Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wie heeft al ervaring met ubuntu mobile?  (gelezen 1877 keer)

wie heeft al ervaring met ubuntu mobile?
« Gepost op: 2009/04/12, 12:41:36 »
Ben hard toe aan een nieuw mobiel. muziek, mail, internet etc altijd bij de hand. Ik kan niet wachten. Nu las ik dat er al een serieuze versie is van ubuntu mobile. Dat lijkt me fantastisch! Ik heb al aardige linux telefoons gezien, maar wie heeft daar al ervaring mee. Weet iemand wat meer over wat er beschikbaar is en op welke smartphones het al draait? En draait het goed. iphones vallen voor mij uit principe af en symbian is toch wel een erg ouderwetse interface en jah... een windows windows in mijn mobiel vind ik ook niet echt lekker. Dus moet het UBUNTU MOBILE worden. Kan iemand er iets meer over vertellen: werking, merken, ervaringen, compatibileit met ubuntu op mijn computer?




Moderator Edit: Dergelijke termen worden gezien als bashen of flamen van het OS en zijn hier op het forum niet toegestaan, vandaar dat de post is aangepast.
http://www.ubuntu-nl.org/ubuntunl/richtlijnen#Forum     Gaarne hier in het vervolg rekening mee houden. Bij voorbaat dank.
« Laatst bewerkt op: 2009/04/12, 21:16:49 door DarkEra »
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Re: wie heeft al ervaring met ubuntu mobile?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/12, 12:43:26 »
Bedoel je soms Ubuntu MID?

Re: wie heeft al ervaring met ubuntu mobile?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/12, 12:45:31 »
ja die term heb ik ook al gelezen Cumulus.
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

FrSu

  • Gast
Re: wie heeft al ervaring met ubuntu mobile?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/12, 13:42:26 »
Als fervent palmgebruiker wil ik je ook de mogelijkheid noemen van de in aankomst zijnde Palm Pre. Heeft een nieuw Web OS en ziet er veelbelovend uit met mooie features.

Even Googelen en je hebt een hoop informatie.

Groet,
Frits

Re: wie heeft al ervaring met ubuntu mobile?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/12, 14:07:33 »
Maar wat ik nou nooit snap: hoe installeer je nou Ubuntu Mobile op je mobiel? Of zijn er überhaupt wel mobieltjes met Ubuntu Mobile er op?

Re: wie heeft al ervaring met ubuntu mobile?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/12, 14:19:10 »
he Frits,

Sta open voor alles en dus ook voor Palm. Je hebt blijkbaar veel zicht op Palm, kun je die ook synchroniseren met je ubuntu mail etc?

Voor Vistaus: Ik heb er nog geen kunnen vinden. Wel met wat onduidelijke linux versies en LIMO (Linux Mobile) wordt op dit moment door oa Motorola dacht ik, omarmd vanwege de open source en heb ook een demonstratie gezien van ubuntu MID via een USB stick, maar nog geen beschikbare mobieltjes die (zonder usb stick ubuntu MID kunnen draaien. Vandaar mijn vraag. Ubuntu mid is "kleine" versie van ubutuntu met touchscreen en bij de demonstratie die ik heb gezien draaide het vanuit de usb stick heel aardig.
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Re: wie heeft al ervaring met ubuntu mobile?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/12, 14:27:13 »
Motorola gebruikt inderdaad Linux op de V6, V8 en V9 (en volgens mij ook de Aura).

Maar het zou toch mogelijk moeten zijn om Ubuntu MID op je mobiel te kunnen installeren op 1 of andere manier? Ik heb wel een mobiel met touchscreen dus... (LG Renoir).

Re: wie heeft al ervaring met ubuntu mobile?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/12, 15:25:09 »
ben nog even verder aan het zoeken en lezen geweest. Maar als ik het goed begrijp is het nog in ontwikkeling. De "werkende" versie die ik gezien heb was trouwens al gebaseerd op Intrepid.
Het mooiste zou zijn er als er ook smartphones mee voorgeïnstalleerd worden zodat je niet met garantie gedoe zit, maar goed. Wat ik lees is het nog niet af.

groeten en die Palm pre wordt zeker een optie voor mij!

www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

FrSu

  • Gast
Re: wie heeft al ervaring met ubuntu mobile?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/04/12, 16:39:36 »
he Frits,

Sta open voor alles en dus ook voor Palm. Je hebt blijkbaar veel zicht op Palm, kun je die ook synchroniseren met je ubuntu mail etc?


Je kunt je Palm laten syncen met Evolution, heb je alle PIM info bij de hand.

Groet,
Frits

Re: wie heeft al ervaring met ubuntu mobile?
« Reactie #9 Gepost op: 2009/04/12, 20:19:06 »
ben nog even verder aan het zoeken en lezen geweest. Maar als ik het goed begrijp is het nog in ontwikkeling. De "werkende" versie die ik gezien heb was trouwens al gebaseerd op Intrepid.
Het mooiste zou zijn er als er ook smartphones mee voorgeïnstalleerd worden zodat je niet met garantie gedoe zit, maar goed. Wat ik lees is het nog niet af.

groeten en die Palm pre wordt zeker een optie voor mij!



Garantie gedoe? Dat klopt als je zelf iets anders erop gaat zetten, maar ik heb geen idee hoe je dat met Ubuntu MID doet.

Re: wie heeft al ervaring met ubuntu mobile?
« Reactie #10 Gepost op: 2009/04/13, 11:01:08 »
Ubuntu mobile is meer bedoeld voor MIDS, dus iets grotere en krachtiger gadgets dan mobieltjes, met een Intel Atom processor. Bij een telefoon is een gui nodig die geschikt is voor kleine schermen. Je wilt echt geen standaard Gnome of KDE op een 480x380 pixel schermpje. Ik zou daarom kijken naar Google Android en Palm.

Re: wie heeft al ervaring met ubuntu mobile?
« Reactie #11 Gepost op: 2009/04/13, 13:43:14 »
Ok, jammer, maar dat is dan duidelijk. Dan heb ik de term mobile verkeerd ingeschat. Ga ik verder zoeken
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Offline Tralapo

  • Lid
Re: wie heeft al ervaring met ubuntu mobile?
« Reactie #12 Gepost op: 2009/04/13, 15:41:39 »
Waarom noem je Windows Mobile, Symbian en iPhone OS maar vergeet je die andere Open Source speler die hard aan het groeien is: Android.
Daar al naar gekeken? Kan begrijpen dat je de T-Mobile G1 niks vind want dat vind ik ook niet, maar er komen er meer aan dit jaar ;)

Re: wie heeft al ervaring met ubuntu mobile?
« Reactie #13 Gepost op: 2009/04/13, 15:43:44 »
Yup, Motorola komt ook met een mooie Android telefoon dit jaar :):):)

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: wie heeft al ervaring met ubuntu mobile?
« Reactie #14 Gepost op: 2009/04/13, 15:58:03 »
en LG is er mee bezig vistaus ;)

http://tweakers.net/nieuws/59483/lg-brengt-in-najaar-android-telefoon-uit.html

mischien de jouwe omruilen :)

Re: wie heeft al ervaring met ubuntu mobile?
« Reactie #15 Gepost op: 2009/04/13, 16:16:46 »
Lol, inderdaad :P Maar dat wordt dan we lastig, want ik ben naast LG-fan ook Motorola-fan, dus wordt nog een lastige keuze :P

Re: wie heeft al ervaring met ubuntu mobile?
« Reactie #16 Gepost op: 2009/04/14, 11:33:51 »
Dat is om vrolijk van te worden. Android it will be!  O0

Bedankt voor deze tips mede ubunteros!
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum