Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wol sturen naar nas bij het opstarten van xbmc op een andere PC  (gelezen 1854 keer)

enfieldman

  • Gast
Hi,

Ik worstel al een tijdje met het volgende probleem :

Ik heb een 1TB NAS met freenas. Het is mogelijk om deze een WOL pakket te sturen met etherwake vanop een andere PC (mijn ubuntu media center)

Ik zou graag mijn NAS zo snel mogelijk opstarten wanneer ik mijn linux media center boot.

Ik heb geprobeerd om een scriptverwijzing in rc.local te zetten, maar etherwake wordt niet uitgevoerd bij het opstarten. Omdat ik geen geboren programeur ben, heb ik er als check een beep ingestopt om na te gaan of het script wel werd uitgevoerd. Dat was het geval. Aleen het etherwake commando niet. Waarschijnlijk iets met de root permissies.

Heeft er iemand handige tips om dit verder uit te zoeken? Ik zou natuurlijk sudoers kunnen aanpassen zodat de normale gebruiker zonder root paswoord etherwake kan uitvoeren, maar dat kan pas redelijk laat in het boot proces.

in ieder geval, alle info is welkom. Op de algemene forums van ubuntu kreeg ik alvast niet veel respons.

groeten,

Geert

I don't know which processes etherwake is dependant of. probably network NIC availability...

SO any input is welcome

kind regards,

Geert Peeters

Re: wol sturen naar nas bij het opstarten van xbmc op een andere PC
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/30, 11:29:14 »
hallo enfieldman, welkom hier :)

Ik zou als eerste eens nagaan, of je NAS wel WoL ondersteunt...

Re: wol sturen naar nas bij het opstarten van xbmc op een andere PC
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/30, 23:35:03 »
In de basic goed opgemerkt.

Omdat je Freenas gebruikt ( zeer gaaf proggie ) werkt dit dus op een normale pc of Micro ITX ??
Dan zul je dit eerst aan moeten zetten in de bios van die pc,
en of instellen op je NIC kaart, vermits je een kaart gebruikt die dit ondersteund.

niet alle NIC kaarten ondersteunen WOL
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline track

  • Lid
Re: wol sturen naar nas bij het opstarten van xbmc op een andere PC
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/02, 14:50:04 »
Hoi Geert,

welkom op het forum !

Heb je trouwens al een keer geprobeerd of je de NAS rechtstreeks met jouw scriptje kunt opwekken ?
En, staat er ergens iets in de  /var/log/messages (of elders in de log- bestanden ?)

Dat zou voor het eerst mijn aanpak zijn.

Vriendelijke groet,

track