Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zo lek als een laptop ... ?  (gelezen 10981 keer)

Re: Zo lek als een laptop ... ?
« Reactie #25 Gepost op: 2015/01/29, 01:11:00 »
Meer dan duizend vind ik ook representatief, maar dit onderzoek was onder 500 mensen. Dat is minder dan duizend dus niet representatief.

Het is net zo representatief. Zolang je de foutmarge erover maar meeneemt.
Hoe groter het aantal hoe kleiner de foutmarge.
Maar aantal bepaalt niet alleen de representativiteit. Ook de samenstelling. Is die laatste selectief en daardoor representatief? Of is deze aselectief waardoor een grotere foutmarge in acht genomen moet worden?
 ;)

En dan hebben we het nog niet over de relevantie van de vraagstelling.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Zo lek als een laptop ... ?
« Reactie #26 Gepost op: 2015/01/29, 01:21:23 »
Ja, maar ondanks dat ik heus wel snap dat er genoeg Windows-gebruikers zijn die de updateknopjes wegklikken, vind ik nog steeds 500 niet representatief. Het is een heeeel select groepje geweest. Zo klein, dat de foutmarge discutabel is: wat als die 500 bestond uit mensen die toevallig wél hun software goed bijwerken (want er zijn immers ook genoeg die dat wél doen)? Hadden we dan gelezen "Windows-PC's zijn veilig" als nieuwsartikel-titel?

Re: Zo lek als een laptop ... ?
« Reactie #27 Gepost op: 2015/01/29, 09:24:52 »
och die media lult er wat op los; het is enkel bedoeld voor simpele zielen die direct dure beveiligingssoftware of een licentie van Windows gaan aankopen uit pure angst voor het onbekende.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Zo lek als een laptop ... ?
« Reactie #28 Gepost op: 2015/01/29, 09:53:02 »
Bij een steekproefgrootte is de omvang ook afhankelijk van wat je wilt weten. Wil je iets algemeens weten over de totale bevolking van Nederland met een redelijke nauwkeurigheid, dan is 1000 een goed aantal. Wil je wat weten van laptopgebruikers in het algemeen, dan is de groep veel beperkter en wordt dat aantal dus kleiner. Niet iedereen heeft zo'n ding. En verder liggen er nog de nodige alleen in de kast.

De bepaling van de steekproefgrootte is nog een vak apart! Die 500 is best een aanvaardbare waarde op zich, maar ik heb ook zo mijn twijfels over de samenstelling.

Maar goed, daarnaast weten we allemaal met ons boerenverstand hoe dat werkt met die updates op dat andere erg populaire systeem. Het verschil met wat wij gewoon zijn op onze Linux systemen qua updates is opvallend. Ik heb 10 jaar over de wereld gezworven met een laptop voor mijn werk. Daar zat ik dan weer eens op een vliegveld met Wifi en een dik uur wachten voor de vlucht. Dan denk je toch aan de veiligheid ook vanwege je werk en je klanten, maar in die omstandigheden is een verloren uur kunnen gebruiken een uur gewonnen van je schaarse vrije tijd. Mail halen doe je op je hotelkamer. Op een fabriek heb je echt geen internet, hoor.

Dan wil je natuurlijk alle updates. Maar als dat lang duurt en als het ding dan ook nog vrolijk tegen je gaat roepen dat je hem niet uit mag schakelen vanwege het configureren van updates, terwijl plots de borden melden dat de thuisvlucht staat te boarden, dan is dat ronduit naar. Dan duurt dat onduidelijke gedoe met die updates akelig lang. Dat is voor een student die lekker zit te werken maar nou toch echt naar de bushalte moet - of de volgende les - niet anders.

Voor laptops is het update proces van het besproken systeem voor mij een punt van ernstige kritiek. De gebruikers van zo'n laptop valt wat te verwijten, maar dat mag je in dit licht wel stevig nuanceren. Ik heb wel begrip voor het wegklikken van die updates, al weten wij hier donders goed dat je dat nooit moet doen.

Wees redelijk, niet iedereen is echt thuis in ICT.



En dan zie ik onder het tikken net de reactie van Joris. Ja, erg goede opmerking, Joris. Je moet je bij deze uitzending toch afvragen of de programmamakers bezig waren met het brengen van een fatsoenlijk stuk nieuws of misschien toch meer met het opkrikken van hun kijkcijfers. En dan zitten wij ons hier op te winden?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Zo lek als een laptop ... ?
« Reactie #29 Gepost op: 2015/01/29, 10:12:35 »
Citaat
knip
Misschien voor hier iemand met facebook een mogelijkheid om even te vertellen dat er ook een alternatief bestaat voor windows ?

Wat me wel opvalt dat toch iedereen gelijk begint over gratis... dat is dus toch belangrijk...  :police:

Heb het net op Facebook geplaatst met de onder staande tekst er bij,

Waarom nog Windows gebruiken?, met zoveel malware, spyware, virussen enz. Terwijl je  je een gratis Linux OS kunt installeren! Zo gebruik ik zelf Linux Mint 17.1 Cinnamon, Rebecca en op een andere PC Ubuntu 14.04.1 en het staat natuurlijk ook op mijn Laptop. Het grote voordeel, het ziet er uit als Windows en voor 99,9% kan je er ook dezelfde programma gebruiken, al is het wel dikwijls met een andere naam. Zelfs spellen kan je er op spelen als je ook de gratis Wine emulator installeert.

+1000 Henk

Als we dan toch gaan promoten dan maar goed....
« Laatst bewerkt op: 2015/01/31, 10:38:06 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Henkp

  • Lid
Re: Zo lek als een laptop ... ?
« Reactie #30 Gepost op: 2015/01/29, 14:53:23 »
Het grootste probleem wat zij zien is het niet updaten van programma's. En laat dat nou net een sterk punt zijn van Linux: via het pakketbeheer worden zo goed als alle programma's incl. Flash en Java geüpdate wanneer er veiligheidsproblemen zijn.

Flash wordt ook constant geüpdatet op Windows via Windows Update. Gisteren nog bijv. was er eentje: http://support.microsoft.com/kb/3035034

Adobe Flash, wordt bij mijn Win7pro 64bit  dual-boot nog steeds apart ge-update!!

Re: Zo lek als een laptop ... ?
« Reactie #31 Gepost op: 2015/01/29, 14:54:25 »
@HenkP: Ja, op Windows 7 wel maar op Windows 8, 8.1 en. 10 gaat het dus via Windows Update!!

Offline Henkp

  • Lid
Re: Zo lek als een laptop ... ?
« Reactie #32 Gepost op: 2015/01/29, 15:23:01 »
@HenkP: Ja, op Windows 7 wel maar op Windows 8, 8.1 en. 10 gaat het dus via Windows Update!!

Ten eerste hebben zij dus dan jaren achter gelopen. Ten tweede, is het niet verwonderlijk dat bij Win10Preview dat er in zit, zelfs een keylogger zit er in.
Heb je weleens de algemene voorwaarden gelezen? en de privacy regels, als je dat gelezen heb ?, dan ben je totaal aan MS overgeleverd.

Is dat wat de toekomst moet worden?, het lijkt er verdacht veel op. En dan nog maar niet te spreken over dat er geruchten gaan dat je het mag gaan huren voor rond de € 10,00 per maand. Net zoals Adobe. Hoe slim moet je zijn?, om daar in te trappen. Terwijl je Linux gratis heb.

Wat dat betreft heeft Windows voor mij geheel af gedaan na al die jaren van doffe ellende.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Zo lek als een laptop ... ?
« Reactie #33 Gepost op: 2015/01/29, 15:38:09 »
knip
Misschien voor hier iemand met facebook een mogelijkheid om even te vertellen dat er ook een alternatief bestaat voor windows ?

Wat me wel opvalt dat toch iedereen gelijk begint over gratis... dat is dus toch belangrijk...  :police:

Heb het net op Facebook geplaatst met de onder staande tekst er bij,

Waarom nog Windows gebruiken?, met zoveel malware, spyware, virussen enz. Terwijl je  je een gratis Linux OS kunt installeren! Zo gebruik ik zelf Linux Mint 17.1 Cinnamon, Rebecca en op een andere PC Ubuntu 14.04.1 en het staat natuurlijk ook op mijn Laptop. Het grote voordeel, het ziet er uit als Windows en voor 99,9% kan je er ook dezelfde programma gebruiken, al is het wel dikwijls met een andere naam. Zelfs spellen kan je er op spelen als je ook de gratis Wine emulator installeert.

+1000 Henk

Als we dan toch gaan promoten dan maar goed....
[/quote]

En nu allemaal even like op: >> http://www.rtlnieuws.nl/editienl/zo-lek-als-een-laptop
Dan worden ze hopelijk ook eens wakker, bij RTL!  =D =D

Re: Zo lek als een laptop ... ?
« Reactie #34 Gepost op: 2015/01/29, 17:48:50 »
Citaat
Maar liefst 39% van de onderzochte Windows-computers had verouderde en niet optimaal beveiligde software op de computer staan en op 25% van de computers was al verdachte software geïnstalleerd...
De computers van mijn familie zijn veiliger met Windows dan met Linux, omdat:
1. Ze weten niet eens wat Linux is
2. Ze houden hun computers bij, omdat ze weten hoe dat moet.
Ik ben er mee eens dat een onderzoek met 500 mensen niet echt goed is..
Maarja, ik heb alleen Windows Defender op mijn computer staan er is nog nooit een virus op gestaan omdat ik ook nooit onbekende progamma's enz. installeer, of andere gevaarlijke dingen doe. Een keer in de week een volledige scan, om de twee dagen een snelle scan. Denken jullie niet te snel dat er virussen om Windows komen?
Citaat
Is dat wat de toekomst moet worden?, het lijkt er verdacht veel op. En dan nog maar niet te spreken over dat er geruchten gaan dat je het mag gaan huren voor rond de € 10,00 per maand. Net zoals Adobe. Hoe slim moet je zijn?, om daar in te trappen. Terwijl je Linux gratis heb.
Ik denk dat als Linux beroemd word dat dat ook wel de toekomst van Linux kan gaan worden =|
 

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Zo lek als een laptop ... ?
« Reactie #35 Gepost op: 2015/01/29, 17:53:14 »
Dat hele onderzoek rammelt.
Toevallig heb ik meegedaan, de vraag was, of ik een PC of Laptop heb en wat voor antivirus programma ik daarvoor had.
De vraag, of ik Windows gebruik is niet gesteld, in mijn beleving .........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline PKing

  • Lid
Re: Zo lek als een laptop ... ?
« Reactie #36 Gepost op: 2015/01/29, 22:02:21 »
installeer, of andere gevaarlijke dingen doe. Een keer in de week een volledige scan, om de twee dagen een snelle scan. Denken jullie niet te snel dat er virussen om Windows komen?

Lolsinds ik met linux begonnen ben verleden jaar op 3 computers, heb ik nooit gescand.
Gebruik ik een virusscanner voor het goede gevoel dat de bank dan heeft, en hoef ik qua computeronderhoud eigenlijk niks meer te doen.
Op mijn computer eens per kwartaal een keertje opschonen (ik installeer en test nogal veel).
De computer van mijn eega elk halfjaar een keer.
De laptop misschien 1x per jaar.

Normaal met Windows had ik elk kwartaal toch wel een complete Zaterdag nodig om alles weer goed te maken.
Defragmenteren, scannen, software verwijderen.
Toolbars en malware checken.

Begrijp me goed in vindt W7 nog steeds een superstabiel systeem, maar er komt met surfen/installeren te makkelijk zooi mee.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: Zo lek als een laptop ... ?
« Reactie #37 Gepost op: 2015/01/30, 12:35:44 »
Maarja, ik heb alleen Windows Defender op mijn computer staan er is nog nooit een virus op gestaan omdat ik ook nooit onbekende progamma's enz. installeer, of andere gevaarlijke dingen doe. Een keer in de week een volledige scan, om de twee dagen een snelle scan. Denken jullie niet te snel dat er virussen om Windows komen?

Ik heb ook niet zo'n slechte ervaringen met virussen. In 20+ jaar gebruik heb ik er nog geen handvol gehad. De rest werd inderdaad tegen gehouden.
Maar wat ik gemiddeld zie/zag/hoor/hoorde ligt dat toch echt wel anders. Bij vrienden heb ik gigantische hoeveelheden troep moeten verwijderen omdat ze zelf met hun handen in het haar zaten.
De gebruiker is het grootste lek. Niet iedereen let op en vinkt zoals ik structureel wel deed de browserbalken en alle andere zooi weg. Velen installeren die zooi zelf met gegeven toestemming en dan is er geen virusscanner die dat tegen houdt (mag ook niet ivm keuzevrijheid).

Wat mij het meeste frustreerde was het gedonder met crashes. Met opbouw (lees vollopen) van logs en dergelijke.
Dat die os harder groeide dan de pc bij kon houden en dat je snel alweer je pc uit moest breiden en liefst weer een nieuwe kopen terwijl die oude nog makkelijk mee kon.
Dat er snel "schrijffoutjes" ontstonden waardoor vanalles weer niet werkte en opnieuwe geinstalleerd moest worden, waarbij je zelf vanalles aan achtergebleven troep moest verwijderen omdat anders de nieuwe install weer niet werkt.
Dat er soms zelfs schrijffoutjes in de os zelf ontstonden waardoor alles crashte en de pc niets meer deed.

Tot nog toe blijven deze crashes met linux uit. Een keer een proggie gehad wat vast liep, maar dat werd door linux netjes afgesloten zonder crash.

Dat is vooral waarom ik overgestapt ben, de stabiliteit die ook nog eens gratis is tegenover instabiliteit waar ook nog regelmatig voor betaald moet worden.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Henkp

  • Lid
Re: Zo lek als een laptop ... ?
« Reactie #38 Gepost op: 2015/01/30, 13:01:56 »
@partyrabbit, Ik ben het volkomen met je eens. Ik kan het nog wel verder aanvullen, maar dat lijkt mij niet echt nodig dit is duidelijk genoeg zo.  =D =D

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Zo lek als een laptop ... ?
« Reactie #39 Gepost op: 2015/01/30, 22:40:59 »
Dat hele onderzoek rammelt.
Toevallig heb ik meegedaan, de vraag was, of ik een PC of Laptop heb en wat voor antivirus programma ik daarvoor had.
De vraag, of ik Windows gebruik is niet gesteld, in mijn beleving .........
Volgens het onderzoek heeft 3% geen antivirussoftware. Of 3% van de respondenten gebruiken *Ubuntu en hebben (volgens dit onderzoek) een “ernstig beveiligigingsprobleem”?
Niet iedereen let op en vinkt zoals ik structureel wel deed de browserbalken en alle andere zooi weg. Velen installeren die zooi zelf met gegeven toestemming en dan is er geen virusscanner die dat tegen houdt (mag ook niet ivm keuzevrijheid).
Als je mee-installeren kan voorkomen door iets uit te vinken is het toch geen (gevaarlijk) computervirus. Misschien addware, advertentieondersteunde software, zoals Oracle Java die vraagt om ook een Ask Toolbar of McAfee Security Scanner te installeren.
Beetje als Ubuntu die een Amazon webapp installeert die je na installatie uit de starter kan verwijderen. :P
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Zo lek als een laptop ... ?
« Reactie #40 Gepost op: 2015/01/30, 23:32:52 »
Als je mee-installeren kan voorkomen door iets uit te vinken is het toch geen (gevaarlijk) computervirus. Misschien addware, advertentieondersteunde software, zoals Oracle Java die vraagt om ook een Ask Toolbar of McAfee Security Scanner te installeren.
Niet helemaal mee eens want ik heb het niet over een standaard google toolbarretje.
Adware is meestal dermate hardnekkig dat het niet zo simpel te verwijderen is zoals jij hierboven schetst.
Daarnaast is er veel adware die je weer naar besmette pagina's stuurt.
Ik heb het over hardnekkige trojans. Die noem ik virus. Overigens zit in die adware vaak weer virussoftware verwerkt.

Een voorbeeld.
http://www.symantec.com/security_response/writeup.jsp?docid=2014-100911-0752-99&tabid=2
The Trojan arrives through software bundles and silently installs itself on the computer.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Zo lek als een laptop ... ?
« Reactie #41 Gepost op: 2015/01/31, 00:10:11 »
Een voorbeeld.
http://www.symantec.com/security_response/writeup.jsp?docid=2014-100911-0752-99&tabid=2
The Trojan arrives through software bundles and silently installs itself on the computer.
In dit delta-search voorbeeld,
The Trojan may then perform the following actions:
•   Change the Web browser's home page to www.delta-search.com
•   Install the Delta toolbar plugin on Web browsers
•   Display ads on the home page and search results page
 

De oplossing is even eenvoudig als voor Ubuntu? Zoek geen “free downloads” maar gebruik software uit betrouwbare bron:
Delta and Claro are programs that each offer a free search engine and toolbar often bundled with free downloads.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Zo lek als een laptop ... ?
« Reactie #42 Gepost op: 2015/01/31, 10:47:28 »
Citaat
Maar liefst 39% van de onderzochte Windows-computers had verouderde en niet optimaal beveiligde software op de computer staan en op 25% van de computers was al verdachte software geïnstalleerd...
De computers van mijn familie zijn veiliger met Windows dan met Linux, omdat:
1. Ze weten niet eens wat Linux is
2. Ze houden hun computers bij, omdat ze weten hoe dat moet.
Ik ben er mee eens dat een onderzoek met 500 mensen niet echt goed is..
Maarja, ik heb alleen Windows Defender op mijn computer staan er is nog nooit een virus op gestaan omdat ik ook nooit onbekende progamma's enz. installeer, of andere gevaarlijke dingen doe. Een keer in de week een volledige scan, om de twee dagen een snelle scan. Denken jullie niet te snel dat er virussen om Windows komen?
Citaat
Is dat wat de toekomst moet worden?, het lijkt er verdacht veel op. En dan nog maar niet te spreken over dat er geruchten gaan dat je het mag gaan huren voor rond de € 10,00 per maand. Net zoals Adobe. Hoe slim moet je zijn?, om daar in te trappen. Terwijl je Linux gratis heb.
Ik denk dat als Linux beroemd word dat dat ook wel de toekomst van Linux kan gaan worden =|

Zoals jij dit stukje tekst schrijft durf ik te concluderen dat je een verfent windows gebruiker bent en nog maar pas met Linux bekent bent.

Anders had je geweten dat Linux een totaal andere wereld is toz van windows en daarom ook niet net zo makkelijk als windows besmet kan raken of kan vervuilen......

Zelfs als je een 1/2 jaar of langer je update's zou negeren zou je nog niet zo makkelijk besmet kunnen raken als met windows.

Als je voor familie een computer in orde maakt ergo mensen die totaal digibeet zijn, kan je de handel zo instellen dat Linux altijd op ieder moment automatisch update.

En op je laatste vraag ?
Neen niet voor nu en niet voor de toekomst zal Linux net zo makkelijk te besmetten zijn, of dezelfde kant opgaan als met windows, domweg omdat Linux een andere wereld is en de mogelijkheden zeer beperkt zijn, en fouten binnen een paar uur verholpen worden.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Zo lek als een laptop ... ?
« Reactie #43 Gepost op: 2015/01/31, 11:12:21 »
Windows is technisch inferieur t.o.v. Linux, vooral qua veiligheid. Dat zie ik voorlopig echt niet veranderen.

Om een bepaalde beroeps-tegenspreker voor te zijn (een dag niet gez*ken is een dag niet geleefd, zeker?): installeren vanuit gevaarlijke bronnen is in Windows veel eerder aan de orde dan in Linux, wegens het ontbreken van een fatsoenlijk pakketbronsysteem.

Ik vind W. alleen van belang voor m'n handleidingen voor tweevoudige opstart. En helaas nog voor het bijwerken van m'n navigatiekastje. Voor de rest verwijs ik W. gaarne naar de mestvaalt van de geschiedenis.  =D
« Laatst bewerkt op: 2015/01/31, 11:38:46 door Pjotr »

Re: Zo lek als een laptop ... ?
« Reactie #44 Gepost op: 2015/01/31, 11:47:02 »
"Zelfs als je een 1/2 jaar of langer je update's zou negeren zou je nog niet zo makkelijk besmet kunnen raken als met windows."

Besmet niet nee, maar dat wil niet zeggen dat je niet gepakt kan worden in je webbrowser? Als je bijv. in dat halfjaar daardoor op Linux een belangrijke Flash Player-update mist of een andere belangrijke webtoepassings-update en iemand besluit jou te phishen d.m.v. dat lek dan heb je een probleem. Op welk OS dan ook.

Om een bepaalde beroeps-tegenspreker voor te zijn (een dag niet gez*ken is een dag niet geleefd, zeker?): installeren vanuit gevaarlijke bronnen is in Windows veel eerder aan de orde dan in Linux, wegens het ontbreken van een fatsoenlijk pakketbronsysteem.

Ben het met je eens dat op Windows installeren uit gevaarlijke bronnen eerder aan de orde is, maar de meeste apps die ik op *Windows* draai komen uit de Windows 8 App Store, gecontroleerd door Microsoft. Dus op zich veilig genoeg voor alle basisbenodigdheden.
« Laatst bewerkt op: 2015/01/31, 11:48:33 door Vistaus »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Zo lek als een laptop ... ?
« Reactie #45 Gepost op: 2015/01/31, 12:08:40 »
Je zegt het al: Windows heeft slechts een *beperkt* pakketbronsysteem.... Alleen Linux heeft een fatsoenlijk, (bijna) alomvattend pakketbronsysteem.  :)

Overigens wil ik nog even ingaan op wat Bliksem eerder in dit draadje opmerkte, namelijk dat het wel meevalt met virussen in Windows, omdat hij er nog nooit één heeft aangetroffen. Dat getuigt van een gevaarlijke argeloosheid..... Hoe effectief denk je dat een virusscanner is, in het opsporen van virussen?

Antivirus in Windows is beter dan niks, maar daar is dan ook wel zowat alles mee gezegd. In Linux heb je die meuk gelukkig sowieso niet nodig:
https://sites.google.com/site/computertip/veiligheid
« Laatst bewerkt op: 2015/01/31, 12:13:40 door Pjotr »

Re: Zo lek als een laptop ... ?
« Reactie #46 Gepost op: 2015/01/31, 12:50:03 »
Ja, het valt mee met virussen in Windows omdat hij er nooit één heeft meegemaakt. En NS is een goed spoorbedrijf omdat er mensen zijn die nooit problemen met ze hebben :rolleyes:

Offline Henkp

  • Lid
Re: Zo lek als een laptop ... ?
« Reactie #47 Gepost op: 2015/01/31, 13:10:17 »
Breek mijn mond niet open over Windows, ik heb zelf jaren lang computers geassembleerd en alle voorkomende software geïnstalleerd. En al die jaren ten strijde geweest om die virussen, malware, spywaren enz. dagelijks te verwijderen.

Nu vanaf begin mei 2014 Linux op mijn computers en nergens geen last meer van. Ik weet haast niet meer wat ik met al die vrijgekomen tijd meer moet doen.
Dus heb ik nu tijd zat om hier te reageren.  =D =D 

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Zo lek als een laptop ... ?
« Reactie #48 Gepost op: 2015/01/31, 14:14:59 »
Een computer is er om te gebruiken. Op Win ben je grote delen van de dag bezig met wachten op/installeren van (beveiligings?) updates, en dan nogmaals die van je derde partij programma's zoals virusscanner, malwarescanner, broodnodige internet plugins en ga maar door. Lekker handig voor de diverse senioren die bij het eerste waarschuwingsschermpje al volledig in paniek raken. Ik ken er die mij eens in de maand vragen om de PC bij te werken. Die lezen uit angst ook maar een maal per maand hun mail en doen de bankzaken alleen als ik er bij ben.
Wat zijn deze mensen nu blij met hun Linux systemen........Kom er (voor de PC) nog een keer per jaar, de mogelijke flashplayer update op verzoek per teamviewer, die kenden ze al van Win.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Zo lek als een laptop ... ?
« Reactie #49 Gepost op: 2015/01/31, 14:17:12 »
Nu vanaf begin mei 2014 Linux op mijn computers en nergens geen last meer van. Ik weet haast niet meer wat ik met al die vrijgekomen tijd meer moet doen.
Dus heb ik nu tijd zat om hier te reageren.  =D =D
Laat je vrouw 't maar niet horen, die heeft vast nog wel wat klusjes voor je.....  =D

Een computer is er om te gebruiken.
Zo is het!  :)