias /sql-ledger /usr/share/sql-ledger/
   
     AllowOverride All
     AddHandler cgi-script .pl
     AddDefaultCharset On
     Options ExecCGI Includes FollowSymlinks
     Order Allow,Deny
     Allow from All
   

 
   
     Order Deny,Allow
     Deny from All
   
Voeg onderstaande toe aan httpd.conf:
# SQL-Ledger
   Include /etc/apache2/sql-ledger-httpd.conf
Recht aanpassen:
Voor apache: sudo chown -R $USER:$USER /var/www
Voor sql-ledger: sudo chown -hR nobody:nogroup /usr/share/sql-ledger

Wachtwoord voor Postgresql instellen:
sudo passwd postgres

Nieuwe user aan postgresql toevoegen:
createuser -d sql-ledger
Shall the new user be allowed to create more new users? (y/n) n

Wachtwoord voor zojuist gemaakte user instellen:
createuser -d -P sql-ledger

Apache en Postsql herstarten:
sudo /etc/init.d/apache restart
sudo /etc/init.d/postgresql-8.3 restart

Naar inlogscherm van sql-ledger:
Start Firefox => typ: 127.0.0.1/sql-ledger/admin.pl => klik op 'Login' (geen wachtwoord).

In de vorige pagina stond dat je database moet aanmaken, voordat je user aanmaakt. Als ik "PG Database Administration" open, en de velden invullen. Dan krijg ik de foutmelding, namelijk:
FATAL: password authentication failed for user "sql-ledger"

Ik weet zeker dat ik de juiste wachtwoord heb ingevuld. Ik heb hele tijd naar de oplossing gezocht, maar tevergeefs :(

Ook heb ik de post #27 geprobeerd, maar het hielp niet. Weet iemand hoe je dat probleem kan oplossen? Als het me lukt, ga ik duidelijk handleiding maken, zodat iedereeen hier wat aan heeft.

Offline Roel1963

  • Lid
sql-ledger installeren en afhankelijkheden installeren
« Reactie #28 Gepost op: 2008/11/01, 12:01:18 »
Je moet inderdaad eerst een database aanmaken vóór je een sql-ledger gebruiker aanmaakt. Dit staat overigens LOS van het aanmaken van de gebruiker sql-ledger binnen postgresql. Die volgorde hanteer je dus goed.

Wat ik vanuit de sql-ledger directory nog mis bij jou is het commando:

sudo chmod -R 777 users templates spool

En: is de applicatie libdbd-pg-perl bij jou wel geïnstalleerd?

sql-ledger installeren en afhankelijkheden installeren
« Reactie #29 Gepost op: 2008/11/01, 12:30:15 »
Wel opvallend dat nergens op de sql-ledger site te lezen is wat sql-ledger is of wat het doet. Ik moet daarvoor blijkbaar naar wikipedia. [edit] De naam 'ledger' verklaart het al..ik kende die term niet. [/edit]

Offline Roel1963

  • Lid
sql-ledger installeren en afhankelijkheden installeren
« Reactie #30 Gepost op: 2008/11/01, 12:56:21 »
De site lijkt inderdaad gemaakt te zijn voor "insiders". Ook wordt een setup.pl aangeboden (automatische install via perl) die ik nog niet werkend heb kunnen krijgen.

Nor: werkt het, na mijn laatste opmerking?

Offline nor

  • Lid
sql-ledger installeren en afhankelijkheden installeren
« Reactie #31 Gepost op: 2008/11/01, 13:55:43 »
sudo chmod -R 777 users templates spool heb ik ook geprobeerd, Maar blijkbaar bestaat de map spool niet. Moet ik handmatig map aanmaken?

Opnieuw geprobeerd om database aan te maken, maar het probleem bleef zich voordoen :(

De applicatie libdbd-pg-perl is bij mij al geïnstalleerd.

Ik heb een interessante sites gevonden, maar hier snap ik niet zoveel van.
http://hocuspokus.net/2008/05/13/install-postgresql-on-ubuntu-804/
http://hocuspokus.net/2007/11/05/install-postgresql-on-ubuntu-710/

Offline nor

  • Lid
sql-ledger installeren en afhankelijkheden installeren
« Reactie #32 Gepost op: 2008/11/01, 14:45:24 »
Ja, het is me geluk om de toegang tot "PG Database Administration" te krijgen. Blijkbaar moet je gebruiker sql-ledger als Super User aanmaken. Zo doe je dat:

postgres inloggen
su postgres

Niewe gebruiker aanmaken
createuser -d -P sql-ledger
Wachtwoord invullen
Wachtwoord opnieuw invullen
Druk op yes
Druk op yes

Uitloggen door 'exit' te typen.

Nu ben ik stuk ver gekomen. Dan krijg ik deze afbeelding te zien. Wat moet ik kiezen?

Als ik dat doe, dan krijg ik een foutmelding, namelijk:
Error!

CREATE SEQUENCE id start 10000
ERROR: relation "id" already exists


Wat moet ik nu doen? Nieuwe of bestaande databaset maken/kiezen maakt geen verschil uit.

Offline nor

  • Lid
sql-ledger installeren en afhankelijkheden installeren
« Reactie #33 Gepost op: 2008/11/01, 15:01:46 »
Jaaaaaaa, het is me geluk :D:D:D:D Nu weet ik hoe het werkt, is het niet zo ingewikkeld. Ik ga binnenkort handleiding maken en hier plaatsen.

Dan hoeft iemand niet hele dag bezig met uitzoeken hoe je het met opzetten.

Hartelijke bedankt voor je bijdrage, Roel1963 :)

Offline nor

  • Lid
sql-ledger installeren en afhankelijkheden installeren
« Reactie #34 Gepost op: 2008/11/01, 16:44:52 »
Ik kan niet vinden hoe je de klant kan wijzigen of verdwijnen. Weet iemand hoe je dat moet doen?

Backup van sql-ledger maken lukt het me wel, maar hoe zet je hem terug???

Offline Roel1963

  • Lid
sql-ledger installeren en afhankelijkheden installeren
« Reactie #35 Gepost op: 2008/11/01, 19:27:21 »
Citaat van: nor
Nu ben ik stuk ver gekomen. Dan krijg ik deze afbeelding te zien. Wat moet ik kiezen?

Als ik dat doe, dan krijg ik een foutmelding, namelijk:
Error!

CREATE SEQUENCE id start 10000
ERROR: relation "id" already exists


Wat moet ik nu doen? Nieuwe of bestaande databaset maken/kiezen maakt geen verschil uit.
Ik kies gewoonlijk voor "Dutch Standard" en geef een nieuwe naam in voor dataset!

Citaat van: nor
Ik kan niet vinden hoe je de klant kan wijzigen of verdwijnen. Weet iemand hoe je dat moet doen?
Voor iedere klant een eigen dataset aanmaken EN een eigen user. Bedoelde je dit?

Citaat van: nor
Backup van sql-ledger maken lukt het me wel, maar hoe zet je hem terug???
Gezien bovenstaande (en volgens mij) weet je veel meer van postgresql dan ik, ik maak namelijk meestal de user in webmin aan, maar volgens mij is het ongeveer:

psql (naam dataset) -U postgres <(naam incl pad backup)

Uiteraard zonder de ronde haakjes ;)

Overigens maak ik de dataset leeg alvorens backup terug te zetten:

dropdb (naam dataset) -U postgres
createdb (naam dataset) -U postgres

Voor een simpelere manier hou ik mee aanbevolen!

Offline nor

  • Lid
sql-ledger installeren en afhankelijkheden installeren
« Reactie #36 Gepost op: 2008/11/02, 15:30:03 »
Dank voor je reactie.

Ik dacht dat je meer over postgresql wist dan ik. Maar toch...bedankt voor je compliment :)

Het lukt me wel om database aan te maken, maar niet verbinding tussen postgresql en sql-ledger te krijgen. Om dat op te lossen kies je voor update i.p.v. create. Dan lukt het wel.

En wat over klant betreft, bedoel ik dat je de factuur voor iemand maak, dus de klant. Inmiddels heb ik al manier gevonden om de gegevens van klant te bewerken of verdwijnen. Zo doe je dat: Disburtie => klanten => rapporteren => zoek historie => vul de naam van klant in => selecteer klant => dan kan je bewerken of verdwijnen.

Wat het me niet duidelijk is, biedt het bedrijf sql-ledger gratis aan, maar dan met minder functie. Om volledig functie te gebruiken moet je betalen? Klop dat? Zie website. Want het lukt me niet bijvoorbeeld om nieuwe artikelen te toevoegen. Dan krijg ik foutmelding over dat ie niet bestaat.

Offline Roel1963

  • Lid
sql-ledger installeren en afhankelijkheden installeren
« Reactie #37 Gepost op: 2008/11/02, 18:41:39 »
Volgens mij is de applicatie open source en dus gratis, maar is het de support die betaald moet worden.

Ik heb trouwens geen probleem om een artikel o.i.d. aan te maken.

(edit) ik krijg inderdaad bij aanmaken dienst dat de inkomensgroep niet bestaat. Waarschijnlijk eerst een grootboekrekening aanmaken alvorens een nieuwe dienst etc toe te voegen!

Offline nor

  • Lid
sql-ledger installeren en afhankelijkheden installeren
« Reactie #38 Gepost op: 2008/11/02, 19:38:15 »
Wat is Sql-ledger? Dat kan je hier lezen.

Zoals ik eerder gezegd heb, ga ik hier de handleiding voor installatie van sql-ledger neerzetten. Ik raad je aan om eerst alle goed door te lezen, voordat je iets doet

Je kan sql-ledger via Synaptic installeren, maar er is nieuwere versie via sql-ledger website beschikbaar. Ik heb voor oudere versie gekozen. Ook ga ik LAMP (Linux Apache Mysql PHP) installeren, want ik heb zelf mysql nodig, maar mysql is niet noodzakelijk voor sql-ledger. Andere pakketen van LAMP is wel vereist.

Wil je nieuwe versie installeren, download dan *tar.gz en pak in directory "/etc/local" uit. Maar dan zul je alle PATH moeten aanpassen, want sql-ledger via Sypnatic kan je het in directory "/usr/share/sql-ledger" vinden. Deze handleiding is gebaseerd op installatie van sql-ledger via Synaptic.

Sql-ledger en bijhorende software installeren:
System => Administration => Synaptic Package Manager => Edit => Mark Packages by Tasksel => Selecteer "LAMP server" en PostgreSQL database" => Ok => Marks;

Druk op search en typ "sql-ledger" => invinken;

Druk op "Apply" om te installeren. De programma's worden geinstalleerd. Tijdens installatie wordt het om nieuwe wachtwoord voor Mysql gevraagd.


Configureren:
Open terminal => typ: gksudo gedit => voeg onderstaande tekst toe => sla onder naam "sql-ledger-httpd.conf" op in directory "/etc/apache2" => sluit gedit af.

     ServerName testhost
     DocumentRoot /var/www
 


alias /sql-ledger /usr/share/sql-ledger/
   
     AllowOverride All
     AddHandler cgi-script .pl
     AddDefaultCharset On
     Options ExecCGI Includes FollowSymlinks
     Order Allow,Deny
     Allow from All
   

 
   
     Order Deny,Allow
     Deny from All
   
Nu gaan we aan Apache vertellen dat hij een nieuwe vriend heeft.

Open terminal => typ: sudo gedit /etc/apache2/httpd.conf => voeg onderstaande tekst toe => opslaan => sluit gedit af.

# SQL-Ledger
Include /etc/apache2/sql-ledger-httpd.conf
Rechten voor Apache aanpassen:
Ik heb voor directory "/var/www" gekozen.
Open terminal => typ: sudo chown -R $USER:$USER /var/www


Rechten voor sql-ledger aanpassen:
Open terminal => typ: "cd /usr/share/sql-ledger" => sudo chmod -R 777 users templates => sluit terminal af.


Wachtwoord voor Postgresql maken:
Open terminal => typ: sudo passwd postgres => vul uw nieuwe wachtwoord in => herhalen.

Nu gaan we nieuwe gebruiker voor sql-ledger toevoegen. Typ "su postgres" in terminal. Als het goed is, kan je zien dat "postgres" ingelogd is. Typ "createuser -d -P sql-ledger". De nieuwe gebruiker wordt "sql-ledger" genoemd en je moet nieuwe wachtwoord invullen voor "new role".

Shall the new role be a superuser? (y/n) Y

De nieuwe gebruiker is aangemaakt. Om database te bekijken, typ je "psql -l". Als het goed is, zie je dat postgres de eigenaar is. Geen paniek, we maken later wel nieuwe database voor gebruiker "sql-ledger".

Typ "exit" om uit te loggen.


Apache en Postsql herstarten:
Open termial => sudo /etc/init.d/apache2 restart => sudo /etc/init.d/postgresql-8.3 restart


Nieuwe database aanmaken:
Firefox => typ "127.0.0.1/sql-ledger" of "localhost/sql-ledger"

Als het goed is, krijg je inlogscherm van Sql-ledger te zien. Zo nee, dan doe u iets fout.

Ga niet meteen inloggen, maar klik op "Adminstration Login" => klik op "Login" zonder wachtwoord in te vullen.

Pg Database Administration => vul in:
Host: localhost
Port:
User: sql-ledger
Passsword: ik ga niet eigen wachtwoord vertellen :)
Connect to: template1
Klik op "Create Database" => vul de naam voor "Create Database" en kies voor "Dutch_standard", ik heb dataset bijvoorbeeld "factuur" ingevuld. => Continue.

Dan krijg je foutmelding te zien, namelijk:
Error!

CREATE FUNCTION del_yearend() RETURNS OPAQUE AS '
begin
delete from yearend where trans_id = old.id;
return NULL;
end;
' language 'plpgsql';

ERROR: language "plpgsql" does not exist
HINT: Use CREATE LANGUAGE to load the language into the database.
Geen Paniek. Ga naar pagina van Administration en kies opnieuw voor Pg Database Administration => vul in:
Host: localhost
Port:
User: sql-ledger
Passsword: ik ga niet eigen wachtwoord vertellen :)
Connect to: factuur (weet je nog: ik heb een nieuwe dataset als "factuur" genoemd.)
En klik op "Update dataset", en NIET voor "Create database". Dan krijg je melding "DBA : sql-ledger : All Datasets up to date!" te zien. Dus het is succesvol.


Wachtwoord voor Administration instellen:
Voorheen hadden we geen wachtwoord voor Administration en dat gaan we nu veranderen.

Ga naar hoofdpagina van Administration => "Change Admin Password".


Nieuwe gebruiker toevoegen:
Ga naar hoofdpagina van Administration => "Add User" => dan zie je 3 kleurbalk, ik noem hem de categorie.

1-Categorie: SQL-Ledger Accounting Administration / Add User.
De volgende velden die je moet invullen, zijn:
Login, Password

Dus gewoon nieuwe gebruiker en wachtwoord verzinnen. Pas de instellingen naar je wens aan.

2-Categorie: Database.
Vink "Driver: * Pg" in.
Host: localhost
Dataset: factuur
Port:
User: sql-ledger
Password: uw_wachtwoord
3-Categorie: Access Control.
Pas de instellingen naar je wens aan.

Save en logout.

Sql-ledger inloggen:
Kies voor "normal login" en vul gebruiker en wachwoord in. Klaar is Kees :D


Tips:
Schrijf alle wachwoord op de papier met de pen!!!


Leuke weetje:
Overzicht van Postgresql bekijken => open terminal => su postgres => wachtwoord invullen => psql -l.
Uitloggen => exit.
Database selecteren => psql -l => psql database_naam => \du => uitloggen typ je: CTRL + D.
Database verdwijnen => dropdb database_naam.

Offline Dave

  • Lid
sql-ledger installeren en afhankelijkheden installeren
« Reactie #39 Gepost op: 2008/11/10, 11:42:33 »
als de werking net zo eenvoudig is als de installatie lijkt het programma me enkel geschikt voor ervaren systeembeheerders.
de helft van de opdrachten slikt de terminal namelijk niet ondanks dat ik alles installeerde wat maar passeerde in dit topic.
Ik dacht gistermiddag "even" een progje te installeren.

edit:
Eerlijk gezegd vraag ik me af of zoiets wel in de pakketmanager thuis hoort wanneer het op de antieke Linux manier geïnstalleerd nog moet worden met 2000 handelingen die je per stuk uit moet vogelen.

Offline nor

  • Lid
sql-ledger installeren en afhankelijkheden installeren
« Reactie #40 Gepost op: 2008/11/11, 10:28:46 »
Voor de beginner is het inderdaad extra moeilijk om sql-ledger te installeren. Ik heb m'n best gedaan om installatie van sql-ledger zo eenvoudig mogelijk te maken. Zelf ben ik dol op werken met terminal, omdat het krachtig en snel is. Maar het geldt niet voor de meeste mensen, denk ik. Ik was 2 dagen bezig met installatie van sql-ledger, maar toen het voor eerste keer werkt, was ik superblij.

Ik heb bewust handleiding geschreven, zonder dat je te vaak in terminal moet duiken. Helaas is het noodzakelijk om paar handeling via terminal te doen. Eerlijk gezegd vind ik dat het aantal handeling via terminal van deze installatie wel meevalt.

Het is zeer krachtige en complexe tool, en vraagt ook soms om ingewikkelde handeling. Maar als je mijn handleiding netje volgt, dan moet het je zeker lukken.

Offline Roel1963

  • Lid
sql-ledger installeren en afhankelijkheden installeren
« Reactie #41 Gepost op: 2008/11/11, 12:12:40 »
Citaat van: Dave
als de werking net zo eenvoudig is als de installatie lijkt het programma me enkel geschikt voor ervaren systeembeheerders.
de helft van de opdrachten slikt de terminal namelijk niet ondanks dat ik alles installeerde wat maar passeerde in dit topic.
Ik dacht gistermiddag "even" een progje te installeren.
In feite hebben we het hier over een zowat volwaardig ERP pakket. Dat installeer je niet "even", toch?

Citaat van: Dave
Eerlijk gezegd vraag ik me af of zoiets wel in de pakketmanager thuis hoort wanneer het op de antieke Linux manier geïnstalleerd nog moet worden met 2000 handelingen die je per stuk uit moet vogelen.
Mee eens!

Citaat van: nor
Ik was 2 dagen bezig met installatie van sql-ledger, maar toen het voor eerste keer werkt, was ik superblij.

Ik heb bewust handleiding geschreven, zonder dat je te vaak in terminal moet duiken. Helaas is het noodzakelijk om paar handeling via terminal te doen. Eerlijk gezegd vind ik dat het aantal handeling via terminal van deze installatie wel meevalt.
Ik heb voor mezelf ook een handleiding, gebaseerd op de readme van de website en tips van wiki.ledger123.com, waar ook het nodige staat. De laatste install duurde me ongeveer 45 minuten.

Het postgresql gebruiker aanmaken doe ik via Webmin, de rest ook via terminal. Je wordt er op een bepaald moment toch handig in :)

Helaas is het sql-ledger forum erg passief en weinig bereidwillig hier en daar. Als programma bevalt sql-ledger me prima! Nu nog de rapportages wat proberen aan te passen of er een ander rapportagetool op loslaten...

Offline Dave

  • Lid
sql-ledger installeren en afhankelijkheden installeren
« Reactie #42 Gepost op: 2008/11/11, 12:27:37 »
wanneer ik weer op de betreffende locatie ben zal ik het stappenplan nogmaals doornemen en de foutmeldingen eens verzamelen.
Of hopen dat het dan ineens goed gaat, nog beter.

Offline Roel1963

  • Lid
sql-ledger installeren en afhankelijkheden installeren
« Reactie #43 Gepost op: 2008/11/11, 12:49:19 »
Citaat van: Dave
wanneer ik weer op de betreffende locatie ben zal ik het stappenplan nogmaals doornemen en de foutmeldingen eens verzamelen.
Of hopen dat het dan ineens goed gaat, nog beter.
Okee dan! Ik heb zelf volgens mij alle mogelijke foutmeldingen al gezien ;)

Offline Roel1963

  • Lid
Re: sql-ledger installeren en afhankelijkheden installeren
« Reactie #44 Gepost op: 2008/11/12, 12:36:50 »
Misschien een wat specifieke vraag voor dit forum, maar ik loop tegen een probleem aan bij het afboeken van debiteuren cq crediteuren, wat resulteert in verschillen (wat in een ERP-pakket niet zou moeten kunnen).

Heeft iemand hier misschien wat ervaring mee?

Offline sam1981

  • Lid
Re: sql-ledger installeren en afhankelijkheden installeren
« Reactie #45 Gepost op: 2011/01/17, 20:08:29 »
Hallo,

Ik heb dit forum en topic gevonden op internet toen ik zocht naar informatie om SQL-Ledger te installeren.
Weliswaar draai ik geen Ubuntu maar Debian, echter komen de twee distributies aardig overeen, ik hoop dat jullie mij toch willen helpen.

Als ik namelijk het commando "sudo /etc/init.d/apache2 restart" geef om apache te herstarten dan krijg ik een melding dat er geen shutdown mogelijk is en dat apache het kill commando wordt gegeven, reden:
.Syntax error on line 6 of /etc/apache2/sql-ledger-httpd.conf: AllowOverride not allowed here
Mij vraag is dus of er een andere oplossing is voor sql-ledger-httpd.conf

BVD, Sam

EDIT: probleem zelf opgelost, inmiddels draait sql-ledger.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/17, 22:01:21 door sam1981 »

Offline sam1981

  • Lid
Re: sql-ledger installeren en afhankelijkheden installeren
« Reactie #46 Gepost op: 2011/01/17, 20:29:47 »
Nog wat foutmeldingen met betrekking op sql-ledger-httpd.conf
Starting web server: apache2Syntax error on line 10 of /etc/apache2/sql-ledger-httpd.conf:
order not allowed here
 failed!

Starting web server: apache2Syntax error on line 11 of /etc/apache2/sql-ledger-httpd.conf:
allow not allowed here
 failed!

Starting web server: apache2Syntax error on line 13 of /etc/apache2/sql-ledger-httpd.conf:
order not allowed here
 failed!

Starting web server: apache2Syntax error on line 14 of /etc/apache2/sql-ledger-httpd.conf:
deny not allowed here
 failed!

In middels ziet sql-ledger-httpd.con er zo uit en start apache wel:
Servername testhost
DocumentRoot /var/www

alias /sql-ledger /usr/share/sql-ledger/

#AllowOverride All
AddHandler cgi-script .pl
addDefaultCharset On
Options ExecCGI Includes FollowSymlinks
#Order Allow,Deny
#Allow from All

#Order Deny,Allow
#deny from All

EDIT: probleem zelf opgelost, inmiddels draait sql-ledger.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/17, 22:01:40 door sam1981 »